Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: یکی از مهمترین دلایل رواج فساد در جوامع عدم انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر و بی تفاوتی مردم نسبت به منکرات است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با اعضای شورای عالی قضای استان به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به دردسرهای این روزهای ویروس منحوس کرونا برای مردم در کشور، به مصادیق دیگر ویروس‌های خطرناک در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و روانی در کشور وجود دارد که سلامت در این حوزه ها هم به اندازه سلامت جسم مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی رمز اصلی انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر را دلسوزی دانست و گفت: فسادهای مختلف اجتماعی و اخلاقی و بی غیرتی برای همه ننگ است، لذا باید همه حساس باشیم و تذکر دهیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی سلامت نفس، عقل، اخلاق و مدیریت و در نتیجه سلامت جامعه را مصداق هایی مهمتر از سلامت در برابر کرونا دانست و بیان کرد: متاسفانه امروز همه جامعه در مقابل سلامت جسم حساس هستند، اما در برابر سایر بخش ها که مقدیه سلامت جسم است حساس نیستند.

امام جمعه بیرجند امر به معروف و نهی از منکر را زمینه ساز سلامت جامعه در همه ابعاد و امور دانست و تصریح کرد: جامعه باید در مقابل سلامت سایر بخش ها هم به اندازه سلامت جسم حساس باشد و در مقابل افت های آن همانند مبارزه با ویروس کرونا، مبارزه کند.

عبادی یکی از مهمترین دلایل رواج فساد در جوامع را عدم انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر و بی تفاوتی مردم نسبت به منکرات دانست و گفت: چنانچه به سلامت جامعه در بخش های مختلف توجه نشود، آینده جامعه در خطر خواهد است و شاهد مدیرانی بی کفایت و فاسد خواهیم شد و در نتیجه به این بی تفاوتی ها، اسلام و مکتب اهل بیت(ع) و عدالت را زیر سوال می بریم.

وی به سوء استفاده دشمنان از منکرات و مشکلات جامعه اشاره کرد و افزود: دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی ایران در کمین نشسته اند تا از همین مشکلاتی که از بی تفاوتی مردم نیست به انها نشات می گیرد، در جهت ضربه زدن به دین اسلام استفاده کنند؛ لذا چنانچه نسبت به مفاسد در جامعه بی تفاوت باشیم، آن را به حساب دین خواهد گذاشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی وجود دستگاه‌های نظارتی و حراستی در هر دستگاهی را در راستای کاهش مفاسد مهم و تاثیرگذار دانست و ادامه داد: این مجموعه ها باید دقت داشته باشند که در دستگاه اجرایی آنها شاهد فساد در بخش های مختلف نباشیم، قابل قبول نخواهد بود که فسادی در دستگاهی رخ دهد و مجموعه های نظارتی از آن بی خبر باشند.

خراسان جنوبی| امر به‌معروف و نهی از منکر تنها به موضوع حجاب و عفاف خلاصه نمی‌‌شود مصوبات شورای فرهنگ عمومی اجرایی شود / وظیفه اصلی شورا احیای امر به معروف و نهی از منکر است رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر "مطالبه‌گری" شد

وی بر لزوم استفاده از لحظه لحظه عمر مدیریت و خدمت به مردم توسط مسئولان تاکید کرد و اظهار داشت: نباید مدیریت و میز و صندلی که مقطعی و گذرا است، مسئولان و مدیران را مغرور کند، می توان از همین فرصت ها با خدمت صادقانه به مردم به درجات والای کمال رسید.

امام جمعه بیرجند عمر مسئولیت و فرصت خدمت به مردم را یک نعمت بزرگ از سوی خداوند برای مسئولان دانست و افزود: برخی انسان‌های دلبسته به دنیا، این فرصت عظیم رسیدن به کمالات را با خیانت عوض می کنند که این بدترین معامله با دین خدا است. 

وی با بیان اینکه چنانچه جامعه نسبت به منکرات بی تفاوت باشد، انسان های بی کفایت بر آنها حاکم خواهند شد، ادامه داد: بی تفاوتی مردم نسبت به منکرات باعث روی کار آمدن یزید و شهادت امام حسین(ع) در کربلا شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه چنانچه به وعده های دشمنان دل ببندیم؛ سلامت استقلال و فرهنگ خود را از دست خواهیم داد، یادآور شد: این نظام بهترین های خود را تقدیم اسلام کرده است، لذا باید به صورت جدی همه وارد شوند و جلو رشد مفاسد را در جامعه بگیرند.

عبادی با تاکید بر اینکه توقعی جز اجرای قانون از مسئولان نیست، گفت: مسئولی که در جامعه اسلامی کاری از او ساخته نیست، مسئولیت را به دیگران بسپارد و برای خود مسئولیت دنیایی و اخروی ایجاد نکند و بدترین مردم آن کسی است دین خود را به دنیای دیگران بفروشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان از اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خواست تا دلیل برخی گرانی ها در بازار و عدم نظارت جدی مسئولان را بررسی و به مسئولانی که در این خصوص احتمالا کم کاری کرده باشند تذکر جدی بدهند.

