Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@10:19:47 GMT

مشکل صادرات سیب‌زمینی‌ اردبیلی برطرف شد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۲۹۶۰

مشکل صادرات سیب‌زمینی‌ اردبیلی برطرف شد

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: با توجه به گلایه و نارضایتی سیب‌زمینی‌کاران اردبیلی از قیمت پایین محصول برنامه‌ریزی در راستای توسعه صادرات این محصول در استان انجام یافته و حمایت از صادرکنندگان سیب‌زمینی اولویت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ارژنگ عزیزی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: با توجه به گلایه و نارضایتی سیب‌زمینی‌کاران اردبیلی از قیمت پایین محصول برنامه‌ریزی در راستای توسعه صادرات این محصول در استان انجام یافته و حمایت از صادرکنندگان سیب‌زمینی اولویت اساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که قیمت پایه صادراتی سیب‌زمینی با هدف حل مشکل تعهد ارزی صادرکنندگان سیب‌زمینی کاهش یافته است گفت: تمام تلاش و جدیت ما بر این است که بتوانیم برای حمایت همه‌جانبه از کشاورزان استان برنامه‌ریزی‌های مناسب داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با اشاره به صادرات 150 هزار تن مازاد محصول سیب‌زمینی در سطح استان نیز گفت: طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده امسال بیش از 800 هزار تن سیب‌زمینی از دشت اردبیل برداشت می‌شود که درنظرگرفتن این موضوع باید با درآمد و صرفه اقتصادی سیب‌زمینی‌کاران همخوانی داشته باشد.

عزیزی تصریح کرد: سیب‌زمینی اردبیل از لحاظ کیفیت قابلیت رقابت با سیب‌زمینی کشورهای اروپایی را دارد و این استان به قطب تولید سیب‌زمینی تبدیل شده است که در این راستا درصدد هستیم با برنامه‌ریزی‌های اساسی تولید این محصول را استراتژیک‌سازی کنیم.

خبر خوش نوبخت برای سیب زمینی‌کاران / زمینه صادرات "سیب‌زمینی"‌ فراهم شد + فیلمدرخواست نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از وزیر جهاد کشاورزی/ صادرات سیب‌زمینی تسهیل شود‌+ فیلمگزارش| ارزانی محصول سیب‌زمینی دسترنج کشاورزان اردبیلی را به باد داداردبیل| تدوین پکیج صادرات محصول سیب‌زمینی در کشور/ قیمت تضمینی گندم و دانه‌های روغنی قبل از کشت پائیزه اعلام می‌شود + فیلم

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی در راستای توسعه صادرات این محصول به عنوان یک اولویت اساسی و مهم مبنای کار است و در این زمینه در تلاش هستیم به تمامی اهداف خود در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام/132/ی

