Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعدی پور بابیان اینکه ۴۰ هزار دانش‌آموز مازندرانی برای بهره‌مندی از آموزش غیر حضور شبکه شاد از گوشی هوشمند برخوردار نیستند، گفت: آحاد جامعه برای تأمین گوشی و تبلت کمک‌آموزشی دانش آموزان نیازمند به پویش «همکلاسی مهربان» بپیوندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «علیرضا سعدی پور» امروز(3شهریور) در مانور بازگشایی مدارس استان مازندران در دبیرستان دخترانه ایران دخت ناحیه 2شهرستان ساری از آغاز به کار پویش مردمی «همکلاسی مهربان» خبر داد و گفت: با توجه به شیوع کرونا و تا پایان وضعیت قرمز استان مازندران، بستر آموزش دانش آموزان در فضای الکترونیکی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران بابیان اینکه مدرسه به جهت شیوع کرونا تعطیل شد اما آموزش هیچ‌گاه تعطیل نخواهد شد، افزود: تعلیم و تربیت دانش آموزان در سال تحصیلی جدید که از 15شهریورماه جاری آغاز می‌شود در سه وضعیت قرمز، زرد و سفید برنامه‌ریزی‌شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در سال جاری، سه سناریو برای بازگشایی مدارس بر اساس دستورالعمل تعبیه‌شده است، بیان کرد: در مورد اول یا همان وضعیت قرمز دانش آموزان به‌صورت حضوری در مدرسه حاضر نمی‌شوند و مجازی تعلیم داده می‌شوند.

 

سعدی پور افزود: در مورد دوم یا همان در وضعیت زرد سناریو دانش‌آموزان در بخش حضوری با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین آموزش غیرحضوری در بستر شبکه شاد، نوشته‌شده است.

 

وی یادآور شد: در مورد سوم همان  وضعیت سفید آموزش‌ها به‌صورت حضوری خواهد بود، در محضر معلمان آموزش‌های پایدارتر و اثربخش‌تر و بر اساس پایه‌های علمی و تحقیقات خواهد بود.

 

سعدی پور بابیان اینکه پویش مردمی «همکلاسی مهربان» باهدف تأمین گوشی هوشمند و تبلت دانش‌آموزی است که با کمک ادارات، خیرین و سایر اقشار جامعه برای تأمین گوشی‌ همراه دانش آموزان جهت بهره‌مندی از بستر شبکه شاد و آموزش غیرحضوری در حال اجرا است، خاطرنشان شد: با اولویت‌بندی برای ۴۰ هزار دانش‌آموز فاقد گوشی همراه، با رصد شهرستان به شهرستان، پس از تهیه این گوشی‌ها را مدرسه به‌صورت امانی در دست دانش‌آموزان قرار می‌دهند.

 

وی اظهار کرد: امروز مردم و مسئولین دغدغه این رادارند که به دانش آموزان فاقد دستگاه هوشمند کمک کنند ازاین‌رو در چهارمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش با دستور استاندار مازندران این امر در حال محقق شدن است.

 

سعدی پور به اقدامات خیرخواهانه مردم نیکوکار و خیرین استان در حوزه تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: تلاش داریم کمک‌های مؤمنانه مردم شریف استان را برای مرتفع ساختن مشکلات دانش آموزان فاقد گوشی هوشمند، در این ماه باعظمت داشته باشیم.

 

وی با تأکید بر اینکه خیرین همواره در همه احوال شامل: مدرسه‌سازی، مدرسه یاری و تأمین و تجهیز وسایل و تجهیزات آموزشی کمک‌کار آموزش‌وپرورش هستند، افزود: تأمین گوشی هوشمند دانش آموزان هم به‌عنوان تجهیز مدرسه محسوب می‌شود.

 

به گفته سعدی پور نباید دانش‌آموزی به جهت عدم برخورداری از گوشی هوشمند از آموزش محروم بماند.این وظیفه آموزش‌وپرورش است که از روش‌های دیگر بحث آموزش را پیگیر باشد.

 

وی به شبکه آموزشی دانش‌آموزی شاد که به جهت شیوع کرونا و ادامه تحصیل دانش آموزان در سال گذشته ایجاد شد اشاره کرد و افزود:استان مازندران هم در راستای آموزش فضای مجازی و الکترونیکی برای فرزندان این مرزوبوم ایجاد سامانه «مازند محتوا» را قبل از شبکه شاد در دستور کار قرار داده بود.

 

سعدی پور از ایجاد مدرسه تلویزیونی د آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: مدرسه تلویزیونی را با همکاری صداوسیمای مازندران خواهیم داشت تا محتوای آموزشی تهیه‌شده توسط دستگاه تعلیم و تربیت استان از طریق این شبکه در اختیار جامعه هدف قرار گیرد.

 

وی بابیان اینکه تهیه درس‌نامه در قالب سی دی و دی‌وی‌دی بر اساس کتاب‌های جدید در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان شد: چنانچه در مدرسه‌ای تعداد دانش‌آموز اندک باشد کلاس‌ها حضوری خواهد بود البته بر اساس دستور ستاد مقابله با کرونا استان مازندران عمل خواهیم کرد.

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدرسه تلویزیونی پویش همکلاسی مهربان ستاد مقابله با کرونا مدیر کل آموزش و پرورش مازندران دستگاه تعلیم و تربیت شبکه شاد آموزش الکترونیکی مانور بازگشایی بازگشایی مدارس خیرین کرونا فضای مجازی استان مازندران دانش آموزان آموزش وپرورش گوشی هوشمند تأمین گوشی سعدی پور شبکه شاد بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۱۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی عید فطر برای دانش‌آموزان مسلمان ایتالیا

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، رسانه‌های‌محلی گزارش دادند که علی‌رغم انتقادها و تهدیدها مدرسه‌ای در شمال ایتالیا بر تصمیم خود مبنی بر تعطیلی یک روزه دانش‌آموزان مسلمان برای عید فطر اصرار دارد.
 
پیش از این مدرسه اقبال مسیح در پیولتلو در نزدیکی میلان، پس از اینکه تصمیم گرفت به مناسبت تعطیلات عید فطر تعطیل شود، مورد انتقاد و حتی تهدیدات راست افراطی قرار گرفت.
 
آژانس خبری ایتالیایی ANSA گزارش داد که دفتر مدرسه منطقه‌ای لمباردی هفته گذشته اعلام کرد که این تصمیم غیرقانونی است و از آن خواست تا در این حرکت تجدید نظر کند.
 
بسیاری از سیاستمداران ایتالیایی از جمله ماتئو سالوینی، معاون نخست وزیر نیز از این اقدام انتقاد و آن را غیر قابل قبول توصیف کردند.
 
این مدرسه گفت که به این تصمیم پایبند است و خواستار احترام به این انتخاب شد.
 

دیگر خبرها

  • برگزاری اعتکاف علمی در ۲۴ مدرسه آذربایجان شرقی همزمان با تعطیلات نوروزی
  • اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان
  • سیستان و بلوچستان منبع ظرفیت‌های فراوانی در حوزه اقتصادی و گردشگری است
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد
  • تعطیلی عید فطر برای دانش‌آموزان مسلمان ایتالیا
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