Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-16@18:37:53 GMT

۵۵ خانه توزیع مواد مخدر در شهریار بسته شد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۴۲۸۸

۵۵ خانه توزیع مواد مخدر در شهریار بسته شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، نوراله طاهری افزود: در حوزه مقابله با مواد مخدر طرح ویژه‌ای را از سال گذشته در دستور کار قرار دادیم که تاکنون حدود ۱۸ بند آن در قالب برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: در خصوص معتادان متجاهر نیز اوضاع خوبی نداریم، اما شهرداری‌ها مکلف شده‌اند براساس ماده ۱۶ برای معتادان کمپ آماده کنند تا معتادان متجاهر تحویل این کمپ‌ها شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طاهری تصریح کرد: با مسئولان اداره کل کار و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران مذاکره شده تا برای معتادان متجاهر پس از درمان تدابیر لازم برای ایجاد شغل برای آنها اندیشیده شود.

وی اضافه کرد: شهریار جزو شهرستان‌های مهاجرپذیر اطراف تهران است که بافت‌های فرسوده هم دارد و از نظر وضعیت اجتماعی به‌طور کلی شهرستان‌های اطراف تهران موقعیت خوبی ندارند، اما تمامی اقدامات مقابله‌ای برای مقابله با معضلات اجتماعی براساس دستورالعمل‌ها انجام می‌شود.

شهرستان شهریار در غرب استان تهران واقع شده و ۸۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 543250 برچسب‌ها تهران استان تهران اعتیاد - مواد مخدر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تهران استان تهران اعتیاد مواد مخدر مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۴۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی

به گزارش قدس آنلاین،  ابوالحسن نجفی روز سه شنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی اظهار کرد: از این میزان کشفیات ۷۴۷ کیلوگرم مربوط به مواد سنتی از نوع تریاک بوده است.

وی افزود: هر ساله کشفیات مواد مخدر در خراسان شمالی روند افزایشی داشت اما در سالجاری کاهش عرضه مواد مخدر منجر به کاهش کشفیات شد.

به گفته نجفی، کشفیات در سال ۱۴۰۱ نیز یکهزار و ۲۴۱ کیلوگرم بوده است که از این میزان ۹۳۳ کیلوگرم را مواد مخدر سنتی تشکیل می دهد.

افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر

وی با اشاره به اجرای طرح های مقابله و مبارزه با شیوع اعتیاد در خراسان شمالی، گفت: یکهزار و ۷۲۰ قاچاقچی، توزیع کننده و حمل کننده مواد مخدر در این بازه زمانی دستگیر و به مراجع قضایی استان تحویل داده شدند که ۲۱ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی افزود: همچنین ۲ هزار و ۳۶۳ معتاد متجاهر نیز دستگیر و به مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ و تبصره ۲ ماده ۱۵ سپرده شدند.

نجفی ادامه داد: از این تعداد معتاد متجاهر سپرده شده به مراکز ترک اعتیاد ماده ۲۲۹ نفر زن بودند.

مراکز بازپروری ماده ۱۶ برای افرادی است که به تهاجر رسیدند و فاقد سرپناه هستند و در این مراکز شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در هر استان پیگیر موضوعات نگه داری از معتادان متجاهر و ترک اعتباد آنها به صورت رایگان هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بزرگ‌ترین محموله شیشه کشور چطور در تهران کشف شد؟
  • چهره شهر تهران از اعتیاد و توزیع مواد مخدر پاک شده است
  • از توقیف تریلی با حمل یک تن شیشه تا کشف ۷۰۰ کیلوگرم هروئین
  • بازداشت ۳۰۰۰ خرده‌فروش موادمخدر در تهران
  • کاهش ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی
  • جمع آوری ۳۵ معتاد متجاهر در آبادان
  • شناسایی و ساماندهی معتادان متجاهر و زباله گردها
  • جمع‌آوری و دستگیری ۶۷ معتاد و سوداگر مرگ در رودبار
  • دستگیری دو نفر عوامل توزیع مواد مخدر در شهرستان اشنویه
  • دستگیری عوامل توزیع مواد مخدر در شهرستان اشنویه