انتهای پیام/253/س

R41348/P/S6,56/CT11 بیشتر بخوانید... جزئیات برنامه‌های هفته احیای امر به معروف در استان کرمان اعلام شد هفته احیای امر به معروف در استان کرمان متفاوت از سال‌های گذشته برگزار می‌شود امام جمعه اراک: اخراج آمریکای تروریست و متحدانش از منطقه بزرگترین امر به معروف جهان اسلام است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... جزئیات برنامه‌های هفته احیای امر به معروف در استان کرمان اعلام شد هفته احیای امر به معروف در استان کرمان متفاوت از سال‌های گذشته برگزار می‌شود امام جمعه اراک: اخراج آمریکای تروریست و متحدانش از منطقه بزرگترین امر به معروف جهان اسلام است پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ بررسی وضعیت ‌کرونا در ایران| ۱۵ استان در وضعیت قرمز کرونایی/ ۱۱ استان به مرحله هشدار رسیدند + جدول و نمودار ۲ گزارش| بررسی علل آشفتگی بازار بورس در هفته‌های اخیر/ دولت شتاب‌زده عمل کرد / به اعتماد سهامداران خدشه وارد شد ۳ امید و تولید به نیشکر هفت‌تپه برگشت/ پایان تجمع ۷۰ روزه کارگران ۴ قطعه ۷ راه‌آهن گیلان آماده ریل‌گذاری/ خط ریلی رشت تا پایان سال به بندرانزلی متصل می‌شود ۵ گزارش|کرونا در ‌کهگیلویه و بویراحمد شوخی بیش نیست / مردم خطر را عادی‌انگاری کرده‌اند ۶ سرپرست باشگاه ذوب‌آهن: سرمربی تا پایان هفته معرفی می‌شود/ اسماعیلی‌فر خودش هم می‌داند با ما قرارداد دارد ۷ ‌با این ستاره‌ها| رزمنده هنرمندی که فرمانده‌ای دلسوز و شجاع بود؛ شهید مصدق‌فر به گمنامی علاقه داشت ۸ تلاش جهادی سپاه برای محرومیت زدایی از روستاهای میناب / اجرای ۳۶ پروژه طی ۳ سال+تصاویر مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از دورهمی فرهنگیان با چاشنی اشک شوق / نوستالژی ماندگار در ۱۰۰ سالگی آموزش و پرورش اصفهان نماینده کاشان در مجلس: امارات باید از فلسطین عذرخواهی کند/ پاسخ دستگاه دیپلماسی در زمان مناسب گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از شهیدی که پیکرش ۸ سال بعد از عملیات والفجر به ایران بازگشت / شهید شهرانی چگونه به شهادت رسید؟ گزارش| بررسی علل آشفتگی بازار بورس در هفته‌های اخیر/ دولت شتاب‌زده عمل کرد / به اعتماد سهامداران خدشه وارد شد مهمترین اخبار تسنیم لاوروف: تلاش آمریکا برای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران موفق نخواهد شد مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی(ره) به‌صورت عمومی برگزار نمی‌شود گفتگوی تفصیلی با امیر روحانی| ایران قطب منطقه‌ای در تعمیر بالگردهای شرقی می‌شود/ ساخت نمونه پیشرفته‌تر بالگرد صبا عراق|از اختلاف میان گروه‌های سیاسی اهل سنت تا انتقاد از موضع الکاظمی درباره توافق امارات و رژیم اسرائیل عرف: انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی امر به معروف و نهی از منکر نسبت به منکرات بی تفاوتی مردم سلامت جسم امام جمعه بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۲۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت

 اربابی گفت: حدود ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت هستند که حدود ۶۵ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند و از این تعداد حدود ۳۸۴ هزار نفر بیمه رایگان دریافت کرده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه پوشش بیمه همگانی در خراسان جنوبی تقریباً تکمیل شده ولی هنوز امکان دارد فرد فاقد پوشش بیمه‌ای وجود داشته باشد، افزود: تمامی افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس:https://csp.ihio.gov.ir از پوشش بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

به گفته وی هم استانی‌ها برای اطمینان از داشتن بیمه پایه خدمات درمانی خود می‌توانند کد دستوری #۱۶۶۶* را شماره گیری کنند.

وی به سامانه ۱۶۶۶ برای پاسخگویی به سوالات هم استانی‌ها اشاره کرد و افزود: مردم اگر بیمه نداشتند، نگران نباشند چراکه سازمان بیمه سلامت با تمهیداتی که اندیشیده، همه اقشار حتی اتباع خارجی را هم بیمه می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت از پوشش بیمه‌ای رایگان برای افراد دهک‌های یک تا پنج جامعه خبر داد و گفت: باتوجه به دریافت اطلاعات این افراد از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افراد مشمول دهک‌های یک تا پنج به صورت متمرکز و سیستمی بیمه سلامت رایگان شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • سد شکسته شده در خراسان جنوبی نداریم/ سلامت سد‌ها در برابر سیل
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • روزنامه جمهوری اسلامی : در کشوری که یک فساد بزرگ را "فساد نمایی" می نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