Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روند ثبت نام و آموزش نوآموزان پیش دبستانی و بدو ورود به مدرسه اظهار کرد: با توجه به تفاوت وضعیت مناطق شرایط مختلفی برای حضور دانش آموزان و نوآموزان پیش دبستانی وجود دارد، در شرایط سفید آموزش حضوری، در شرایط زرد آموزش ترکیبی از حضوری و غیرحضوری و در شرایط قرمز کلاس‌ها مجازی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: برای دانش‌آموزان کلاس اولی در شرایط قرمز در نظر داریم تا با وجود کلاس‌های مجازی، حتی خیلی کم با همراهی خانواده و معلم در مدرسه حضور داشته باشند تا با این محیط آشنا شوند.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اینکه همواره خانواده‌ها شرکای مهمی برای آموزش هستند، تصریح کرد:، اما امسال شریک راهبردی خواهند بود و مطمئن هستم با تعامل مدرسه و خانواده بهترین استفاده از فضای مجازی را هم خواهیم داشت.

حکیم زاده درباره آمار ثبت نام دانش‌آموزان کلاس اولی گفت: در آغاز مسیر دغدغه داشتیم، اما طبق آخرین آمار بیش از ۹۹ درصد در دوره ابتدایی ثبت نام کردند و با اطلاع رسانی بیشتر به خانواده‌ها این رقم افزایش هم خواهد یافت.

او درباره وضعیت نام نویسی نوآموزان پیش دبستانی افزود: هرسال هم در این موقع نسبت به سایر دوره‌های تحصیلی تعداد کمتری نام نویسی در این دوره را داریم و در جلسه‌ای که نمایندگان و مدیران کل استانی داشتیم راجع به راهکار‌های که الزام تربیتی دوره پیش دبستانی را تبیین می‌کند صحبت کردیم.

معاون آموزش ابتدایی بیان کرد: اصراری به حضور نوآموزان نداریم و آموزش‌هایی از طریق شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی در نظر گرفته شده است که برای بهره مندی نوآموزان پیش دبستانی از برنامه‌های شاد ثبت نام آن‌ها در مدرسه الزامی است.

بیشتر بخوانید

بررسی گزینه‌های مختلف برای تعیین تکلیف اینترنت شبکه شاد احتمال آلودگی کودکان به کرونا در مدارس کمتر از خانه است

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش شبکه شاد مدرسه تلویزیونی نوآموزان پیش دبستانی دانش آموزان ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۸۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟

مدارس آموزش از راه دور نوعی از مدارس هستند که یادگیری آموزش در آن‌ها غیر حضوری و برای افرادیست که به هر نحوی امکان حضور در مدرسه را ندارند و از راه دور به کمک اینترنت می‌توانند تحصیل جامانده خود را جبران کنند.

دوگروه دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در شرایط خاص که امکان دسترسی به آموزش را ندارند و دانش‌آموزان بزرگسال، کسانی که بالای ۱۸ سال سن دارند و به هر دلیلی نتوانسته‌اند در مدارس عادی حضور یابند، می‌توانند در این مدارس ثبت نام و تحصیل خود را ادامه دهند.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه مدارس از راه دور مطابق آیین نامه‌های آموزشی مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش فعالیت دارند گفت: این مدارس موظف به برگزاری کلاس‌های هدایت آموزشی و رفع اشکال به ازای هر واحد درسی «۶ ساعت» در هر نیم سال تحصیلی هستند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان بر حسب نیاز در مدرسه حضور پیدا می کنند افزود: برای هر دوره تحصیلی مشکلات حوزه آموزش آن‌ها حل می شود؛ البته آموزش چهره به چهره را در دوره‌های لازم التعلیم و واجب التعلیم دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تعداد دانش آموزان تحصیل کننده در این مدارس را حدود ۱۳۰ هزار نفر در سراسر کشور اعلام کرد و ادامه داد: آموزش این دانش‌آموزان با محوریت بزرگسالان است.

محمودزاده با بیان اینکه با توجه به مجوز کمیسیون خاص منطقه و استان حدود ۴۰۰۰ دانش‌آموز از تعداد کل محصلان این مدارس، لازم التعلیم (زیر ۱۸ سال) هستند گفت: این افراد امکان حضورشان در مدرسه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این مدارس تمام شرایط مدارس عادی را از نظر دروس و امتحانات نهایی و امتحانات داخلی و ... دارند افزود: شهریه مدارس از راه دور براساس شهریه ثابت و متغیر هر واحد درسی و بنا به پیشنهاد موسسان و تایید شورای نظارت استان تعیین می شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ضمن اشاره به طرح مدرسه مجازی بزرگسالان در راستای کاهش تنوع مدارس گفت: بدنبال این کار هستیم چرا که هدفمان این است که همه بزرگسالان را در قالب مدرسه مجازی ببینیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • سنجش ۵۱ هزار و ۱۳۰ هزار نوآموز سیستان و بلوچستانی برای ورود به مدرسه
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی