Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@05:55:54 GMT

ادیب: آیت‌الله منتظری یک اسلام شناس تمام عیار بود

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۹۱۳۹

ادیب: آیت‌الله منتظری یک اسلام شناس تمام عیار بود

عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه مفید قم گفت: مرحوم آیت الله منتظری همه ابعاد دانشگاهی دین را به خوبی می‌شناخت و با قرآن و روایت ائمه مأنوس بود؛ به طور کلی یک اسلام شناس تمام عیار بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام مسعود ادیب -یکشنبه ٢ شهریورماه ۱۳۹۹- در مراسم یازدهمین سالگرد درگذشت حضرت آیت الله منتظری که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: مبنای مردم داری، صبر و مقامت حضرت آیت الله منتظری در توحید وی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توحید انسان به این معنا است که تمامی اجزا و جوارح وی یک رنگ باشد. نمونه ملموس این خصوصیت را می‌توان در شخصیت آیت الله منتظری مشاهده کرد. وی نسبت به تمامی مسائلی که وظیفه انسانی یک مسلمان بود ورود می‌کرد. روزی در کلاس درسشان از وضعیت زندگی مردم چچن ابراز نگرانی کرد، زیرا انسان‌ها را به عنوان شاخ و برگ باغ خداوند می‌دانست.

عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه مفید قم تاکید کرد: آیت الله منتظری مستضعف بود، اما ضعیف نبود بلکه ضعیف پنداشته شد. در شامگاه تلخ ۱۳ رجب، آقای منتظری پس از اقامه نماز و قرائت دعای کمیل برای بارش رحمت الهی دست به دعا برداشت. این آرامش آیت الله و مقاومت در برابر تلاطم‌های بیرونی، ناشی از امین بر ذات الهی است. آیت الله منتظری خود را وام دار خدا می‌دانست و خود را در برابر وضعیت مردم مسئول می‌دانست.

ادیب خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله منتظری همه ابعاد دانشگاهی دین را به خوبی می‌شناخت و با قرآن و روایت ائمه مأنوس بود؛ به طور کلی یک اسلام شناس تمام عیار بود. عاملی که در سپهر نورانی وی تأثیر می‌گذاشت، نهج‌البلاغه بود. زندگی منتظری، قرین نهج‌البلاغه بود.

وی ادامه داد: زمانی که با آیت‌الله منتظری مواجه می‌شدیم به رغم فاصله سنی، احساس می‌کردیم وی برادر ماست و در برابرش احساس راحتی می‌کردیم؛ زیرا ایشان با گشاده رویی با مردم برخورد می‌کرد. این ویژگی نعمتی بود که خداوند متعال به آیت‌الله منتظری داده بود.

کد خبر 440562

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آیت الله منتظری احمد منتظری اسلام شناسی درگذشت آیت الله منتظری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آیت الله منتظری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۹۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک اشتباه می‌تواند منجر به یک درگیری منطقه‌ای تمام عیار غیرقابل تصوری شود | خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد

به گزارش همشهری آنلاین، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد و زمان پایان دادن به این چرخه انتقام خونین فرا رسیده است. پایان دادن به خصومت‌ها در غزه تنش‌های گسترده در خاورمیانه را خنثی خواهد کرد. عملیات نظامی اسرائیل در غزه که ۷ ماه است ادامه دارد، جهنمی ایجاد کرده است.

گوترش افزود: یونیسف از کشته شدن ۱۳۹۰۰ کودک فلسطینی در حملات هولناک و کورکورانه در غزه خبر داده است. محدودیت‌های اسرائیل ارائه و تامین خدمات و کمک‌ها به نیازمندان در نوار غزه را پیچیده می‌کند. اسرائیل اخیرا بیش از ۴۰ درصد درخواست‌های سازمان ملل برای ارسال کمک به نوار غزه را رد کرده است.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: امدادگران به طرز وحشتناکی در نوار غزه کشته می‌شوند و من خواستار تحقیق درباره این رویدادها هستم. تیم‌های بشردوستانه به تنهایی نمی‌توانند به بحران در نوار غزه رسیدگی کنند.

