Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@10:42:30 GMT

رقابت سلبریتی ها بر سر جذب مخاطب

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۰۱۷۱

رقابت سلبریتی ها بر سر جذب مخاطب

نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی در ماه های گذشته نمایانگر نقش سلبریتی-مجری ها در جلب توجه مخاطبان به برنامه های تلویزیونی است. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی درباره برنامه های پرمخاطب تلویزیون در ماه های گذشته، معمولا نمایانگر حضور چند برنامه ثابت در صدر جدول پرمخاطب هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثلا در این ماه ها «دورهمی»، «عصر جدید»، «تکرار خندوانه» و «کودک شو» چهار برنامه ای هستند که مقام اول تا چهارم را میان خود تقسیم می کنند. گرچه در این میان رقابت اصلی میان «دورهمی» و «عصر جدید» است؛ «گاهی مهران مدیری» با تاک شو خود در جایگاه اول می ایستد و گاهی مسابقه استعدادیابی «احسان علیخانی» برنده بازی است.

 

 

آن چه گفته شد درباره برنامه های مرداد ماه تلویزیون نیز صدق می کند؛ به گونه ای که در تازه ترین نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی که روز گذشته منتشر شده، بار دیگر همین چهار برنامه صدرنشین جدول پرمخاطب ها هستند. برنامه هایی که شاید میزان مخاطب آن ها تا حد زیادی مدیون مجریان پرطرفدار آن ها باشد. رویکردی که تلویزیون در سال های گذشته بیش از گذشته در پیش گرفته است. در این رویکرد مجریانی از میان سلبریتی های مورد علاقه جامعه برای اجرای برنامه ها و مسابقات انتخاب می شوند تا بخشی از بار جلب نظر مردم را بر دوش بکشند. مثلا در همین چهار برنامه ای که ذکر آن رفت، نقش «مهران مدیری»، «احسان علیخانی»، «رامبد جوان» و «پژمان بازغی» چنان پررنگ است که می توان حضور آن ها را جزیی از هویت برنامه تلقی کرد. به عبارت دیگر تصور پربیننده شدن برنامه های «دورهمی»، «عصر جدید»، «تکرار خندوانه» و «کودک شو» بدون بهره گیری از این سلبریتی ها دور از انتظار می نماید.

 

 

اما در میان چهار سلبریتی که از آن ها یاد شد، به نظر می رسد «مهران مدیری» و «احسان علیخانی» وزنه سنگین تری در جلب مخاطب دارند؛ چنان که در ماه های گذشته همواره رقابت اصلی بر سر جذب بیننده میان آن ها رقم خورده است. از سوی دیگر آمار نزدیک بینندگان «دورهمی» و «عصر جدی» بر این نکته صحه می گذارد. البته در این میان باید این نکته را ذکر کرد که حضور «رامید جوان» در میان چهار مجری پرمخاطب تلویزیونی در حالی اتفاق می افتد که تکرار «خندوانه» او در حال پخش از شبکه نسیم است.

 

 

به هرروی این روزها رقابت اصلی میان «دورهمی» و «عصر جدید» و به عبارت بهتر «مهران مدیری» و «احسان علیخانی» است. مجریانی که از نظر سابقه کاری تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند اما به نظر می رسد هر دوی آن ها مخاطبان تلویزیونی را به خوبی می شناسند.  «مهران مدیری» بازیگر و کارگردان مجموعه های طنز تلویزیونی، از دهه هفتاد تاکنون در بسیاری از طنزهای تولیدی رسانه ملی حضوری پررنگ داشته است. او از همان ابتدا در جایگاه بازیگر و کارگردان خوش درخشید و با مجموعه «ساعت خوش» بازیگران جوان خوش آتیه بسیاری را به تلویزیون و سینمای ایران معرفی کرد.

 

 

همکاری او با پیمان «قاسم خانی»، آغازگر فصل تازه ای از سریال های طنز موسوم به نود قسمتی در تلویزیون شد که جایگاه مدیری به عنوان بازیگر و کارگردانی توانا در این حوزه را تثبیت کرد. بسیاری از مخاطبان تلویزیون هنوز مجموعه هایی چون «پاورچین»، «نقطه چین» را به یاد دارند؛ سریال هایی که هر شب روی آنتن می رفت و پروسه تولید فشرده ای داشت. نقطه اوج این گونه مجموعه های تلویزیونی را البته باید «شب های برره» دانست که موضوعات روز جامعه را دستمایه قرار داد و از این نظر توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

 

 

مدیری و قاسم خانی پس از «شب های برره»، سریال «مرد هزار چهره 1» را ساختند که آن هم موفقیتی چشمگیر کسب کرد. جدایی قاسم خانی از مدیری در ساخت «مرد هزار چهره 2» اما موجب افت این سریال شد. مدیری پس از «مرد هزار چهره 2» قصد تولید و پخش «قهوه تلخ» را داشت اما عدم توافق با مدیران رسانه ملی موجب شد این مجموعه در شبکه نمایش خانگی توزیع شود.

 

 

مدیری که با «قهوه تلخ» از تلویزیون جدا شد تا شش سال بعد در این رسانه حضوری نداشت تا این که بالاخره در سال 93 مجموعه «در حاشیه» را برای تلویزیون ساخت. او از نوروز سال 95 تاکنون نیز «دورهمی» را برای تلویزیون می سازد. دورهمی که برای مدیری تجربه ای تازه در برنامه سازی به حساب می آید در ابتدا به صورت چند آیتمی تولید می شد اما در سری های جدید عملا به یک تاک شو تلویزیونی بدل شده است. موفقیت «دورهمی» در جذب مخاطبان تلویزیون با وجود هیجان اندک آن را باید تنها و تنها به چهره محبوب مهران مدیری و نوع تعامل او با میهمانان برنامه مرتبط دانست. 

