Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - شهردار شهرکرد گفت: در راستای توسعه خدمات دولت الکترونیک و شهر هوشمند ۱۳۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در شهرکرد اجرا می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، بهادر عبدالغنی صبح امروز در نشست با مدیرکل ارتباطات زیرساخت استان با بیان اینکه اکثر شبکه‌های کامپیوتری و یا مخابرات از راه دور در مقیاس وسیعی از فیبر نوری استفاده می‌کند، اظهارداشت: یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه خدمات الکترونیک و رسیدن به اهداف شهر هوشمند، توسعه شبکه فیبر‌نوری است و با توجه به مزایای فراوان آن، امروزه از این نوع کابل‌ها در بسیاری از موارد استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای شهر شهرکرد انتخاب شدانتصابات پی در پی در شهرداری شهرکرد آسیب‌زا استنگارخانه عاشورایی در فضای شهری شهرکرد برپا می‌شود

وی افزود: برای تحقق شهر هوشمند و دولت الکترونیک باید امکانات زیر ساختی را توسعه بخشید، که در این راستا مدیریت شهری در تلاش است خدماتی را که به شهروندان ارائه می‌دهد به صورت الکترونیک باشد.

شهردار شهرکرد با اشاره به اهمیت شهر هوشمند بیان کرد: در راستای ایجاد شهر هوشمند اجرای عملیات 130 کیلومتر فیبر نوری در دستور کار قرار دارد که با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمان شیوع بیماری کرونا، خدمات الکترونیکی برای رسیدگی به امور مردم بسیار کمک‌کرد، اما تا رسیدن به شهر الکترونیک مورد نظرمان هنوز فاصله زیادی داریم.

عبدالغنی با بیان اینکه دولت الکترونیک فضای دسترسی مردم را به دستگاه‌های اداری بدون نیاز به حضور فیزیکی فراهم کرده است، افزود: ضرورت این کار در دورانی که بیماری کرونا بسیاری از ارتباطات فیزیکی و حضوری را محدود و مختل کرده است بیش از پیش احساس شد، بنابراین برخی از خدمات شهرداری در حال حاضر به صورت الکترونیکی انجام و نیاز به مراجعه حضوری شهروندان نمی‌باشد.

عباس بیگی سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد نیز با اشاره به وظایف گسترده سازمان فاوا در حوزه‌های مختلف زیرساخت ارتباطی، نرم افزار و سخت‌افزار، پرداخت‌های خرد شهری، خدمات الکترونیکی به شهروندان و ... نقش این سازمان در تحقق شهر هوشمند که لازمه توسعه پایدار می‌باشد را کلیدی عنوان کرد و گفت: پروژه‌های مختلف در دست اجرا نظیر پورتال شهرداری، سامانه احراز هویت مرکزی، شناسه شهروندی و کیف پول الکترونیک، لازمه رسیدن به شهر هوشمند می‌باشد.

وی با بیان اینکه شهرداری شهرکرد با مشارکت بخش خصوصی، ایجاد تونل زیرساخت ارتباطی مبتنی بر بستر فیبرنوری را در دستور کار خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این زیرساخت جهت حرکت به سمت شهر هوشمند، نیازمند عزم جدی و حمایت‌های مجموعه مدیریت شهری در ایجاد این زیرساخت‌ها می‌باشیم.

بیگی با اشاره به لزوم ایجاد سامانه خدمات اینترنتی شهرسازی شهرکرد گفت: با توجه به شیوع کرونا در این سامانه خدمات مختلفی از جمله پیگیری درخواست‌های شهرسازی، پیگیری آراء کمیسیون ماده 100، تصدیق گواهی‌های شهرداری و پرداخت آنلاین عوارض نوسازی و صنفی فراهم شده است.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد با بیان اینکه همکاری با شرکت ارتباطات زیرساخت فرصتی مناسب برای ارتقاء خدمات الکترونیک و توسعه دولت الکترونیک می‌باشد، ادامه داد: با توجه به همسو بودن وظایف دو سازمان در حوزه زیرساخت آمادگی خود را در راستای همکاری‌های بیشتر با شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام می‌دارم.

