Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل از وقتی که صدای کرونا در جامعه شنیده شد دیگر صدایی از باشگاه های ورزشی به گوش نمی رسد و از دیگر فیگور گرفتن ها جلوی آینه باشگاه های بدنسازی و صدای مبارزان داخل رینگ و مواردی از این دست خبری نیست.

ورزشکاران حریف این موجود نامرئی نشدند و در مبارزه برای تداوم زندگی خود و دیگر هموطنان، ناخواسته تن به بسته شدن باشگاه ها داده اند؛ وضعیتی مبهم که معلوم نیست تا کی و تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


۶ ماه بیکاری و خانه نشینی حالا صدای باشگاه داران را هم درآورده است که به شدت از این موضوع متضرر و در تامین هزینه های حداقلی زندگی با دشواری هایی روبرو هستند.

مسئولین برای باشگاه داران هیچ اقدام عملی انجام نداده اند


رییس هیات ووشو استان اردبیل در گفت و گو با ایسنا با ابراز نگرانی و نارضایتی از وضعیت پیش آمده گفت: باشگاه داران هم از آسیب بیماری کرونا در امان نمانده اند و دچارخسران و ضرر و زیان شده اند به طوری که بعد از گذشت ۶ ماه از شیوع کرونا طبق دستورالعمل های صادره تمامی باشگاه ها تعطیل شده اند و باشگاه داران از این بابت به شدت متضرر شده اند و در این مدت عملا مسئولین برای باشگاه داران هیچ اقدام عملی انجام نداده اند.


هوشنگ افشار در ادامه با گله مندی از موضوع عدم توجه مسؤلین به وضعیت باشگاه داران ادامه داد: بعد از این مدت تازه شروع به سازماندهی وام کرونا برای آسیب دیدگان کرده اند در حالی که بیشتر خسارت را باشگاه داران متحمل شده اند و می شوند.


وی ادامه داد: متولیان امر باید به این موضوع توجه داشته باشند که صاحبان باشگاه ها جدا از هزینه اجاره بهای باشگاه، هزینه استهلاک وسایل باشگاه که هزینه های زیادی را برای تهیه آن پرداخت کرده اند را در ایام تعطیلی ناخواسته می پردازند که این خود نیز باعث فشار مضاعف بر همکاران ما می شود و می توان گفت وضعیت پیش آمده باعث از بین رفتن انگیزه باشگاه داری شده است.


رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان اردبیل در گفت و گو با ایسنا در خصوص آسیب های اقتصادی ناشی از تعطیلی باشگاه ها گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در پی تصویب ستاد مقابله با کرونا تمامی  ۱۳۰ باشگاهی که در استان اردبیل در زمینه پرورش اندام و بدنسازی فعالیت می کردند در تعطیلی به سر می برند.


فرزام طراحی افزود: در چنین وضعیت اقتصادی نداشتن درآمد برای چندین ماه با توجه به استیجاری بودن اغلب مکان های ورزشی و بالا بودن سایر هزینه های مدیران باشگاه ها اعم از پرداخت حقوق پرسنل و هزینه های شخصی و خانوادگی که برای قشر ورزشکار از محل باشگاه داری امرار معاش می کنند سخت و کمر شکن است و الان کسب و کار این صنف در معرض ورشکستگی قرار دارد.


 وی  با اشاره به بسته حمایتی دولت که قرار بود در اختیار مشاغل آسیب دیده از کرونا قرار گیرد، افزود: بسته حمایتی که شامل وام کم بهره است و قرار بود شامل حال باشگاه داران در جهت حمایت از این خانواده نسبتا بزرگ در صنف باشگاه داران که قریب به ۵۰۰ نفر در استان هستند؛ شود اما به خاطر وجود قوانین دست و پاگیر و بروکراسی اداری و تامین نشدن اعتبار، این مهم نیز فعلا میسر نگردیده است.


 رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان اردبیل با اشاره به اینکه ادامه این وضعیت دیگر برای خیلی از باشگاه داران بدنسازی قابل تحمل نیست، اظهار کرد: اکثر این افراد حاضر به فروش دستگاه های موجود در باشگاه های خود جهت تغییر شغل و تامین معاش هستند که در چنین شرایط بحرانی خریداری وجود ندارد و نمی توان به راحتی کسب و کار جدیدی هم راه انداخت و البته بدیهی است این حرکت به نفع سلامت جامعه نیز نیست اما چاره ای نیز این نمانده است.

تعطیلی ۵۳۴ باشگاه و بیکاری حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در استان اردبیل


مسؤل امور باشگاه های اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل در گفت و گو با ایسنا در خصوص مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا و باشگاه های آسیب دیده از این بیماری و نارضایتی آنها گفت: جامعه ورزش نیز به مانند دیگر اقشار جامعه از آسیب های این بیماری در امان نمانده است و ویروس کرونا منجر به تعطیلی ۵۳۴ باشگاه و بیکاری حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در استان شده است.


فرهاد حسنی در خصوص گله مندی باشگاه داران از عدم اختصاص وام کرونا به باشگاه داران اظهار کرد:  متاسفانه علیرغم اینکه ۴ بار لیست ۸۰۰ نفر از مشمولان دریافت وام را فرستاده ایم ولی تاکنون منتج به نتیجه نشده است و همچنان پیگیر این موضوع هستیم .


