Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مشاور سازمان راهداری گفت: افزایش قیمت قطعات یدکی وارداتی کامیون ها به واسطه تغییرات قیمت ارز به طور اتوماتیک موجب افزایش قیمت ها می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نصرالله بمانا مشاور سازمان راهداری در نوسازی ناوگان جاده ای درباره آخرین وضعیت کامیون های وارداتی اظهار کرد: برای تهیه این کامیون ها باید چند مرحله را متقاضیان بگذرانند که در ابتدا باید در سامانه ثبت نام کنند و سپس در سامانه جامع تجارت با تغییر وضعیت خود سفارشات خود را ثبت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور سازمان راهداری در امور نوسازی ناوگان اضافه کرد: تا کنون ۲ هزار گروه در سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۸ شرکت سازنده داخلی و ۱۹ شرکت حمل و نقلی هم ثبت نام کرده اند و مابقی در خواست ها مربوط به افراد و مالکان شخصی کامیون ها بوده است.

بمانا تصریح کرد: بعد از ثبت نام در سامانه ثبت نام کامیون های وارداتی باید در سامانه تجارت هم ثبت‌نام انجام شود، چرا که این دو سامانه به یکدیگر متصل هستند. هم اکنون در حال آماده سازی سامانه جامع تجارت هستیم تا با ایجاد تغییر در آن بتوانند سفارشات را ثبت کنند.

او با بیان اینکه در سامانه ثبت سفارش تجارت هنوز تغییرات انجام نشده است و تعدادی از خودروهای وارداتی هنوز از گمرک ترخیص نشده اند گفت: امیدواریم در یکی دو ماه آینده انجام تغییرات ثبت سفارش انجام شود.

به گفته این مقام مسئول کامیون کالایی است که با افزایش قیمت کالاها ممکن است تغییراتی در مورد آن انجام شود.

بمانا تاکید کرد: تعدادی از این کامیون ها در داخل تولید می‌شوند و تعدادی هم از طریق مونتاژ ساخته می‌شوند چرا که کالای وارداتی در کامیون سهم ۷۳ درصدی دارد، بنابراین ایجاد تغییرات قیمت ارز به طور اتوماتیک قیمت کالاها هم افزایش می‌یابد.

مشاور سازمان راهداری در امور نوسازی ناوگان عنوان کرد: این کامیون ها در داخل تولید می‌شوند اما بخش عمده‌ای از قطعات وارداتی است و با توجه به آنگه کارکرد این قطعات از طریق دلار تعیین می‌شود؛ بنابراین به طور اتوماتیک قیمت ارز هم در کامیون تأثیر دارد.

او اظهار کرد: تحریم‌ها و افزایش قیمت ارز باعث می‌شود قیمت کامیون از ۵۰۰ میلیون تومان به ۳ میلیارد تومان افزایش یابد و البته با ورود کامیون ها به چرخه حمل و نقل به طور قطع شاهد ایجاد ثبات در این حوزه خواهیم بود.

بمانا یاد آور شد: در طرح ریاست جمهوری تنها مالکان خودروهای فرسوده می توانند ثبت نام کنند و این خودروها تنها به مالکان تحویل داده می‌شود، در نتیجه واسطه در آن به صورت اتوماتیک حذف می‌شود و باید در هنگام ثبت‌نام همه مدارک از جمله شناسنامه و یا سند خودرو به نام مالک آن باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مشاور سازمان راهداری سامانه ثبت افزایش قیمت کامیون ها قیمت ارز ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۲۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات سایپا یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳؛ وارداتی‌های سایپا گران شدند

فرارو- چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۲ که یکی از ارزان‌ترین سواری‌های وارداتی است و توسط سایپا به بازار آمده، امروز یکشنبه ۲۶ فروردین معادل یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

قیمت چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۲ نسبت به دیروز ۳۰ میلیون ارتقا پیدا کرده و چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۳ که آپشن‌های بیشتری نسبت به تیپ ۲ دارد، یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان یعنی ۸۰ میلیون بیشتر از دیروز قیمت خورده است.

شاهین دنده‌ای نیز ۷۹۵ میلیون تومان قیمت دارد و این یکی نسبت به خریدوفروش‌های روز گذشته، ۱۰ میلیون گران شده است. قیمت روز محصولات ایرانخودرو در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت روز خودروهای سایپا

مدل 25 فروردین 26 فروردین
پراید 151 تیپ DA مدل 1403

340 میلیون تومان

340 میلیون تومان

تیبا صندوقدار مدل 1401

397 میلیون تومان

397 میلیون تومان

تیبا هاچبک مدل 1401

402 میلیون تومان

402 میلیون تومان

ساینا S دنده‌ای مدل 1403

455 میلیون تومان

455 میلیون تومان

کوئیک GX مدل 1403

445 میلیون تومان

445 میلیون تومان

کوئیک SR دنده‌ای مدل 1403

450 میلیون تومان

450 میلیون تومان

اطلس مدل 1403

610 میلیون تومان

610 میلیون تومان

چانگان CS35 پلاس تیپ 2

یک میلیارد و 720 میلیون تومان

یک میلیارد و 750 میلیون تومان

چانگان CS35 پلاس تیپ 3

یک میلیارد و 870 میلیون تومان

یک میلیارد و 950 میلیون تومان

شاهین دنده‌ای مدل 1403

785 میلیون تومان

795 میلیون تومان

شاهین اتوماتیک مدل 1403

920 میلیون تومان

920 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • تامین به موقع و درست ارز توسط بانک مرکزی
  • (عکس) بدترین ترافیک تاریخ در چین،؛ ۱۰۰ کیلومتری که بازشدنش ۱۲ روز طول کشید!
  • ◄ جهش قیمت کامیون و تریلی از زیر 500 میلیون به باشگاه میلیاردی ها !
  • (ویدئو) جاسازی محموله گران‌قیمت مواد مخدر داخل قطعات پنیر
  • ابزار و یراق ترمووود
  • کمک فنر سراتو سایپایی با کیفیت بالا و قیمت مناسب از کجا تهیه کنیم
  • شناسایی شرکت‌های توانمند حوزه ساخت قطعات دستگاه‌های بازرسی ایکس‌ری
  • قیمت محصولات سایپا یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳؛ وارداتی‌های سایپا گران شدند
  • آغاز فروش خودروهای برقی از اردیبهشت+ جزئیات
  • اقتصاد آمریکا درگیر شد