Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:14:27 GMT

۳ هزار و ۱۳۳ واحد مسکن روستایی لرستان مقاوم سازی شد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۲۸۸۸

۳ هزار و ۱۳۳ واحد مسکن روستایی لرستان مقاوم سازی شد

مسعود رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بهره برداری از این تعداد مسکن بازسازی شده با ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی همزمان با هفته دولت آغاز شده است.

وی اظهار داشت: همچنین در این هفته ۵۹ پروژه طرح هادی شامل  شامل زیرسازی، روسازی و آسفالت معابر، اجرای کانال‌های دفع آب‌های سطحی، پروژه‌های ایمن سازی مناطق  آسیب دیده از سیل، احداث ابنیه فنی و پل‌های ارتباط ی با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان در روستاهای استان بهره برداری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان  اضافه کرد: همچنین صدور اسناد خانه های روستایی با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان انجام شده و در این هفته یکهزار و ۵۰۰ جلد سند به متقاضیان تحویل خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان همچنین گفت: تاپیش ازاین ۱۰۳ هزار واحد روستایی لرستان مقاوم سازی و بهسازی شده و با توجه به اینکه  عملیات مقاوم‌سازی بیش از ۱۸ هزار واحد در حال انجام است درصد مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان از ۶۷ به ۸۰ درصد می‌رسد.

رضایی با بیان اینکه تا پایان سال گذشته یکهزار و ۹۱۶ طرح هادی در روستاهای استان اجرا شده اضافه کرد: این عدد مربوط به اعتبارات سال ۹۷ بوده که تا پایان سال گذشته جذب و اجرای طرح شده و اکنون نیز ۴۶۳ طرح از محل بودجه سال ۹۸ با اعتبار۱۲۷ میلیارد تومان در دست اقدام است که پس از ابلاغ سهمیه و اعتبار امسال به این تعداد افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ تعداد یکهزار و ۹۸۰ روستا در لرستان وجود دارد که از این تعداد یکهزار و ۵۹ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند و طرح هادی برای تمامی روستاهای استان تهیه شده است.

وی با بیان اینکه اعتبار سال ۹۹ تاکنون مشخص نشده اظهار داشت: با اتمام طرح های اعتباری سال گذشته مجموع کل طرح هادی اجرا شده در روستاهای استان به ۲ هزار و ۳۷۹ پروژه می رسد و پس از ابلاغ اعتبارات امسال نیز این رقم افزایش می یابد.

یکهزار میلیارد تومان طرح‌های عمرانی و اقتصادی  همزمان با هفته دولت  در لرستان به بهره‌برداری می‌رسد که حدود ۷۵۰ میلیارد تومان طرح عمرانی و ۲۵۰ میلیارد تومان طرح اقتصادی و سرمایه‌گذاری هستند.

هفته دولت دوم شهریور ماه به مناسبت شهادات شهیدان رجایی و باهنر آغاز شده است.

برچسب‌ها هفته دولت توسعه ایران بنياد مسكن انقلاب اسلامی اختصاصی ایرنا توسعه روستایی لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت توسعه ایران بنياد مسكن انقلاب اسلامی اختصاصی ایرنا توسعه روستایی لرستان هفته دولت توسعه ایران بنياد مسكن انقلاب اسلامی اختصاصی ایرنا توسعه روستایی لرستان روستاهای استان میلیارد تومان مقاوم سازی هفته دولت طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۲۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مسکن روستایی در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، امیر برومند بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته با همکاری بانک‌ها در طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، چهار هزار فقره وام کم‌بهره ۲۰۰ میلیون تومانی پرداخت شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر افزود: وام نوسازی و ساخت مسکن روستایی از ۲۰۰ میلیون به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافته و نرخ سود آن ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله است.

وی به ابلاغ هفت هزار فقره سهمیه تسهیلات مسکن روستایی به استان بوشهر در سال گذشته اشاره کرد و افزود: تاکنون برای پنج هزار و ۵۰۰ واحد پرونده تشکیل و به بانک‌ها برای عقد قرارداد معرفی شده که در حال حاضر با سه هزار واحد قرارداد منعقد و در حال ساخت است

برومند بیان کرد: ۲۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای ساخت مسکن روستایی در استان طی سال گذشته پرداخت شد.

وی ادامه داد: طی تفاهم‌نامه با کمیته امداد امام (ره) تاکنون هزار و ۵۰۰ واحد پرونده مددجویان در حال ساخت است و در هفته گذشته نیز ۶۰۶ واحد آن افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر بیان کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد مستضعفان نیز ۵۵۷ واحد مسکن ویژه افراد کم درآمد در دست اقدام و ۸۶۷ میلگرد و ۲ هزار و ۳۰۰ تن سیمان برای ساخت این واحدها توزیع شده است.

وی از آغاز ساخت چهار هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان خبر داد و اضافه کرد: در این راستا ۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن و هزار و ۸۰۰ واحد دیگر به‌صورت گروه ساخت در حال اجرا است.

کد خبر 6084689

دیگر خبرها

  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • ۵۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد
  • پرداخت ۲۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مسکن روستایی در استان بوشهر
  • نجات ۲۱ روستای در معرض خطر رانش سنگ و سیلاب شهرستان کلات در گرو احداث دیوار ساحلی
  • مروری برچند خبر از گوشه و کنار آذربایجان غربی
  • میانگین مقاوم سازی مسکن در اردبیل ۶۴ درصد است
  • ۷۵۰۰ مسکن روستایی در اردبیل امسال مقاوم‌سازی می‌شود
  • پرداخت وام مسکن روستایی در مازندران
  • تکمیل و تحویل ۲۴۱ هزار و ۵۲۵ واحد روستایی توسط بنیاد مسکن
  • کاهش صف تسهیلات نوسازی مسکن