R41374/P/S6,49/CT11 بیشتر بخوانید... خبر خوش نوبخت برای سیب زمینی‌کاران / زمینه صادرات "سیب‌زمینی"‌ فراهم شد + فیلم درخواست نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از وزیر جهاد کشاورزی/ صادرات سیب‌زمینی تسهیل شود‌+ فیلم گزارش| ارزانی محصول سیب‌زمینی دسترنج کشاورزان اردبیلی را به باد داد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... خبر خوش نوبخت برای سیب زمینی‌کاران / زمینه صادرات "سیب‌زمینی"‌ فراهم شد + فیلم درخواست نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از وزیر جهاد کشاورزی/ صادرات سیب‌زمینی تسهیل شود‌+ فیلم گزارش| ارزانی محصول سیب‌زمینی دسترنج کشاورزان اردبیلی را به باد داد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ بررسی وضعیت ‌کرونا در ایران| ۱۵ استان در وضعیت قرمز کرونایی/ ۱۱ استان به مرحله هشدار رسیدند + جدول و نمودار ۲ گزارش| بررسی علل آشفتگی بازار بورس در هفته‌های اخیر/ دولت شتاب‌زده عمل کرد / به اعتماد سهامداران خدشه وارد شد ۳ امید و تولید به نیشکر هفت‌تپه برگشت/ پایان تجمع ۷۰ روزه کارگران ۴ قطعه ۷ راه‌آهن گیلان آماده ریل‌گذاری/ خط ریلی رشت تا پایان سال به بندرانزلی متصل می‌شود ۵ گزارش|کرونا در ‌کهگیلویه و بویراحمد شوخی بیش نیست / مردم خطر را عادی‌انگاری کرده‌اند ۶ سرپرست باشگاه ذوب‌آهن: سرمربی تا پایان هفته معرفی می‌شود/ اسماعیلی‌فر خودش هم می‌داند با ما قرارداد دارد ۷ ‌با این ستاره‌ها| رزمنده هنرمندی که فرمانده‌ای دلسوز و شجاع بود؛ شهید مصدق‌فر به گمنامی علاقه داشت ۸ تلاش جهادی سپاه برای محرومیت زدایی از روستاهای میناب / اجرای ۳۶ پروژه طی ۳ سال+تصاویر مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از دورهمی فرهنگیان با چاشنی اشک شوق / نوستالژی ماندگار در ۱۰۰ سالگی آموزش و پرورش اصفهان نماینده کاشان در مجلس: امارات باید از فلسطین عذرخواهی کند/ پاسخ دستگاه دیپلماسی در زمان مناسب گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از شهیدی که پیکرش ۸ سال بعد از عملیات والفجر به ایران بازگشت / شهید شهرانی چگونه به شهادت رسید؟ گزارش| بررسی علل آشفتگی بازار بورس در هفته‌های اخیر/ دولت شتاب‌زده عمل کرد / به اعتماد سهامداران خدشه وارد شد مهمترین اخبار تسنیم فاز نخست پتروشیمی بوشهر با فرمان رئیس‌جمهور ‌افتتاح شد/ تولید سالانه ۴.۲ میلیون تن محصول لاوروف: تلاش آمریکا برای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران موفق نخواهد شد مشترکین خانگی کم‌مصرف برق ۱۰۶میلیارد تومان پاداش گرفتند/ وزیر نیرو: صنعت برق ایران جزو قدرت‌های مسلّم منطقه است مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی(ره) به‌صورت عمومی برگزار نمی‌شود گفتگوی تفصیلی با امیر روحانی| ایران قطب منطقه‌ای در تعمیر بالگردهای شرقی می‌شود/ ساخت نمونه پیشرفته‌تر بالگرد صبا درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صادرات سیب زمینی سیب زمینی کاران محصول سیب زمینی برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۲۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کم سابقه صادرات تسلیحات آلمان در سال ۲۰۲۴

دولت فدرال آلمان در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی مجوز صادرات بسیار بالایی را تصویب کرده که بیشتر آن به اوکراین تحویل داده می‌شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت"، در سه ماهه اول سال 2024، دولت فدرال آلمان اجازه صادرات تجهیزات نظامی به ارزش 5.2 میلیارد یورو را صادر کرد. اوکراین بیش از 70 درصد از واردات این کالاها را به خود اختصاص داده است.

بر اساس آمارهای ارائه شده، در سه ماه اول سال جاری، دولت فدرال آلمان مجوز صادرات نهایی تجهیزات نظامی به ارزش 5.2 میلیارد یورو را صادر کرد. بر اساس گزارش وزارت اقتصاد فدرال، حدود 90 درصد صادرات به کشورهای شریک نزدیک انجام می شود و تقریباً سه چهارم (74 درصد) تنها به اوکراین می رسد. بنابراین، رقم اولیه سه ماهه در مقایسه با سال های گذشته به طور غیرعادی بالا است.

بر این اساس برای کل سال 2023، ارزش تمام مجوزهای تسلیحات 12.2 میلیارد یورو بود - که تا به امروز یک رکورد است. با این حال، برای سه ماهه اول سال 2024، به دلیل تغییر رویه در سپتامبر گذشته، صادرات تسلیحات همچنین برای اولین بار برای مواردی ثبت شد که از طریق به اصطلاح مجوزهای عمومی به کشورهای اتحادیه اروپا و ناتو و همچنین ژاپن، سوئیس ، استرالیا و نیوزلند انجام شد. این صادرات فقط باید گزارش شود، اما دیگر نیازی به تایید جداگانه ندارد.

