Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@01:57:53 GMT

رشادت های مرزبانان باید هنرمندانه به تصویر کشیده شود

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۳۲۴۷

رشادت های مرزبانان باید هنرمندانه به تصویر کشیده شود

به گزارش خبرنگار مهر، امین مرادی صبح امروز در دیدار با فرمانده مرزبانی استان کردستان ضمن قدردانی از مجاهدت و ایثارگری مرزبانان مرزبانی در حراست از کیان اسلامی، گفت: آن گونه که شایسته است در زمینه به تصوی کشیده شدن این رشادت‌ها اقدامی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت عید سعید قربان، گفت: همانگونه که معظم له فرمودند تحریف حقایق و واژگون نشان دادن واقعیّات با هدف ضربه به روحیه ی مردم و آدرس غلط دادن در جهت رفع مشکل تحریم‌ها که در نقاط مرزی و برجسته کردن مسائل اقتصادی و مشکلات کولبران نمود پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی افزود: یکی از راه‌های مبارزه با این توطئه دشمنان و شکست این طرح بیان درست واقعیت‌های کشور است که باید تلاش گردد به شیوه صحیح و با زبان تأثیرگذار هنر منتقل گردد.

وی در این زمینه با اشاره به واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری و اقدامات آن بیان کرد: مهمترین اولویت حوزه هنری ثبت، ضبط و انتشار خاطرات رزمندگان و انقلابیون است که بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب به صورت جدی در کشور در حال انجام است و دفاتر استانی حوزه هنری نیز بر همین اساس این موضوع را به صورت جدی در دستور کار قرار داده‌اند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ادامه داد: در استان کردستان به عنوان یکی از نقاط مرزی که در طول دوران انقلاب و جنگ تحمیلی درگیر جنگ بوده است علیرغم کارهایی که صورت گرفته است، آنگونه که لازم است دلاوری‌های صورت گرفته ثبت نشده است که جبران آن مستلزم یک کار جهادی و جزیره‌ای عمل نکردن نهادها و دستگاه‌های مرتبط است.

وی با اشاره به تفاهم نامه منعقده حوزه هنری و مرزبانی کشور، اظهار کرد: بر اساس این تفاهم نامه برگزاری شب‌های خاطره مشترک و ثبت و ضبط خاطرات نیروهای مرزبانی به عنوان یک موضوع مهم مطرح شده است.

مرادی با اهدای مجموعه‌ای از تولیدات حوزه هنری در بخش ادبیات پایداری عنوان کرد: خاطرات سردار عبدالله ملکی در کتاب نبرد کوهسالان، خاطرات حجت السلام والمسلمین حاج آقای حیدری نماینده ولی فقیه در سپاه کردستان در کتاب فرزند کردستان، خاطرات آزاده سرافراز محمد تقی کریمی در کتاب محبت پنهان، خاطرات ۱۵ شاعر کردستانی در کتاب سرودهای بی تکرار، خاطرات دکتر بهروز خیریه در کتاب رادیو سنه، خاطرات سرهنگ حفیظی در کتاب ژیله مو، خاطرات سردار ذهابی در کتاب باد و خاکستر، خاطرات بازاریان بیجاری در کتاب هشت و نیم هشت و ترجمه کتاب تاریخچه بمباران‌های شیمیایی به زبان کردی با عنوان ژه هر باران در کنار پروژه‌های در حال انجام از تولیداتی است که به انجام رسیده است.

وی به برگزاری شب‌های خاطره هم اشاره کرد و یادآور شد: شب‌های خاطره به عنوان یکی از برنامه‌های پرمخاطب که بسیار مورد توجه مقام معظم رهبری نیز است یکی دیگر از برنامه‌های محوری است که در حوزه هنری استان به صورت مستمر در چند سال اخیر برگزار شده است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان در این زمینه به برگزاری بیش از ۱۵ شب خاطره اشاره کرد و گفت: آنچه در این شب‌های خاطره قابل توجه است تأثیری است که مخاطبین این برنامه‌ها از بیان خاطرات رزمندگان و خانواده شهداء می‌گیرند که بسیار پر اهمیت است.

مرادی رشادت و ایثارگری نیروهای‌مرزبانی را که در سخت‌ترین شرایط به پاسداری‌از مرزهای‌کشور می‌پردازند ستود و افزود: متأسفانه مردم آنگونه که لازم است در جریان اقدامات و رشادت‌های صورت‌گرفته قرار نگرفته‌اند که امیدواریم با اقدامات ارزنده‌ای که در حال انجام است و برنامه‌های مستند و ارزشمندی که در صدا و سیما در حال پخش است بتوان مردم را در جریان واقعیت‌های مربوطه قرارداد.

وی با اعلام آمادگی حوزه هنری استان کردستان در گسترش همکاری‌های فی مابین، گفت: برگزاری شب‌های خاطره در نقاط مختلف استان و ثبت و ضبط خاطرات عزیزان مرزبانی اعم از فرماندهان و سربازان عزیزی که در حال خدمت هستند را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

کد خبر 5007057

منبع: مهر

کلیدواژه: رهبری رهبری حوزه هنری کردستان امین مرادی مرزبانی محرم 99 ویروس کرونا هفته دولت ماه محرم مراسم عزاداری شیراز بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد گرگان کرمانشاه آزادگان جنگ تحمیلی ستاد ملی مقابله با کرونا استان کردستان شب های خاطره حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۳۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی

اسماعیل زارعی کوشا در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه امری ضروری برای جامعه است.

استاندار کردستان در این دیدار بر حمایت از کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد و افزود:  ارتباط موثر روسای کتابخانه‌های عمومی با فرمانداران در شهرستان‌ها می‌تواند به نفع کتابخانه‌های عمومی باشد و به ارتقای شاخص‌های کتابخوانی کمک کند.

وی گفت: کتابخانه‌های عمومی باید با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی برای اقشار مختلف مردم و همچنین استفاده از مشارکت سایر دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها توجه داشته باشند.

مشکلات عمرانی در کتابخانه های عمومی

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار گفت: حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی در ایجاد دلگرمی متولیان این حوزه بسیار مهم بوده و این حمایت‌ها در نهایت به نفع استان و کشور است و سبب توسعه فرهنگی می‌شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات عمرانی در کتابخانه‌های عمومی استان، گفت: کتابخانه باید محیطی امن و آرام برای اعضاء و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی باشد و این امر زمینه را برای توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه فراهم می‌کند.

حسنی خونسار با اشاره به فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در استان، بیان کرد: از این تعداد ۵۴ باب نهادی و ۲۸ باب دیگر مشارکتی است.

هم اکنون بالغ بر ۴۵ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان عضویت دارند که بخش زیادی از اعضاء را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • روش‌های خلاقانه و آسان برای برش زدن هنرمندانه میوه و خیار (فیلم)
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • نقد و بررسی کتاب به من نگو فرمانده برگزار شد
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند
  • کشف ۳۰ قوطی شیر خشک قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد
  • پمپئو در کتابش درباره راضی کردن ترامپ به ترور سردار سلیمانی چه نوشته است؟