Web Analytics Made Easy - Statcounter

یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی (سرمربیان ۲ تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران) برای کسب نخستین برد خود در دربی بزرگ پایتخت تلاش می‌کنند. به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، نود و سومین دربی بزرگ پایتخت روز چهارشنبه این هفته بین تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی، آن هم در مرحله نیمه نهایی جام حذفی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دربی که این بار واقعا رنگ و بوی مرگ و زندگی می‌دهد و هر تیمی که برنده این بازی باشد، گام بلندی برای کسب عنوان قهرمانی در این جام برمی‌دارد. حواشی این بازی از همان روز قرعه‌کشی در محل سازمان لیگ آغاز شد و سرپرستان ۲ تیم با مشخص شدن حریفانشان در نیمه‌نهایی، حسابی از خجالت هم در آمدند.

روز گذشته هم هنوز چند ساعتی از اعلام خبر قضاوت محمدحسین زاهدی فرد در بازی دربی نگذشته بود که علیرضا سهرابیان، رئیس دپارتمان داوری، پیام حیدری را به‌عنوان قاضی این بازی بزرگ معرفی کرد.  

این بازی سومین تقابل سرخابی‌های تهران در سال جاری است و از دربی نخست که گابریل کالدرون و آندره‌آ استراماچونی روی نیمکت ۲ تیم نشسته بودند، خبری نیست و هدایت پرسپولیس و استقلال مثل دربی برگشت در لیگ برتر برعهده یحیی گل محمدی و فرهاد مجیدی است.

در این گزارش به بررسی عملکرد گل محمدی و مجیدی به عنوان بازیکن و مربی در دربی‌های اخیر پرداختیم. ۲ چهره‌ای که تاکنون به عنوان مربی بازنده این بازی بزرگ نبوده اند، اما ماهیت جام حذفی یکی از این ۲ نفر را در بازی روز چهارشنبه ناکام می‌گذارد. یحیی گل محمدی؛ ۴ برد و یک گل

مربی ۵۰ ساله سرخ ها، در دوران فوتبال خود در ۲ دوره طی سال‌های ۷۴ تا ۷۸ و ۸۱ تا ۸۴ پیراهن پرسپولیس را بر تن کرد و در ۱۵ بازی مقابل استقلال به میدان رفت. حاصل کار گل محمدی در این بازی‌ها، ۴ برد، ۳ شکست و ۸ تساوی بود. شاید بهترین خاطره مربی پرسپولیس به عنوان بازیکن برای این تیم، دربی خرداد سال ۸۲ باشد. دیداری که با گلزنی گل‌محمدی آغاز شد و در ادامه بهنام ابوالقاسم پور گل دوم سرخپوشان را به ثمر رساند و تک گل علیرضا اکبرپور هم در نیمه دوم مانع از شکست استقلال نشد.

فرهاد مجیدی؛ ۴ برد و ۴ گل

اما مجیدی که در ۳ دوره مختلف برای استقلال بازی کرد، ۱۶ بار با پیراهن این تیم در شهرآورد‌ها به میدان رفت و با بازوبند کاپیتانی این تیم، ۴ بار هم به پرسپولیس گلزنی کرد. حاصل کار فرهاد در دربی ها، ۴ برد، ۴ باخت و ۷ تساوی بود. شکست ۳ بر صفر در دربی شماره ۴۴ بدترین نتیجه و برد ۳ بر صفر در دربی جام حذفی سال ۸۹ هم بهترین نتیجه برای مجیدی به عنوان بازیکن محسوب می‌شوند.

دومین دوئل یحیی و فرهاد در قامت سرمربی

یحیی گل محمدی تاکنون با تیم‌های مختلفی مثل نفت تهران، شهرخودرو خراسان و ذوب آهن اصفهان  مقابل استقلال قرار گرفته و اتفاقا با ذوب آهن در فینال جام حذفی سال ۹۵ با شکست آبی‌ها در ضربات پنالتی به جام قهرمانی رسید. اما این مربی ۵۰ ساله ۲ بار در قامت سرمربی مقابل استقلال قرار گرفته که هر ۲ بازی با تساوی به پایان رسیده است. دربی ۷۶، نخستین تجربه گل محمدی به عنوان سرمربی روی نیمکت پرسپولیس بود و در پایان یک بازی کسل کننده، استقلال و پرسپولیس به تساوی بدون گل رسیدند. دومین تجربه یحیی مصادف شد با اولین مربیگری فرهاد مجیدی در دربی‌ها. اما این بار یک تساوی پر گل و یک بازی دیدنی نتیجه کار ۲ تیم بود.

آخرین باری که هواداران استقلال و پرسپولیس رنگ ورزشگاه‌ها را دیدند، به همین بازی برگشت در لیگ برتر که با تساوی ۲ بر ۲ به‌پایان رسیده بود، بازمی‌گردد. باید تا سوت پایان دربی منتظر ماند و دید بازهم فرهاد از فرط خوشحالی به مخالفانش "هیس" نشان می‌دهد یا یحیی به‌عنوان برنده، جشن پیروزی برپا می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فرهاد مجیدی دربی جام حذفی یحیی گل محمدی فرهاد مجیدی جام حذفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۰۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنده شدن خاطرات تلخ سرخ‌ها با دیدن این قاب

یکی از خبر‌های تلخ این هفته درگذشت فرهاد چیذری، مربی بدنساز با سابقه فوتبال بود که علاوه بر حضور در تیم‌های مطرح، مربی شخصی بازیکنان هم بود.

فرهاد چیذری در لیگ دوازدهم در پرسپولیس به‌عنوان مربی بدنساز کار می‌کرد و عضوی از کادرفنی سرخپوشان بود.

حالا تصویری از تمرین آن زمان پرسپولیس در ورزشگاه درفشی‌فر منتشر شده که مرحوم فرهاد چیذری در حال تمرین دادن هادی نوروزی، کاپیتان فقید پرسپولیس است. آسمانی شدن هردوی آنها شوک بزرگی برای فوتبالی‌ها بود.

منبع: ورزش سه

tags # پرسپولیس سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • نکته مثبت شخصیت اوسمار از زبان پیشکسوت پرسپولیس
  • تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
  • پیروزی سخت استقلال مقابل شمس‌آذر با طعم بازگشت به صدر
  • پیروزی استقلال برابر شمس آذر در نیمه اول
  • زنده شدن خاطرات تلخ سرخ‌ها با دیدن این قاب
  • قاب غمگین ورزشگاه پرسپولیس: بازیکن و مربی آسمانی
  • شوخی جالب فرهاد مجیدی با مربی پرسپولیسی: چرا بازنشست نمی‌شوی؟
  • محرم تنها مربی بدون باخت؛ جواد نکونام به یحیی رسید!
  • خطری که از بیخ گوش ستاره پرسپولیسی گذشت!
  • امین حیایی و استقلالی‌ها در مراسم تشییع مربی پرسپولیسی + عکس