Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدعلی رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی گفت: از آنجا که عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان میامی در معرض بیابانی شدن قرار گرفته است،اعتبارات مربوطه جهت مقابله با بیابان زایی در سال‌های اخیر به این شهرستان  تعلق گرفت و پروژه مدیریت هرز آب به مساحت ۶۰۰ هکتاردر مناطق کلاته فرهنگ، صدرآباد شمالی و استربند انجام و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با اعتباری بالغ بر حدود ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در این پروژه ابتدا عرصه با ایجاد هلالی‌های کوچک که توانایی نگهداری آب حاصل از رواناب‌های بارندگی را دارد ایجاد خواهد شد و سپس در درون این هلالی‌ها بذور مرتعی بومی منطقه مانند آرتیپلکس تاغ در فصل پاییز بذرپاشی خواهد شد.

رضایی بیان کرد: احداث مدیریت روان آب باعث جمع آوری هرز آب، تقویت پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش رطوبت خاک گردیده و زمینه احیاء و اصلاح مراتع را فراهم می‌کند.

انتهای پیام / م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پروژه های بیابانزدایی منابع طبیعی و آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۰۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور

ایسنا/لرستان فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از تشکیل ۳۳ هزا رو ۵۳۶ پرونده قضایی و دستگیری ۵ هزار و ۸۳۷ نفر از مجرمین و تعرض کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی در کشور خبر داد.

سرهنگ علی ملکی آهنگران امروز ۲۷ فروردین ماه در جمع نمایندگان تشکل‌های منابع طبیعی لرستان با اشاره به عملکرد یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در سال گذشته، بیان کرد: در مجموع ۶۷ هزار و ۱۳۱ تماس از مردم با سامانه ۱۳۹ و ۱۵۰۴ ثبت شده و برای هر درخواست یک عملیات اجرایی انجام شده و عوامل گشت به بررسی و نهایتاً عملیات اجرایی پرداختند.

وی اضافه کرد: در نهایت ۳۳ هزا رو ۵۳۶ پرونده قضایی تشکیل و  ۵ هزار و ۸۳۷ نفر از مجرمین و تعرض کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بیان کرد: همچنین در این بازرسی سه هزار و ۸۳۸ دستگاه خودرو  و  هزار و ۳۱۳ دستگاه تجهیزات قطع درخت نیز توقیف شده است.

ملکی آهنگران تصریح کرد: تعرض به عرصه‌ها و زمین‌های ملی یکی از موضوعاتی بوده که یگان حفاظت به آن ورود جدی داشته و در این راستا  ۲۲ هزار و ۳۷۰ هکتار از اراضی ملی خلع ید و به بیت المال برگردانده شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سال گذشته از تعرض به ۸ هزار و ۷۰۲ هکتار از اراضی ملی پیشگیری شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ادامه داد: همچنین ۱۷ هزار و ۴۷۸ پرونده برای ۴۵ هزار و ۳۱۸  هکتار در راستای تخریب و تصرف اراضی ملی تشکیل شده است.

ملکی آهنگران تاکید کرد: در کشت گیاهان ممنوعه، تعرض به عرصه‌های جنگلی و ملی و گیاهان دارویی تعارفی با کسی نداریم و بدون اغماض و با قدرت و برابر قانون با خاطیان برخورد می‌کنیم.

وی تاکید کرد: برخوردهای یگان حفاظت با افراد سابقه‌دار و سازمان یافته شدیدتر خواهد بود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام
  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • ◄ تخصیص اعتبارات لازم توسط شهرداری و شورا برای اجرای پروژه مترو
  • ۱۲۵ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در قلمرو فرسایش آبی است
  • رفع تصرف از اراضی ملی در شهرستان سوادکوه
  • پیش‌بینی تولید ۱۲۰ هزار نهال در نهالستان موقت بهار طی سال‌جاری
  • تخصیص اعتبارات لازم توسط شهرداری و شورا برای اجرای پروژه مترو
  • ۲۵ هزار هکتار اراضی میامی زیر کشت غلات قرار گرفت
  • رفع تصرف بیش از ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • رفع تصرف ۴ هزار و ۹۲ مترمربع از اراضی ملی سوادکوه