Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان گفت: نرخ بیکاری در استان از ۱۰.۳ درصد به ۹ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمد رضا پور محمدی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سال گذشته ۵۵۱ فقره پروانه بهره برداری صادر شده که رشد ۱۵ درصدی داشته و یکهزار و ۸۷۸ جواز تاسیس صادر شده که ۳۱ درصد رشد نسبت به سال قبل داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۱۰۰ واحد تولیدی که از سال ها قبل تعطیل شده بودند و اشتغالزایی بیش از ۵ هزار نفر داشتند، همگی به چرخه تولید برگشتند.

پورمحمدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش معدن گفت: در حوزه کارهای عمرانی در ۷ سال دولت تدبیر و امید، همه ساله افزون بر ۱۱ هزار میلیارد تومان در پروژه های عمرانی استان سرمایه گذاری شده است.

وی ادامه داد:  در هفته دولت امسال ۲ هزار و ۴۷۴ پروژه با اعتبار بیش از ۲ هزار میلیارد تومان به بهره برداری خواهیم رساند.

وی گفت: در یکسال گذشته ۶ هزار و ۵۰۳ طرح با اعتبار بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد افتتاح شده است.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت، امسال 2433 پروژه عمرانی، خدماتی و اقتصادی با صرف اعتباری بالغ بر 1900 میلیارد تومان در سطح استان افتتاح خواهد شد.

وی افزود: عملیات اجرایی 41 پروژه نیز در این هفته آغاز خواهد شد که میزان اعتبار پیش‌بینی‌شده برای آنها 77 میلیارد تومان است.

استاندار آذربایجان شرقی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پروژه بزرگراه تبریز- سهند نیز گفت: بارها به این سوال پاسخ داده ایم ولی بدقول شده ایم علت آن این است که پاسخ ما از زبان مجریان و پیمانکار این طرح بوده، اگر موعد مقرر به اتمام نرسیده به دلایل مختلف همچون زمستان و کرونا و مشکل تامین مالی به دلیل افزایش قیمت مصالح در چند ماه اخیر بوده است.

وی گفت: امیداوریم بعد از محرم بتوانیم مسیر را بازگشایی کنیم.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبریز نرخ بیکاری آذربایجان شرقی میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۹۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فوتی و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی صوفیان

مسئول روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی از جان‌ باختن یک نفر و مصدومیت شش نفر در برخورد یک دستگاه خودروی نیسان با یک دستگاه ال۹۰ در جاده تبریز- صوفیان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، سجاد صفری صبح امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این حادثه رانندگی بامداد امروز رخ داد، اظهار کرد: در این سانحه برخورد شدید یک دستگاه خودروی سواری ال ۹۰ با یک دستگاه نیسان وانت در کیلومتر سه جاده صوفیان به تبریز منجر به فوت یک نفر جان و مصدومیت پنج نفر از سرنشینان هر دو خودرو شد.

وی افزود: بلافاصله پس از اطلاع از وقوع این حادثه، دو تیم امدادی با هفت نجاتگر به همراه یک دستگاه خودروی نجات از پایگاه سفیدکمر و دو دستگاه آمبولانس از پایگاه‌های امداد و نجات سفیدکمر و شهید فخری زاده به محل حادثه اعزام شدند.

مسئول روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: نجات‌گران جمعیت هلال‌احمر تبریز پس از رهاسازی دو نفر از مصدومان محبوس شده در خودرو، یک نفر از مصدومان را به بیمارستان امام رضا انتقال دادند.

صفری اضافه کرد: پنج مصدوم دیگر این حادثه نیز توسط آمبولانس اورژانس به سایر مراکز درمانی منتقل شدند.

کد خبر 745720

دیگر خبرها

  • کشف مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز
  • چرا پدافند هوایی در تبریز فعال شده بود؟
  • معاون استاندار آذربایجان‌شرقی: هیچ نفوذ ریزپرنده یا غیره رخ نداده
  • نیکان قهرمان والیبال نوجوانان دختران آذربایجان شرقی
  • کاهش بار ترافیکی میدان آزادی با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام
  • یک فوتی و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی صوفیان
  • برگزاری رقابت‌های کشتی خردسالان و نونهالان آذربایجان شرقی در شهر تبریز
  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • کشف بیش از ۱۱ کیلوگرم موادمخدر در تبریز