 

 

در مقابل «احسان علیخانی» این روزها با برنامه ای پرهیحان روی آنتن سیماست. «عصر جدید» نخستین مسابقه استعدادیابی ایرانی به سیاق کشورهای دیگر که رسانه ملی آن را تولید می کند. علیخانی که سال ها با تاک شو «ماه عسل» و اجرای ویژه برنامه های مناسبتی شناخته می شد، حالا گام در راه تازه ای نهاده تا تصویری تازه از خود برای مخاطبانش بسازد. او در سال هایی که ماه عسل را روی آنتن داشت توانست با نگاه تیزبین خود، پای موضوعات اجتماعی جذاب و پرحرارت را به تلویزیون باز کند. او با دعوت از میهمان هایی که هر یک داستانی تکان دهنده داشتند، ساعات خاص منتهی به افطار ماه رمضان را برای مخاطبان تلویزیون خاص تر کرد. این مجری حالا با عصر جدید بار دیگر میهمان هایی متفاوت دارد اما این بار هیجان و رقابت را به خانه های مردم آورده است. علیخانی سری نخست عصرجدید را سال گذشته با موفقیت به پایان رساند اما تولید و پخش «عصر جدید۲»در سال جاری به خاطر کرونا، در چندین مقطع متوقف شد. گاهی هم علیخانی مجبور شد که از حضور تماشاگران در سالن هنگام تولید برنامه صرفنظر کند؛ نکاتی که به نظر می رسد دلیل اصلی بازماندن عصر جدید از کسب رتبه اول پربیننده ترین برنامه تلویزیون در ماه های پیاپی باشد.

 

 

 

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسابقه عصر جدید برنامه دورهمی احسان علیخانی مهران مدیری تلویزیون مخاطبان تلویزیون احسان علیخانی مهران مدیری رسانه ملی برنامه ها عصر جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۰۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه جدید چلسی: تحول اساسی در کادر پزشکی

به گزارش "ورزش سه"، دپارتمان پزشکی چلسی در این فصل دچار تغییرات زیادی شده است. در جدیدترین مورد آنها به دنبال مدیری برای بخش پزشکی هستند.

دیمیتریوس کالوژیانیدیس، مدیر پزشکی سابق پس از ۱۴ سال این باشگاه را ترک کرده است و آبی‌ها می‌خواهند فوراً جایگزین مناسبی برای او پیدا کنند.

آنها در این فصل با مصدومیت‌های پرشماری مواجه شده‌اند و حالا با مبلغ ۲۹۰ هزار یورو قصد دارند مدیری انتخاب کنند که بتواند وضعیت نامناسب بخش پزشکی باشگاه را بهبود ببخشد.

ریس جیمز، لوی کولویل، وسلی فوفانا، رومئو لاویا، کریستوفر انکونکو، لزلی اوگوچوکوو و چند نفر دیگر از بازیکنان برجسته‌ای هستند که در مراحل مختلفی از ریکاوری از مصدومیت‌هایشان قرار دارند.

اگرچه چلسی جدایی اعضای کادر پزشکی باشگاه را با بیانیه‌هایی رسمی اعلام نکرده اما این جدایی‌ها قابل توجه بوده است. اخیراً کالوژیانیدیس پس از ۱۴ سال، تیری لوران پس از ۱۷ سال و پاکو بیوسکا هم بعد از ۱۱ سال از کادر پزشکی آبی‌ها کنار رفته‌اند و حالا مدیران قصد دارند با تغییراتی این بخش از باشگاه را زیر و رو کنند تا شاید برخی از مشکلات و مصدومیت بازیکنان حل شود.

علاوه‌بر ارزیابی مصدومیت‌ها و مشخص کردن برنامه‌های ریکاوری، تیم جدید آنالیز دقیقی هم بر وضعیت ورودی‌های آینده تیم خواهد داشت. چلسی دیگر نمی‌خواهد بازیکنانی با سابقه مصدومیت‌های بلندمدت جذب کند.

دیگر خبرها

  • جناب‌خان، فرزاد حسنی و دورهمی به تلویزیون بازمی‌گردند؟
  • بازگشت مهران مدیری و جناب‌خان به تلویزیون | رامبد جوان از تلویزیون خداحافظی کرد؟
  • عقب‌گرد بزرگ جبلی به گذشته؛ سلبریتی گریزی جوابگو نبود همه سلبریتی‌ها مجری شدند!
  • برنامه جناب‌خان و فرزاد حسنی در ۱۴۰۳؛ دورهمی برمی‌گردد؟
  • برنامه جناب‌خان و فرزاد حسنی در ۱۴۰۳/ دورهمی برمی‌گردد؟
  • شوخی‌های دوپهلوی مهران مدیری و یوسف تیموری
  • برنامه جدید چلسی: تحول اساسی در کادر پزشکی
  • "گل یا پوچ" رئالیتی شوی بعدی مهران مدیری
  • "گل یا پوچ" ریالیتی شوی بعدی مهران مدیری
  • مهمانی ۴۰ میلیارد تومانی سلبریتی‌ها؟