Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-20@04:08:28 GMT

طرز تهیه سیر ترشی هفت ساله در ۴۰ روز

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۶۵۷۶

طرز تهیه سیر ترشی هفت ساله در ۴۰ روز

بهار و تابستان فصل سیر‌های تازه، درشت و خوش‌طعم و از زمان‌های قدیم فصل انداختن سیر ترشی بوده است. سیر ترشی را با مواد مختلف از سرکه سفید و سرکه قرمز گرفته تا نبات و رب انار و شیره انگور درست می‌کنند. در این میان سیر ترشی هفت ساله طرفداران فراوانی دارد. اما می‌دانستید برای درست شدن سیر ترشی هفت ساله واقعا نیاز نیست هفت سال صبر کنید؟

مواد لازم

سیر: ۱ کیلوگرم

سرکه بالزامیک: ۴ پیمانه

سرکه خرما: ۴ پیمانه

سویا سس: ۴ تا ۶ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای درست کردن سیر ترشی هفت ساله با سرکه خرما و بالزامیک ابتدا باید بوته‌های سیر را خوب تمیز کنید و بشورید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتما اجازه دهید تا بوته‌های سیر بعد از شستن خشک شوند تا سیر ترشی کپک نزند. وقتی بوته‌های سیر خشک شد آن‌ها را در یک قابلمه بریزید سرکه خرما و سرکه بالزامیک را به سیر‌ها اضافه کنید. شعله گاز را روشن کنید و اجازه دهید مخلوط سیر و سرکه روی شعله متوسط گاز بجوشد.

حین جوشیدن سیر و سرکه مراقب باشید که سیر‌ها له نشوند و زیاد هم نجوشند، چون خاصیت سیر با پختن زیاد و له شدن از بین می‌رود. در اواسط پخت سویا سس را هم اضافه کنید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه زمان جوشیدن تمام شود. بعد از ۱۵ دقیقه شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید مخلوط سیر و ترشی خنک شود. حالا سیر‌ها را به آرامی از قابلمه خارج کنید و در ظرف‌های مورد نظر بچینید. یادتان باشد ظرف‌های سیر ترشی حتما باید کاملا تمیز و شسته شده و کاملا خشک باشند. مخلوط سرکه را روی سیر‌ها بریزید. سرکه باید کاملا روی سیر‌ها را بپوشاند. درب ظرف را محکم ببندید و به مدت ۴۰ روز در یک جای خشک و خنک و تاریک نگه دارید.

طرز تهیه سیر ترشی هفت ساله در ۴۰ روز با رب انار

مواد لازم

سیر: نیم کیلوگرم

سرکه سفید: ۱ لیتر

رب اناز: به مقدار دلخواه (به جای رب انار از شیره انگور یا شیره خرما هم می‌توانید استفاده کنید)

طرز تهیه

برای درست کردن سیر ترشی هفت ساله با رب انار می‌توانید پوست سیر‌ها را جدا کنید یا به همان ترتیب با پوست درست کنید. بوته‌های سیر را بشورید و اجازه دهید کاملا خشک شوند. سیر و سرکه را در یک قابلمه بریزید و به مدت ۵ دقیقه بجوشانید. بعد از ۵ دقیقه رب انار یا شیره انگور و یا شیره خرما را هم اضافه کنید. مقدار این مواد به ذائقه شما بستگی دارد.

۵ دقیقه دیگر سیر و سرکه و رب انار را بجوشانید و در صورت دلخواه مقدار کمی هم نمک اضافه کنید (البته اضافه کردن نمک بسیاری از خواص سیر را به مرور زمان از بین می‌برد). بهتر است سیر‌ها نرم نشوند، چون تمام خاصیت خود را از دست می‌دهند. همین که سیر کمی نرم شد کافی است. شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید سیر‌ها کاملا خنک شوند. این مدل سیر ترشی را همان لحظه هم می‌توانید میل کنید. اما اگر اجازه نداده‌اید سیر‌ها اصلا نرم شوند بد نیست به مدت ۴۰ روز در دبه تمیز و در بسته و در جای خشک، خنک و تاریک نگهداری شوند.