وی با ابراز گله مندی از مسؤلان در خصوص مبلغ این وام ها ادامه داد: مبلغ مصوب ۶ میلیون تومان برای مربیان و ۸ میلیون تومان برای مؤسسین و صاحبان باشگاه ها است که با توجه به هزینه های اجاره و مخارج باشگاه داری این مبالغ هزینه یک ماه باشگاه هم نیست چه برسد به جبران و تامین زندگی این افراد که الان ۶ ماه است در تعطیلی به سر می برند.


مسؤل امور باشگاه های اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل در خصوص حمایت های این اداره کل از باشگاه ها در ایام کرونا ادامه داد: مدیرکل ورزش و جوانان اردبیل با توجه شرایط موجود با عقد تفاهمی با بانک ملت که طبق آن قرار است با پرداخت وام تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال با بهره ۱۸ درصد به باشگاه داران و مربیان تا حدودی کمک حال آنها باشد و تا امروز نیز ۲۸ نفر جهت اخذ این وام به بانک عامل معرفی و موفق به دریافت این وام شده اند.


حسنی در خصوص خسارت ناشی از بسته بودن باشگاه ها و تبعات آن ادامه داد:  طبق برآورد ما حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بیکار مطلق شده اند ولی باید در نظر داشت خسارت تعطیلی بلند مدت باشگاه فقط مالی نیست و آثار روحی روانی بسیاری بر ورزشکاران وارد می کند.


 وی افزود: ادامه این روند می تواند آثار جبران ناپذیری بر حدود ۷۰ هزار ورزشکار سازمان یافته استان داشته باشد که قبل از کرونا با حضور در باشگاه به پرورش جسم و روح خود می پرداختند و انرژی خود را تخلیه می کردند ولی الان به جز باشگاه هایی مانند گلف، دو و میدانی و مدارس فوتبال که در فضای باز فعالیت دارند بقیه باشگاه ها و سالن ها و استخر ها تعطیل و فاقد فعالیت هستند و در چنین شرایطی طبیعی است که بسیاری از ورزشکاران دچار صدمات جسمی و روحی شوند و این می تواند در آینده مشکل ساز باشد.


وی اظهار امیدواری کرد: مسؤلان با درک شرایط و بازنگری در پروتکل ها و با مشورت از کارشناسان مربوطه که منجر به پروتکل جدید با رعایت اقدامات بهداشتی گردد و با  اقدام به بازگشایی باشگاه ها در جلوگیری از خسارت بیشتر مادی و جسمی و روحی ورزشکاران و باشگاهداران کمک کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی کروناویروس ورزشگاه بیکاری ورشكستگي استان اردبیل باشگاه داران باشگاه ها شده اند ۵۰۰ نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۱۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!

عصر ایران - در شرایطی که تاریخ به طور دقیق خود را تکرار نمی کند، اما موارد مشابه را می توان در آن مشاهده کرد. به عنوان نمونه، بار دیگر شاهد یک همه گیری مرگبار جهانی به واسطه ویروس کرونا بوده ایم که آن را با همه گیری مرگبار آنفلوآنزا اسپانیایی مقایسه می کنند.

در سه موج از مارس 1918 تا بهار 1919، آنفلوآنزا اسپانیایی به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. این بیماری همه گیر مرگبار حدود یک سوم از جمعیت جهان را مبتلا کرد و حداقل جان 50 میلیون نفر را گرفت. این آنفلوآنزای جدید و کشنده بسیار عجیب عمل می کرد. به نظر می رسید ویروس افراد جوان و سالم را هدف قرار می دهد و به ویژه برای افراد در بازه سنی 20 تا 35 سال کشنده بود.

نخستین مورد ثبت شده آنفلوآنزا اسپانیایی در مارس 1918 در ایالت کانزاس، آمریکا بود و موارد بیشتر در ماه آوریل در فرانسه، آلمان و بریتانیا ثبت شدند.

در آن زمان، واکسن ها هنوز ساخته نشده بودند، از این رو، تنها روش های مبارزه با همه گیری آنفلوآنزا اسپانیایی شامل استفاده از ماسک پزشکی، قرنطینه، رعایت بهداشت خوب، استفاده از ضد عفونی کننده ها و محدودیت تجمعات عمومی می شد.

در عکس، سربازان آمریکایی مبتلا به بیماری آنفلوانزا اسپانیایی بستری در یک بیمارستان صحرایی در کمپ فانستون دیده می شوند.

همه گیری اخیر بیماری کرونا اگرچه به واسطه ویروسی متفاوت شکل گرفت، اما ما را به روش هایی مشابه تحت تاثیر قرار داد.

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در چین

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در آمریکا

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آنفلوآنزا اسپانیایی ؛ زمانی که ماسک را زنانه می دانستند! (+عکس)

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • ورزش‌ پهلوانی نماد مقاومت است
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه عظیم عمرانی ورزشی در استان اردبیل
  • ورزشکاران بیماران خاص اردبیل ۱۵ مدال کشوری کسب کردند
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید