Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@12:46:00 GMT

وضعیت انتقال کرونا در مدرسه چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۷۱۸۷

وضعیت انتقال کرونا در مدرسه چگونه است؟

دانشمندان می‌گویند که می‌توان فهمید انتقال کرونا در بین کودکان به سختی صورت می‌گیرد و مدارس کمتر از خانه شانس آلوده بودن دارند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ دانشمندان سازمان بهداشت ملی بلژیک دریافتند که میزان انتقال ویروس کرونا در کلاس‌های درس  کمتر از خانه است.

آن‌ها افزودند: احتمال آلودگی کودکان با بزرگسال‌ها برابر است، اما قابلیت انتقال بیماری در کودکان کمتر بزرگسالان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماه‌های ژوئن و مارچ که مدارس بلژیک آموزش حضوری داشتند ۳۷۸ نفر مبتلا به کرونا در مدارس شناسایی شدند که از این تعداد ۲۷۰ نفر دانش آموز و ۱۰۸ نفر کارکنان مدرسه بودند؛ بعد از آن حدود ۴ هزار و ۴۷۰ دانش آموز زیر ۱۸ سال به دلیل تماس با افراد کرونایی در مدرسه قرنطینه شدند، اما فقط ۳۶ دانش آموز نتیجه آزمایش کرونای مثبت داشتند که حتی ممکن است در جای دیگری به غیر از مدارس به این ویروس آلوده شده باشند.

دانشمندان می‌گویند که می‌توان فهمید انتقال کرونا در بین کودکان به سختی صورت می‌گیرد و مدارس کمتر از خانه شانس آلوده بودن دارند همچنین از ۲۴۳ نفر کادر آموزشی که قرنطینه شده بودند ۱۱ نفر فقط مبتلا به کرونا شناسایی شده اند یعنی ۴/۵ درصد از این افراد مبتلا به کرونا هستند.

استیون ون گوخت، ویروس شناس بلژیکی، اظهار کرد: می‌توان گفت که درصد عفونت‌های ثانویه در مدرسه بسیار کم است؛ میزان انتقال در خانه بسیار بیشتر است، زیرا افراد آلوده به طور معمول ۱۰ تا ۲۰ درصد اعضای خانواده را آلوده می‌کنند.

در همین راستا کارشناسان مرکز کنترل بیماری اروپا اعلام کردند که انتقال ویروس کرونا از کودکی به کودک دیگر احتمال خیلی کمی دارد و نمی‌توان مدارس را عامل آلودگی کودکان دانست.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۷۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از موافقت با راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان آذربایجان غربی، گلستان و خوزستان خبر داد.

حمید طریفی حسینی گفت: ما امسال موافقت اصولی راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری را در سه استان خوزستان، آذربایجان غربی و گلستان اخذ کردیم. یک مدرسه سمپاد عشایری هم در استان فارس داریم که از سال‌های گذشته فعالیت می‌کرده، اما در بقیه مناطق کشور مدرسه سمپاد عشایری نداشتیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار بود که پس از سال‌ها با راه‌اندازی این مداس موافقت شد و برای سال تحصیلی پیش رو یکی از استان‌ها توانسته زیرساخت لازم را فراهم کند تا ما بتوانیم از مهرماه حدود ۴۰ دانش‌آموز در دوره اول متوسطه در گروه پسران در آذربایجان غربی داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اکنون هم ثبت‌نام این مدرسه ادامه دارد و دانش‌آموزان عشایر استان آذربایجان غربی می‌توانند این مدرسه را انتخاب کنند.

طریفی حسینی گفت: این مدرسه به صورت شبانه‌روزی اداره خواهد شد و یک فضای آموزشی خوب و کاملا استاندارد دارد که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است. 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در بین دانش‌آموزان عشایر، دانش‌آموزان بسیار بااستعداد و بسیار باهوش و نخبه‌ای وجود دارد که بعضا به خاطر مناطق عشایری و شرایط خاص زندگی آنها، امکان تحصیل‌شان در مدارس شهری، سخت است و ما می‌خواهیم چنین مدارسی به صورت شبانه‌روزی در حوزه عشایر داشته باشیم تا بتوانیم این دانش‌آموزان بااستعداد و نخبه را وارد و متناسب با استعدادشان زمینه مناسب و امکانات لازم را برای‌شان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: انشالله از مهرماه برای این مدرسه دانش‌آموز جذب می‌کنیم و انشالله سال به سال پایه‌های این مدرسه تکمیل خواهد شد، در دوره دوم متوسطه و همینطور برای گروه دختران برنامه‌ریزی خواهیم کرد که تکمیل شود.

طریفی حسینی گفت: استان خوزستان و گلستان هم موافقت اصولی دارند و از سال تحصیلی آینده با توجه به تمهید مقدماتی که باید انجام شود و حساسیتی که ما در مدارس سمپاد داریم از نظر فضای آموزشی و معلم و ... که باید تامین شود، برای سال آتی این دو استان هم دانش‌آموز جذب می‌کنند و به تدریج در بقیه استان‌ها نیز این مدارس راه‌اندازی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • هوای اصفهان آلوده شد
  • هوای اصفهان آلوده است
  • ساخت ۳۴۴ مدرسه در سیستان و بلوچستان
  • ساخت مدرسه ۶ کلاسه در صالح شهر گتوند
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • استفاده از توان دانش‌بنیان‌های ایرانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان
  • استفاده از زبان کودکانه در انتقال مفاهیم
  • اجرای طرح هر مدرسه یک نهالستان