Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،موعود شمخانی معاون فنی و امورزیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند ، گفت: سال ۱۳۹۲ که سازمان منطقه آزاد اروند مدیریت شهرهای آبادان و خرمشهر را به دست گرفت، با وجود گذر از مرحله بازسازی پس از جنگ، این دو شهرستان همچنان نیازمند بازسازی در زیرساخت های خود بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تمام شبکه آب و فاضلاب موجود در این دو شهرستان را نیازمند احداث مجدد و بازسازی دانست و افزود:  در بسیاری از مناطق آبادان و خرمشهر فقط خانه سازی شکل گرفته و به شبکه آب و فاضلاب و دیگر زیرساخت ها، کم ترین توجهی نشده است.

معاون فنی و امورزیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه حاکمیتی سازمان منطقه آزاد اروند تصمیمم بر آن شد  که علاوه بر تخصیص بودجه توسط سازمان،آورده ای از دستگاه های اجرایی مورد نظر نیز بیاوریم، به طور مثال سال ۹۶ طی تفاهم نامه ای با آب و فاضلاب کشور، مبلغ ۴۰۰میلیارد تومان برای توسعه و بازسازی شبکه آب و فاضلاب آبادان و خرمشهر، قرارداد منعقد کردیم.

موعود شمخانی ادامه داد: طبق برآورد امسال مبلغ مورد نیاز برای بازسازی شبکه آب و فاضلاب خرمشهر را ۴هزار میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: بیش از نیمی از شبکه آب وفاضلاب  خرمشهر نیاز به بازسازی، توسعه و احداث دارد تا بتوانیم یک شبکه بروز را برای مناطق موجود راه اندازی کنیم که مدت زمان اجرای آن به تأمین منابع مالی، بستگی دارد.

او بودجه معاونت عمران سازمان منطقه آزاد اروند در سال گذشته را ۱۱۸میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ برای تخصیص کل پروژه های عمرانی بوده است.

معاون فنی و امورزیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: توانستیم طی یک قرارداد ۱۲۰ میلیارد تومانی با آب و فاضلاب استان خوزستان مناطقی که شرایط بحرانی تری را داشتند در نظر بگیریم و به طور اشتراکی این مناطق را پوشش دهیم البته باید متذکر شوم که سازمان منطقه آزاد اروند ناظر و مسئول بخشی که خودش ۱۲۰ میلیارد تومان بودجه آورده، است.

    ساماندهی ۱۴ دستگاه پمپاژ فاضلاب خرمشهر

موعود شمخانی در خصوص بخش فاضلاب شهرستان خرمشهر، اظهار داشت: در منطقه اباره، فرحانیه، دوربند شرقی، صد دستگاه و جزیره مینو همچنان در حال کار هستیم و ساماندهی ۱۴ دستگاه پمپاژ فاضلاب خرمشهر نیز در قرارداد با استان قید شده است که ۷ میلیارد تومان بودجه نیز به آن اختصاص داده شده.

معاون فنی و امورزیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند، سهم خرمشهر از این ۱۲۰ میلیارد تومان را ۴۸ میلیارد تومان و مابقی را متعلق به آبادان دانست و اذعان داشت: در حوزه آب شهرستان آبادان تمام منطقه امیرآباد شامل این طرح می شود که تا امروز ۸۰ درصد از آن رشد فیزیکی داشته و اکثر نقاط به بهره برداری رسیده است.

او اظهار داشت: در منطقه امیرآباد ۲۲ میلیارد تومان قرارداد اولیه با آب و فاضلاب بسته ایم که تأکید می کنم این میزان بودجه، هزینه اولیه بوده و به همین اندازه نیز تعدیل خواهد گرفت و در مجموع  این منطقه به تنهایی ۴۰ میلیارد تومان هزینه داشته که بخش های باقی مانده در حال انجام است.

موعود شمخانی ادامه داد: در دهکده بریم تمام شبکه آب اصلاح شده، طویشه، بخشی از ذوالفقاری و کوی طلاب نیز نقاطی بودند که شبکه آب در آنجا احداث شده است .

رفع یک مشکل اساسی محیط زیستی در آبادان

شمخانی از رفع یک مشکل اساسی محیط زیستی در آبادان خبر داد و افزود: متأسفانه تا سال گذشته تمام فاضلاب بیمارستان طالقانی توسط نهری به نام چوسان وارد رودخانه بهمنشیر می شد که بحث بسیار مهم و خطرناکی برای سلامت مردم منطقه بود که در این معاونت با اولویت این کار را شروع و ۹ماه پیش فاضلاب بیمارستان طالقانی را به شبکه فاضلاب شهری وصل کردیم. نهر چوسان دغدغه اهالی محیط زیست بود که با رفع آن از استمرار یک فاجعه زیست محیطی جلوگیری کردیم.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شبکه آب و فاضلاب بازسازی شبکه فاضلاب شبکه آب و فاضلاب آبادان و خرمشهر میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۹۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقات شرعی بیست و هشتم فروردین ماه به افق آبادان و خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، امروز سه شنبه بیست و هشتم فروردین ۱۴۰۳، هفتم شوال ۱۴۴۵ هجری قمری و شانزدهم آوریل سال ۲۰۲۴ میلادی است.
اوقات شرعی امروز به شرح زیر است:
صدای اذان ظهر در آبادان و خرمشهر ساعت ۱۲ و ۱۷ دقیقه شنیده خواهد شد و آفتاب ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه غروب خواهد کرد.
گلبانگ اذان مغرب نیز در ساعت ۱۹ و ۳ دقیقه به گوش می‌رسد و نیمه شب شرعی نیز ساعت ۲۳ و ۳۵ دقیقه است.
اذان صبح فردا چهارشنبه بیست و نهم فروردین ساعت ۴ و ۲۵ دقیقه و طلوع آفتاب ساعت ۵ و ۴۷ ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش
  • افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • کشت گندم به روش خاکورزی در خرمشهر
  • آسمانی صاف در اروند
  • اوقات شرعی بیست و هشتم فروردین ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • جوی آفتابی در اروند
  • قطعی آب در انتظار ۲ منطقه در خرمشهر
  • پایداری جوی در آبادان و خرمشهر
  • اوقات شرعی بیست و ششم فروردین ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • کاهش هزینه‌های تولید درشرایط تحریم از سیاست‌های راهبردی سازمان منطقه آزاد اروند می‌باشد