انتهای پیام/7540/ش

R7540/P/S6,54/CT7 بیشتر بخوانید... از ایجاد ۶ بازارچه عرضه میوه در شهرکرد تا افزایش قیمت شیر در ‌چهارمحال و بختیاری شهردار شهرکرد: به دنبال ایجاد وفاق اقوام در شهرکرد هستیم عملیات اجرایی طرح آسفالت حفاظتی برای نخستین بار در شهرکرد آغاز شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... از ایجاد ۶ بازارچه عرضه میوه در شهرکرد تا افزایش قیمت شیر در ‌چهارمحال و بختیاری شهردار شهرکرد: به دنبال ایجاد وفاق اقوام در شهرکرد هستیم عملیات اجرایی طرح آسفالت حفاظتی برای نخستین بار در شهرکرد آغاز شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ بررسی وضعیت ‌کرونا در ایران| ۱۵ استان در وضعیت قرمز کرونایی/ ۱۱ استان به مرحله هشدار رسیدند + جدول و نمودار ۲ امید و تولید به نیشکر هفت‌تپه برگشت/ پایان تجمع ۷۰ روزه کارگران ۳ گزارش| بررسی علل آشفتگی بازار بورس در هفته‌های اخیر/ دولت شتاب‌زده عمل کرد / به اعتماد سهامداران خدشه وارد شد ۴ گزارش|کرونا در ‌کهگیلویه و بویراحمد شوخی بیش نیست / مردم خطر را عادی‌انگاری کرده‌اند ۵ ‌با این ستاره‌ها| رزمنده هنرمندی که فرمانده‌ای دلسوز و شجاع بود؛ شهید مصدق‌فر به گمنامی علاقه داشت ۶ گزارش ویدئویی| در کربلا چه گذشت؟ ۷ تکمیل طرح توسعه بیمارستان خاتم‌الانبیاء نطنز بعد از ۸ سال/۳۰۰ میلیارد ریال به طرح اختصاص یافت ۸ ابراز نگرانی رئیس بیمارستان معین کرونا در کهگیلویه و بویراحمد از شیوع کووید ۱۹ و آنفلونزا در پائیز مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از شهیدی که پیکرش ۸ سال بعد از عملیات والفجر به ایران بازگشت / شهید شهرانی چگونه به شهادت رسید؟ گزارش| بررسی علل آشفتگی بازار بورس در هفته‌های اخیر/ دولت شتاب‌زده عمل کرد / به اعتماد سهامداران خدشه وارد شد چراغی که پس از یک قرن روشن شد/ هیئت‌های عزاداری کرمانشاه در تکیه معاون‌الملک مستقر شدند + فیلم گزارش|کرونا در ‌کهگیلویه و بویراحمد شوخی بیش نیست / مردم خطر را عادی‌انگاری کرده‌اند مهمترین اخبار تسنیم روایت همتی از صادرات میلیاردی به نام کارتن‌خواب‌ها/ با دلار ۴۲۰۰تومانی مخالف بودم و هستم انتقاد شدید عضو حماس از عادی‌سازی روابط با اشغالگران/ علمای فلسطین حکام سازشکار عرب را محکوم کردند عراق|انفجار بمب در اطراف پایگاه التاجی/ زخمی‌شدن ۴ غیرنظامی در انفجار کرکوک لیگ قهرمانان اروپا| بایرن مونیخ، پاری‌سن‌ژرمن را در حسرت قهرمانی گذاشت/ جام ششم برای باواریایی‌ها کمالوندی: مازاد آب سنگین تولیدی را صادر می‌کنیم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خدمات الکترونیک دولت الکترونیک شهرداری شهرکرد شهردار شهرکرد شهر هوشمند فیبر نوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۹۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۸۰ درصدی فاز دوم پروژه اصلاح شبکه داخلی ارمو دره شهر

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی صبح پنجشنبه در بازدید از این طرح افزود: این پروژه از محل پروژه‌های جهاد آبرسانی، با همکاری آبفای استان و با استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) (بسیج سازندگی سپاه استان) در حال انجام است.

وی ادامه داد: این پروژه به طول ۸ کیلومتر و با لوله پلی اتیلنی اجرا می‌شود که از این مقدار ۵ کیلومتر اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یادآور شد: فاز اول این پروژه به طول ۶ کیلومتر طی چند ماه گذشته به اتمام رسیده که با بهره برداری از فاز دوم، جمعیتی افزون بر ۳ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار خواهند شد.

محمدی با اشاره به اینکه ایلام با پیشرفت ۷۶ درصدی پیشگام در پروژه‌های جهاد آبرسانی (طرحی برای رساندن آب به روستاهای بدون آب سالم بهداشتی و یا نیازمند بازنگری در تأسیسات آبرسانی) است، خاطرنشان ساخت: جهاد آبرسانی طرحی است برای رفع تشنگی روستاها که بر اساس آن در فاز اول، ۱۲۸ روستای استان ایلام از نعمت آب پایدار بهره‌مند می‌شوند..

لازم به ذکر است دهستان "ارمو" با جمعیت سه هزار نفر از دهستان‌های شهرستان دره شهر می‌باشد.

کد خبر 6081652

دیگر خبرها

  • تسریع توسعه فیبر نوری در تهران/ بسته‌ فیبر رایگان و مودم اقساط ارائه خواهدشد
  • بازدید وزیر ارتباطات از اجرای طرح فیبر نوری شاهرود و دامغان
  • آغاز اجر‌ای طرح اتصال مدارس خوی به شبکه فیبر نوری 
  • ماهواره‌های سنگین‌تر با برد بیشتر پرتاب خواهد شد | پوشش فیبر نوری؛ بیش از ۷ میلیون خانوار
  • وزیر ارتباطات از اجرای پروژه فیبرنوری در استان سمنان بازدید کرد
  • افتتاح طرح های صنعت برق و مخابرات در میامی
  • راه‌اندازی ۳۵ کیلومتر شبکه فیبر نوری در تاکستان
  • مهمترین اقدامات ایرانسل در پژوه ملی فیبر نوری در سال ۱۴۰۲
  • پیشرفت ۸۰ درصدی طرح اصلاح شبکه داخلی ارمو دره شهر
  • پیشرفت ۸۰ درصدی فاز دوم پروژه اصلاح شبکه داخلی ارمو دره شهر