Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@07:01:32 GMT

معاون وزیر تعاون: سال ۱۴۰۰ بهار آموزش‌های آزاد است

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۷۷۳۲

معاون وزیر تعاون: سال ۱۴۰۰ بهار آموزش‌های آزاد است

علی اوسط هاشمی روز یکشنبه در نشست شورای مهارت استان خراسان جنوبی که در استانداری برگزار شد افزود: ظرفیت آموزشگاه‌های آزاد را باید در کشور جدی بگیریم و امروز «هر دانش‌آموز یک مهارت» یک دغدغه جدی است که در توافق‌نامه‌های وزارت آموزش و پرورش با آموزشگاه‌های آزاد امیدواریم این مهم تحقق یابد.

وی گفت: باید به توانمندی جامعه فکر کرد و امروز شاید کسی که در زندان است تحقیر شده نوع نگرش ما باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: ما دپارتمانی را برای معادن استان با عنوان دپارتمان ملی مهارت معدن در کشور قول دادیم و توافق تأسیس دپارتمان ملی صنعت لاستیک کشور هم در شرکت کویر تایر انجام شد که امیدواریم این تصمیم سبب ایجاد اشتغالزایی پایدار شود.

وی افزود: باید در بخش کشاورزی به سراغ کشاورزان برویم و سهم کشاورز در مهارت ارتقا یابد با این امید که دستاورد کشاورز ملی شود و این تجربه در سایر استان‌ها اجرا شود.

هاشمی گفت: پایلوت آموزش رانندگان سنگین برای کاهش خسارات جاده‌ای در این استان انجام خواهد شد تا این آموزش سبب کاهش خسارات شود.

وی اضافه کرد: استان‌های خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان باید به سمت تکنولوژی بروند زیرا به روش سنتی هر روز به سمت فقر خواهند رفت.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: امروز تخصصی شدن آموزش‌ها به شدت احساس می‌شود که به این سمت حرکت می‌کنیم.

وی افزود: قبل از دولت تدبیر و امید هفت هزار نفر در ۴۰ پادگان کشور آموزش دیدند در حالی که طی سال‌های اخیر این آمار به ۱۰۸ هزار نفر رسید و برای سال آینده، توافق‌نامه‌ای با ستاد کل نیروهای مسلح منعقد شده که ۳۷۵ هزار نفر زیر پوشش قرار خواهند گرفت.

وی بیان کرد: طبق توافق‌های صورت گرفته قبل از ورود مهارت‌آموزان، دوره‌های سنجش از پذیرش شدگان انجام می‌شود چرا که ۴۵ درصد کارآموزان از فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها و بسیاری از آنها فاقد مهارت هستند.

هاشمی گفت: در بحث آموزش در زندان‌ها اقدامات قابل توجهی انجام شده که طبق بررسی‌های صورت گرفته ۸۵ درصد آموزش دیدگان دیگر به زندان برنگشتند که اقدامی بزرگ در این دوره است.

وی افزود: یک دغدغه را در بازار بر سر مشاغل سنتی و کهنه خواهیم داشت که امروز باید مورد توجه جدی قرار گیرد و این مشاغل اگر خود را متحول و به روز با آینده پژوهی تطبیق ندهند، محکوم به شکست خواهند بود و نمی‌توانیم به روش‌های گذشته اقدام کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تغییر را باید جدی بگیریم و امروز سواد، فقط خواندن و نوشتن و یادگیری زبان خارجی نیست بلکه سواد واقعی یعنی قدرت تغییر و خارج کردن از حالات سخت و آسیب‌زا است.

وی بیان کرد: تغییر جدی است چون تهدید هم وجود دارد و به آموزش فنی و حرفه‌ای جامعه‌محور قایلیم و امروز باید تقاضای بازار موضوعیت داشته باشد.

