Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، احد جمالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این امر به دلیل در  پیش بودن فصل پاییز و گسترش بیماری آنفلوانزا بین قشرهای مختلف مردم استان از جمله دانش آموزان است. 

جمالی افزود: بر اساس پیش‌ بینی اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا و متخصصان امر مردم و دانش آموزان استان در  شهریورماه امسال شرایط دشوار کرونایی در پیش خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او در مورد کمبود فضای آموزشی در برخی مناطق استان، بیان کرد: سال  های قبل عده ای در حاشیه شهرهای استان به ویژه یاسوج تنها به دنبال تغییر کاربری زمین ها بودند و برای تأمین فضاهای آموزشی،  خدماتی و بهداشتی در آنها نیز چاره اندیشی نشد تا اینکه امروزه چنین مشکل مهمی به وجود آمده است. 

جمالی گفت: سلامت دانش ‌آموزان و افت تحصیلی آنان به دلیل شیوع بیماری کرونا جزو دغدغه های اصلی والدین بوده و باید مقوله مهم ارتقای کیفیت آموزشی در شرایط کرونایی بیش از پیش در کهگیلویه و بویراحمد مورد توجه معلمان و مدیران مدارس استان قرار  گیرد. 

هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: شیوع بیماری کرونا دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی این استان در هر سه مقطع  تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم را به سوی مدارس دولتی سوق داده است. 

زارع پور افزود: حدود ۴۰ درصد دانش‌ آموزان مدارس غیرانتفاعی کهگیلویه و بویراحمد پرونده تحصیلی خود را برای نام نویسی  در مدارس دولتی استان تحویل گرفته اند. 

او بیان کرد: در صورت تداوم این وضعیت میزان تراکم دانش آموزان در کلاس‌ های درس مدارس دولتی کهگیلویه و بویراحمد از ۴۴ نفر فراتر  رفته و روند آموزش در آنها با مشکل مواجه خواهد شد. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: هم اینک ۱۲۹ مدرسه دولتی در استان استیجاری بوده که بیشترین آنها مربوط  به شهرستان بویراحمد و شهر یاسوج است. 

زارع پور گفت: اجاره بهای مدارس دولتی استیجاری کهگیلویه و بویراحمد از یک پارسال تاکنون از سوی اداره کل آموزش و پرورش  استان پرداخت نشده است. 

او افزود: این در حالی است که اجاره بهای مدارس دولتی در برخی مناطق حاشیه ای شهر یاسوج از جمله بلهزار و مادوان علیا نجومی  شده و اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز توان پرداخت چنین مبالغی را ندارد. 

سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ تعداد دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم ۱۶۶ هزار و ۸۹۵ نفر است که  ۵۲ درصد آنها پسر، ۴۸ درصد دختر، ۶۶ درصد ساکن شهرها و ۳۴ درصد نیز ساکن روستاها هستند.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد آموزش و پرورش بیماری کرونا مدارس دولتی کهگیلویه و بویراحمد آموزش و پرورش مدارس دولتی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۹۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟

مدارس آموزش از راه دور نوعی از مدارس هستند که یادگیری آموزش در آن‌ها غیر حضوری و برای افرادیست که به هر نحوی امکان حضور در مدرسه را ندارند و از راه دور به کمک اینترنت می‌توانند تحصیل جامانده خود را جبران کنند.

دوگروه دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در شرایط خاص که امکان دسترسی به آموزش را ندارند و دانش‌آموزان بزرگسال، کسانی که بالای ۱۸ سال سن دارند و به هر دلیلی نتوانسته‌اند در مدارس عادی حضور یابند، می‌توانند در این مدارس ثبت نام و تحصیل خود را ادامه دهند.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه مدارس از راه دور مطابق آیین نامه‌های آموزشی مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش فعالیت دارند گفت: این مدارس موظف به برگزاری کلاس‌های هدایت آموزشی و رفع اشکال به ازای هر واحد درسی «۶ ساعت» در هر نیم سال تحصیلی هستند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان بر حسب نیاز در مدرسه حضور پیدا می کنند افزود: برای هر دوره تحصیلی مشکلات حوزه آموزش آن‌ها حل می شود؛ البته آموزش چهره به چهره را در دوره‌های لازم التعلیم و واجب التعلیم دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تعداد دانش آموزان تحصیل کننده در این مدارس را حدود ۱۳۰ هزار نفر در سراسر کشور اعلام کرد و ادامه داد: آموزش این دانش‌آموزان با محوریت بزرگسالان است.

محمودزاده با بیان اینکه با توجه به مجوز کمیسیون خاص منطقه و استان حدود ۴۰۰۰ دانش‌آموز از تعداد کل محصلان این مدارس، لازم التعلیم (زیر ۱۸ سال) هستند گفت: این افراد امکان حضورشان در مدرسه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این مدارس تمام شرایط مدارس عادی را از نظر دروس و امتحانات نهایی و امتحانات داخلی و ... دارند افزود: شهریه مدارس از راه دور براساس شهریه ثابت و متغیر هر واحد درسی و بنا به پیشنهاد موسسان و تایید شورای نظارت استان تعیین می شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ضمن اشاره به طرح مدرسه مجازی بزرگسالان در راستای کاهش تنوع مدارس گفت: بدنبال این کار هستیم چرا که هدفمان این است که همه بزرگسالان را در قالب مدرسه مجازی ببینیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