خواص بی‌نظیر سیر ترشی برای سلامت بدن

*اگر ناراحتی قلبی یا فشار خون بالا دارید سیر ترشی بخورید. به گفته پزشکان مصرف ۶۰۰- ‍۱۵۰۰ میلی‌گرم عصاره سیر می‌تواند فشار خون را برای یک دوره ۲۴ هفته‌ای کنترل کند.

*اگر مبتلا به یبوست یا بواسیر هستید، معده و دستگاه گوارش ضعیف دارید و البته مزاج گرمی دارید بهتر است به جای سیر خام، سیر ترشی بخورید. ویتامین B موجود در سیر ترشی کارکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد.

*سیر ترشی مثل سیر یک ماده سرشار از آنتی‌اکسیدان و ضد سرطانی قوی است.

*برای پاکسازی کبد چرب سیر و سیر ترشی بخورید. سیر سبب کاهش کلسترول کل، کلسترول LDL (لیپوپروتئین با چگالی پایین)، کلسترول VLDL و تری گلیسیرید شده و سبب پاکسازی کبد چرب می‌شود.

*خروپف می‌کنید؟ سیر بخورید. سیر با کاهش میزان التهاب دستگاه تنفسی و لوزه‌ها سبب کاهش میزان خروپف می‌شود.

* سیر ترشی سرشار از ویتامین‌های B، C، پتاسیم، فسفر و آهن است.


منبع: مجله کوروش

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سیر ترشی طرز تهیه ترشی سیر سبک زندگی پارسی خبر کنید و اجازه دهید اضافه کنید سیر و سرکه طرز تهیه رب انار سیر ها ۴۰ روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۶۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیویورک تایمز: حمله ایران پیروزی بزرگ منطقه‌ای بود

حملات خسارت‌بار ایران به اسرائیل، پیروزی داخلی و دیپلماتیک در منطقه بود؛ زیرا به ایران اجازه داد تا توانمندی‌های خود را در مقابل اسرائیل نشان دهد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: پاتریک کینگزلی در نیویورک‌تایمز نوشت: پرتاب‌های گسترده موشکی و پهپادی آخر هفته ایران به سوی اسرائیل، جنگ سایه بلندمدت طرفین را به یک رویارویی مستقیم تبدیل و این نگرانی را ایجاد کرد که پارادایم قدیمی آنها مبنی بر ضربات دقیق‌سنجیده شده با چیزی آشکارتر، خشن و مخاطره‌آمیز جایگزین شده است. اما اسرائیل هنوز به حمله ایران پاسخ نداده است. مقامات اسرائیل به جای اینکه مردم را برای رویارویی با رقیب اصلی خود آماده کنند، تلاش دارند نشان دهند شرایط به حالت عادی بازگشته است، محدودیت‌ها را برای تجمعات بزرگ برداشته و به مدارس اجازه بازگشایی دادند.

برخی از سیاستمداران راست‌گرای اسرائیل، که از پاسخ فوری ناامید شده‌اند، استدلال کرده‌اند که اسرائیل باید با قدرت - و به زودی - حمله کند وگرنه خطر از دست دادن قدرت بازدارندگی خود را دارد. دیگر مقامات میانه‌روتر استدلال کرده‌اند که اسرائیل باید قبل از واکنش زمان لازم را بگذارد و از حمایتی که از متحدان و بازیگران منطقه‌ای دریافت کرده، استفاده کند؛ زیرا پیش از این ماجرا، بسیاری از قضیه جنگ اسرائیل در غزه عصبانی بودند.

هرگونه پاسخ قهرآمیز اسرائیل، خشم بایدن را ممکن است در پی داشته باشد؛ زیرا بایدن، اسرائیل را برای کاهش تنش تحت فشار قرار داده و در صورت رویارویی بزرگ، اسرائیل به حمایت نظامی او نیاز دارد. به طور خلاصه، مراحل بعدی درگیری نامشخص است. به گفته تحلیلگران، ماهیت پاسخ اسرائیل می‌تواند احتمال وقوع یک جنگ منطقه‌ای را افزایش یا کاهش دهد و می‌تواند روابط اسرائیل با کشورهای عربی را که از جنگ غزه انتقاد می‌کنند، بهبود بخشد یا تیره کند.

حمله آخر هفته، که در آن ایران صدها پهپاد و موشک در حال انفجار را عمدتا از خاک خود به سمت اسرائیل برای اولین بار ارسال کرد، به تلافی کشته شدن هفت نظامی ایرانی در سوریه بود. از نظر نظامی، حملات ایران نشان‌دهنده تمایل این کشور برای مقابله مستقیم با اسرائیل به جای استفاده از نیروهای نیابتی منطقه‌ای بود، و در نتیجه فرضیات اسرائیل در مورد آستانه خطر ایران را تغییر داد.
ایران گفته است که هرگونه «اشتباه» اسرائیل در آینده با پاسخی «به طور قابل‌توجهی شدیدتر» مواجه خواهد شد. تحلیلگران می‌گویند که اگر اسرائیل به گونه‌ای به ایران واکنش نشان دهد که منطقه را به جنگ بکشاند، روابط خوبی که اسرائیل اخیرا با متحدان خود به دست آورده، به سرعت از بین می‌رود.

برای ایران، حملاتی که باعث برخی خسارات به اسرائیل شد، پیروزی داخلی و دیپلماتیک بود؛ زیرا به ایران اجازه داد تا توانمندی‌های خود را در مقابل اسرائیل نشان دهد. تحلیلگران گفتند که این حمله همچنین به متحدان ایران در کشورهایی مانند لبنان و یمن اطمینان داد که ایران مایل است خطر حمله به اسرائیل از خاک خود را تحمل کند و به گفته آنها، این امر به ایران اجازه داد تا رهبران رقیب خاورمیانه را که اغلب بی‌سر و صدا با اسرائیل کار می‌کنند، رسوا کند.

یک کارشناس مطالعات بین‌المللی پیشرفته در دانشگاه جانز هاپکینز در واشنگتن، گفت: ایران می‌خواهد «لباس محافظت از جهان اسلام را به تن کند. آنها اساسا قدرت خود را برای مخاطبان منطقه‌ای نشان می‌دهند و به طور همزمان، ضعف رهبران عرب در منطقه را برملا می‌کنند. ملت‌های عرب به این شکل مستقیم که ایران با اسرائیل مقابله کرده، برخورد نکرده‌اند.»

اما عکس این قضیه صادق بود و حداقل یک کشور عربی یعنی اردن، مستقیما در دفع حملات ایران نقش داشت و گمان می‌رود که دیگران بی‌سر و صدا یا از طریق اشتراک‌گذاری اطلاعات یا ارسال داده‌های جمع‌آوری‌شده از حسگرهای شناسایی موشک، به اسرائیل کمک کرده باشند. اردن، همسایه شرقی اسرائیل، دارای جمعیت زیاد فلسطینی است و به طور مرتب از جنگ در غزه انتقاد کرده است.

منبع: کیهان

دیگر خبرها

  • نکونام تحت فشار است/ استقلال نباید به حاشیه ها توجه کند
  • برخی سازمان‌ها به آتش نشانی اجازه بازدید ایمنی نمی‌دهند
  •  عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود
  • ۱۵ مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز 
  • ۱۵ مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز
  • آی‌اواس17.5 به افراد اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد که اپ‌ها را از وب‌سایت‌ها دانلود کنند
  • اجازه پایمال شدن حقوق زنان را نمی دهیم
  • نیویورک تایمز: حمله ایران پیروزی بزرگ منطقه‌ای بود
  • درخواست آمریکا از ایران: اجازه بدهید اسرائیل «یک حمله نمادین» انجام دهد + سند
  • طعنه گوندوغان به آرائوخو؛ ما پیروزی را به پاریسی ها دادیم