در این بیانیه آمده است: از آنجایی که ارزش فصلی جاری شامل کلیه تأییدیه‌ها و گزارش‌های صادراتی است که قبلاً با استفاده از تأییدیه‌های عمومی انجام شده است، از حد معمول بالاتر است و احتمال افزایش آن وجود دارد: شرکت‌ها همچنین می‌توانند گزارش‌های صادراتی را از طریق مجوزهای عمومی به صورت گذشته‌نگر ارسال کنند. به گفته این وزارتخانه، به دلیل تغییر رویه، نگاه کلی بسیار مهم است.

صادرات مصوب در سه ماهه اول سال 2024 شامل تسلیحات جنگی به ارزش 3.85 میلیارد یورو بود. علاوه بر این، 1.4 میلیارد یورو نیز صرف تجهیزات نظامی دیگر شد که این شامل، برای مثال، تپانچه و هفت تیر، فناوری رادار و رادیویی، اما همچنین برخی مواد منفجره و محصولات واسطه ای است که برای استفاده نظامی در نظر گرفته شده اند.

بر اساس این بیانیه اوکراین همچنان دریافت کننده اصلی تجهیزات نظامی آلمان در سه ماهه اول بود به گونه ای صادرات اسلحه به ارزش حدود 3.8 میلیارد یورو برای این کشور مورد حمله روسیه تایید شد. سون گیگلد، از مقامات وزارت اقتصاد آلمان در این باره گفت: «این اعداد بازتابی از حمایت مداوم و گسترده آلمان از اوکراین در دفاع از خود در برابر جنگ روسیه است که قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند». از آنجایی که اوکراین نه عضو اتحادیه اروپا و نه عضو ناتو است، به‌اصطلاح کشور ثالث محسوب می‌شود، اما در این گزارش به طور جداگانه در کنار کره جنوبی و سنگاپور ذکر شده است.

بر اساس گزارش وزارت اقتصاد فدرال آلمان ، علاوه بر اوکراین، با ارزش ترین صادرات تسلیحات آلمان در سه ماهه اول به کشورهای ثالث سنگاپور (584 میلیون یورو)، هند (143 میلیون یورو)، عربستان سعودی (126 میلیون یورو)، قطر (97 میلیون یورو)، الجزایر (40 میلیون یورو) و برزیل (40 میلیون یورو) انجام شد. کشورهای ناتو که بیشترین تحویل را دارند، ایالات متحده آمریکا (63 میلیون یورو)، کانادا (26 میلیون یورو) و اسپانیا (26 میلیون یورو) هستند. در مورد عربستان سعودی، اینها تقریباً منحصراً در قالب پروژه های مشترک و همکاری با کشورهای شریک اتحادیه اروپا و ناتو انجام شده است.

اعتصاب ها حمل ونقل عمومی در بخش هایی از آلمان را فلج کرددرخواست آلمان برای تقویت دفاع هوایی اوکراین

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع ۷۰ نقطه حادثه خیز در مسیر‌های منتهی به مرز‌ها
  • ۵۰۵ میلیون دلارحجم صادرات و صادرات دوباره از قشم
  • روند عادی توزیع شیر در استان چهارمحال و بختیاری در حال انجام است
  • غذای دریایی پیرلو و شاگردانش را مسموم کرد!
  • افزایش صادرات نفت ایران به قبل از بازگشت تحریم‌ها
  • موج حمله‌های هوایی و زمینی علیه غزه و کشف یک گور دسته جمعی
  • تأمین زمین ۲۳۵۴ خانوار کهگیلویه و بویراحمدی در قالب طرح جوانی جمعیت
  • مشکل صادرات واحد‌های تولیدی حل می‌شود
  • عملیات وعده صادق باعث اقتدار و سربلندی ایران در دنیا شد
  • افزایش کم سابقه صادرات تسلیحات آلمان در سال ۲۰۲۴