Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - کارگاه آموزشی و توانمند سازی جوامع بومی و محلی منطقه حفاظت شده باشگل تاکستان در تولید کمپوست و ورمی کمپوست از پسماند خانگی و کشاورزی در سر محیط بانی جرندق برگزار شد.
به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، زین العابدین رستمی رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین ضمن اعلام این خبر گفت: این دوره آموزشی در محل سرمحیط بانی جرندق، منطقه حفاظت شده باشگل با حضور دهیاران، شوراها، بهورزان و معتمدین منطقه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: شرکت کنندگان در این دوره با اصول و شیوه های مدیریت پسماند های روستایی، تفکیک از مبداء، تولید کمپوست و ورمی کمپوست از پسماند ها آشنا شدند.
رستمی همچنین ادامه داد: در بخش دیگری از این کارگاه ارزش و اهمیت زیستگاهها، زمینه های مشارکت جوامع محلی و روستایی در حفاظت از زیستگاهها و تعارضات موجود بین انسان و حیات وحش بررسی و راهکارهای از بین بردن این تعارضات آموزش داده شد.
رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در پایان گفت: در ادامه کارگاه موضوع تعادل دام و مرتع و همچنین لزوم رعایت فصل چرای مرتع و تعلیف غیر مجاز و سوانح موجود در زیستگاه ها از جمله آتش سوزی، برنامه تیم سازی جهت مشارکت جوامع محلی در خصوص اطفاء حریق در مراتع به شرکت کنندگان آموزش داده شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۹۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس اداره پارک ملی دریاچه ارومیه گفت: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک با شعار امسال"مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین" آموزشهای زیست محیطی برای دانش آموزان مدرسه  بهگامان شهرستان ارومیه برگزار شد.

مرتضی داودی گفت: در راستای فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان با همکاری اداره آموزش و پرورش در هفته زمین پاک برنامه های زیست محیطی در مدارس برگزار می شود .

 وی افزود: مدیریت پسماند، تفکیک از مبدا ، بازیافت، خطرات پلاستیک و کیسه های پلاستیکی از جمله موضوعاتی است که در این کلاسهای آموزشی به برای دانش آموزان ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • تعریف کمپوست
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • برگزاری بازی های بومی محلی در روستای آرتون طالقان