گوترش همچنین با اشاره به کرانه باختری گفت: یک رویکرد جامع برای آرامش باید اتخاذ شود که شامل کرانه باختری اشغالی شود. سال گذشته شاهد بالاترین میزان حملات شهرک‌نشینان به فلسطینیان در کرانه باختری بودیم. از اسرائیل می‌خواهم به این سطح بی‌سابقه خشونت شهرک‌نشینان علیه فلسطینی‌ها پایان دهد.

گوترش تاکید کرد که رژیم صهیونیستی و جامعه بین‌المللی باید محیطی را برای ایجاد یک دولت فلسطینی که قادر به کارکرد موثر باشد، فراهم کنند.

گوترش در ادامه سخنانش گفت که تلاش‌هایی در راستای تنش‌زدایی باید شامل وضعیت ملتهب جنوب لبنان هم باشد. او ادامه داد: تلاش‌هایی در راستای تنش‌زدایی باید ایمنی دریانوردی در دریای سرخ را هم تضمین کند.
آنتونیو گوترش حملات در دریای سرخ را «تهدیدی برای امنیت ناوبری و زنجیره تامین» دانست و گفت این «تهدیدی برای وقوع یک درگیری بین‌المللی است.»
دبیرکل سازمان ملل متحده همچنین تاکید کرد که «ناکامی در پیشرفت به سوی راه‌حل ۲دولتی، هم اسرائیلی‌ها و هم فلسطینی‌ها را مجبور می‌کند که در معرض خطر دائمی خشونت زندگی کنند.»

او با اشاره به اینکه نزدیک به ۲۵۰ امدادگر از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ در غزه کشته شده اند، خواستار تحقیقات کامل در مورد این مرگ های غم انگیز شد.

دبیرکل سازمان ملل با هشدار به «تشدید خطرناک» در لفاظی ها و اقدامات در خاورمیانه گفت که یک اشتباه محاسباتی می تواند منجر به یک درگیری ویرانگر شود.

او گفت: روزهای اخیر شاهد تشدید تنش خطرناکی - در گفتار و کردار بوده‌ایم. یک اشتباه محاسباتی، یک اشتباه ارتباطی، یک اشتباه، می‌تواند منجر به یک درگیری منطقه‌ای تمام عیار غیرقابل تصوری شود که برای همه طرفین درگیر و برای بقیه جهان ویرانگر خواهد بود. همه طرف ها باید حداکثر خویشتنداری را در چنین فضای متشنجی به کار گیرند.

گوترش در شورای امنیت سازمان ملل گفت: «زمان پایان دادن به چرخه خونین انتقام‌گیری (میان رژیم صهیونیستی و ایران) فرا رسیده است. زمان توقف فرا رسیده است. جامعه بین‌المللی باید برای جلوگیری از هرگونه اقدامی که می‌تواند کل خاورمیانه را به حاشیه راند و تأثیر مخربی بر غیرنظامیان داشته باشد، همکاری کند.»

کد خبر 845416 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه آنتونیو گوترش سازمان ملل خاورمیانه سازمان ملل

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» را باید زنگ وحدت و اتحاد جهان اسلام دانست
  • آیت‌الله اعرافی: به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری توجه جدی شود
  • ​هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره وقوع «درگیری منطقه‌ای تمام‌عیار»
  • اجیری و مزدوری در اسلام مکروه است / نباید تمام حیثیت علمی و عملی انسان در اختیار کارفرما باشد
  • یک اشتباه می‌تواند منجر به یک درگیری منطقه‌ای تمام عیار غیرقابل تصوری شود | خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۳۰ فروردین ماه
  • پیام تسلیت منتخب مردم استان در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به مناسبت عروج محمد کیانی
  • نگرانی عمیق محافل صهیونیست از ورود تمام عیار حزب‌الله به جنگ
  • پیام آیت‌الله مکارم شیرازی درباره عملیات «وعده صادق»
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۲۸ فروردین ماه