Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@07:21:37 GMT

مسابقات استانی قرآن کریم در گیلان برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۳۴۶۰

مسابقات استانی قرآن کریم در گیلان برگزار می شود

ایسنا/گیلان مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: مسابقات مرحله استانی قرآن کریم استان گیلان نیمه دوم شهریور در رشت برگزار می شود.

حجت الاسلام ستار علیزاده در گفت وگو با ایسنا گفت: مسابقات مرحله استانی قرآن کریم استان گیلان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیمه دوم شهریور در آستان خواهر امام رشت برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه این مسابقات دو روز به طول خواهد انجامید گفت: مسابقات مرحله استانی قرآن کریم ۱۹ شهریور ویژه خواهران و ۲۰ شهریور ویژه برادران برگزار خواهد شد.

وی گفت: در مرحله استانی مسابقات قرآن کریم گیلان ۳۵ خواهر و ۴۲ برادر قاری و حافظ به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

علیزاده خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات در ۱۰ رشته حفظ پنج جز، حفظ۱۰ جز، حفظ ۲۰ جز و کل، قرائت، ترتیل و دعاخوانی، اذان، تفسیر و همخوانی قرآن کریم برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه داوران این دوره از مسابقات از داوران و اساتید گیلانی هستند که توسط سازمان اوقاف انتخاب و معرفی می‌شوند، افزود: مسابقات رشته دعاخوانی و تواشیح، ضبط شده و برای داوری به تهران ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه نفرات برتر هر رشته به مسابقات کشوری معرفی خواهند شد گفت: در کمیته استانی برگزاری مسابقات مقرر شده که برای برگزیدگان هر رشته علاوه بر جوایز معمول به همراه خانواده تور گردشگری آستارا در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مسابقات قرآنی استانی قرآن کریم مرحله استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۳۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از بوابة الاهرام، طرح جدید اداره امور مسجد الحرام و مسجد النبی (ص) با عنوان «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید، اتمام حفظ و یادآوری حفظیات قرآنی به ۶ زبان عربی، انگلیسی، اردو، اندونزیایی، مالایی و هوسایی است و پس از یادگیری کامل، گواهینامه و اجازه قرائت با سند متصل از سوی معلمان دارای مجوز در علم قرائت به قرآن‌آموزان اعطا می‌شود. این خدمت با هدف اینکه مرجع نخست در آموزش قرآن کریم باشد، راه‌اندازی شده است.

مقرأة الحرمین با هدف سهولت در آموزش کتاب خدا و یادگیری ترتیل قرآن برای کسانی که تمایل دارند در هر زمان و مکانی با استفاده از فناوری جدید و اجرای بهترین روش در آموزش قرآن کلام وحی را فرا بگیرند، اجرا می‌شود و به حجاج و عمره‌گزاران نیز فرصت آموزش قرائت صحیح قرآن کریم را می‌دهد و به آنان گواهینامه و اجازه قرائت اعطا می‌کند.

این طرح دارای برنامه‌های متعدد آموزشی از جمله تصحیح قرائت، حفظ، یادآوری محفوظات، یادگیری تجوید، اصول قرائات، جلسات تلاوت قرآن، پیگیری آموزشی و جلسات پخش زنده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح، از طریق تارنمای اینترنتی مقرأة الحرمین به نشانی maqraa.gph.gov.sa یا از طریق نرم افزار‌های (اپلیکیشن)‌های طراحی شده اقدام کنند.

 

دیگر خبرها

  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • نوزدهمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی در اسفراین برگزار شد
  • ببینید | از کجا بفهمیم نماز هایی که میخوانیم بدرد قیامت می خورد؟
  • مرحله استانی دوازدهمین دور المپیاد آماده هلال احمر فارس برگزار شد