هاشمی افزود: تحصیلی که هدفمند و کاربردی نباشد ارزش‌گذاری آن محال است و باید به بازار و فردای آن اندیشید که پیشنهاد می‌شود چون جمعیت استان زیر یک درصد کشور اما امکانات سه درصد جمعیت است در این استان کارگاه‌های مازاد داریم و به بنای جدید فکر نشود بلکه با تغییر در تجهیزات برای به روزرسانی اقدام شود.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی موازی کاری نکنند، گواهینامه فنی و حرفه‌ای اعتبار جهانی دارد و هر دستگاه اجرایی که دارای مراکز فنی و حرفه‌ای است حاضریم تغییر کاربری دهیم.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: الان داریم استاندارد هنرستان کاردانش آموزش و پرورش را خودمان تعیین می‌کنیم که دارای ارزش باشد.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از سرمایه‌های اجتماعی برای مهارت پایلوت کشوری شوید و حاضریم با اجماع مراکز در طرحی ۷۰ هزار نفر را در استان با سرمایه استانی آموزش دهیم و تسهیلات لازم در اختیار آنها قرار گیرد و مبنا برای تسهیلات، گواهینامه فنی و حرفه‌ای باشد تا اشتغال پایدار ایجاد شود.

هاشمی عنوان کرد: شهرک مهارت در خراسان جنوبی اولین بار در کشور احیا شود و کانون‌های آزاد مهارت‌آموزی در آنجا مستقر شوند.

وی گفت: دپارتمان‌هایی که در استان تفاهم‌نامه می‌شود باید به سمت تخصصی شدن برود و دستاورد ملی داشته باشد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سفر ۲ روزه به خراسان جنوبی ضمن دیدار با مسوولان استان و سفر به برخی شهرستان‌ها، در نشست هم‌اندیشی فعالان اقتصادی و کارآفرینان در اتاق بازرگانی بیرجند شرکت و از چند واحد تولیدی و صنعتی نیز بازدید کرد.

برچسب‌ها سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور توسعه ایران خراسان جنوبی اشتغال زایی مهارت اموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور توسعه ایران خراسان جنوبی اشتغال زایی مهارت اموزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور توسعه ایران خراسان جنوبی اشتغال زایی مهارت اموزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۷۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با اشاره به اینکه در سال گذشته تلاش بر توسعه تعلیم مهارت پایه بوده است گفت: قریب به شش میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش ارائه شده که نسبت به سال ما قبل ۱۹ درصد رشد داشته است.

رستمی ادامه داد: آینده مشاغل و مشاغل آینده همواره مورد توجه است و در خصوص مشاغل آینده در سال گذشته قریب به شش هزار دانشجو و دانش آموز در این حوزه مورد تعلیم قرار گرفتند.

او افزود: در حوزه آینده مشاغل به شاغلین بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی توجه شده تا این افراد بتوانند با تغییرات فناوری و اتفاقات پیش رو بازآموزی و دوره‌های ضمن خدمت را بگذرانند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی تأکید کرد: در سال جدید نیز با توجه به شعار سال، توسعه سطح مهارت مورد توجه و تأکید است تا رشد ۱۵ درصدی حاصل شود. 

رستمی با اشاره به اینکه سه طرح عمرانی و آموزشی امسال افتتاح می‌شود گفت: در این طرح‌ها، رشته‌ها و کارگاه‌های جدید مدنظر است که دانش بنیان بوده و تغییرات فناوری در آن مورد توجه است. 

او با اشاره به رشته‌های مختلف فرهنگ، صنعت، خدمات و کشاورزی ادامه داد: با توجه به بافت صنعتی استان تلاش بر این است که بتوان در حوزه صنعت بنگاه آموزش مهارتی را توسعه داد. 

رستمی گفت: طبق قانون رده سنی کارآموزان حداقل ۱۵ سال است که در سال گذشته طرح تابستانه مهارت برای دو هزار دانش آموز اجرا شد.

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • صدور بیش از 90 هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان
  • فنی و حرفه‌ای زرند در سطح استان کرمان، رتبه‌ دوم را کسب کرد
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی
  • رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی
  • رشد ۱۲ برابری صدور مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای
  • هنرستان های فنی و حرفه ای کنار صنایع تشکیل شود
  • صدور بیش از ۳ میلیون گواهینامه مهارت در دولت سیزدهم
  • سازمان فنی و حرفه‌ای پس از ۵ دهه دارای اساسنامه شد