Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@22:33:16 GMT

کاهش آمار سرقت نیازمند اعمال تصمیمات سختگیرانه

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۴۳۳۵

کاهش آمار سرقت نیازمند اعمال تصمیمات سختگیرانه

ایسنا/مرکزی رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: کاهش آمار سرقت در استان نیازمند اعمال تصمیمات سختگیرانه برای مجرمین و سارقین است.

حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی امروز دوشنبه سوم شهریورماه در نشستی با قضات و کارکنان اداری دادگستری شهرستان زرندیه اظهار کرد: تکریم و رعایت حرمت و عزتمندی قاضی  یک اصل در دستگاه قضایی است و جایگاه قضاوت در اسلام و نظام اسلامی بسیار رفیع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه باید شأن قضاوت را برای قضات قائل شد، بیان کرد: رعایت حرمت کارکنان قضایی نیز یک اصل مهم دیگر در دستگاه قضایی است.

این مقام قضایی در دادگستری استان مرکزی در ادامه به تلاش های دستگاه قضایی زرندیه اشاره کرد و در گفت: ارزیابی مدیران شهرستان طی بخشنامه ای به دادگستری ها ارسال شده است تا بدانند در بوته آزمایش و نقد و نیز در معرض رضایتمندی مردم قرار می گیرند.

وی افزود: قوه قضائیه در حوزه رعایت حقوق عامه نقش محوری دارد. در ارتقای رضایتمندی مردم و افزایش اعتماد مردم حساسیت داریم و جلوگیری از تضییع حقوق مردم را یک اصل محوری در مجموعه قضایی می دانیم. از هیچ خطایی چشم پوشی نخواهیم کرد و همه قضات و کارکنان باید چتر نظارتی خود را در حوزه قضایی خود با تاکید بر دیدگاه صیانتی و حفاظتی گسترده تر کنند و در برخورد با جرایم قاطعیت داشته باشند. همچنین سبک برخورد قانونی با برخی جرایم باید تشدید شود.

حجت‌الاسلام موسوی با تاکید بر لزوم تحقق شعار سال گفت: حمایت از تولید از دیگر راهبردهای دستگاه قضایی است. بازداشت بی مورد کارفرمایان و برخورد چکشی با تولیدکنندگان و توقیف قضایی  رونق تولید را با چالش مواجه می کند.

وی خطاب به کارکنان و قضات دادگستری زرندیه گفت: جلوگیری از تضییع حقوق مردم را یک اصل بدانید. به طور مثال در حوزه تصمیم گیری برای اموال توقیفی نظیر خودرو و موتورسیکلت در پارکینگ ها، بازنگری شود.

وی افزود: برخورد قاطع با متصرفان اراضی ملی، ایجاد وفاق و همدلی در مجموعه های قضایی و فصل الخطاب بودن قانون، برخورد با فساد، تشدید نظارت های درون مجموعه قضایی، جلوگیری از آسیب رساندن به نیروی انسانی پاک دست شاغل در دستگاه قضایی از دیگر سیاست ها و اولویت های دستگاه قضایی در برنامه های تحول محور است.

وی با تاکید بر حمایت از قضات و کارکنان خدوم و پاکدست قضایی گفت: قضات شجاع و بی طرف که براساس قانون قلم می زنند و پشت کسی قرار نمی گیرند و مستقل و بدون وامداری به جریانی فعالیت می کنند تشویق می شوند و  سمت قضایی آنها ارتقا خواهد یافت.

وی همچنین گفت: در حوزه زندانیان نیز اقدامات بی سابقه ای در دستگاه قضایی انجام شده است و  عفوهای گسترده ای با پیشنهاد رئیس دستگاه قضا و موافقت رهبری صورت گرفته است. برای زندانیان ارزش خاصی قائل شده و برای زندانیانی که قرار نیست زندان بروند نگاه حمایتی و با رأفت اسلامی صورت گرفته است. به عبارتی باید زندان فقط جای زندانیان واقعی نظیر مجرمین جرایم خشن و ... باشد.

موسوی با تاکید بر اینکه سرقت جرم اول استان مرکزی است، گفت: کاهش آمار سرقت در استان نیازمند اعمال تصمیمات سختگیرانه برای مجرمین و سارقین است. زندان جای این افراد است، اما در عین حال در اعمال سیاست زندان زدایی نگاه حمایتی به محکومین مالی، مهریه و نفقه صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: خبرنگاران به عنوان چشمان تیزبین جامعه منعکس کننده مطالبات مردم هستند. تقویت مطالبه گری خبرنگاران منجر به کاهش جرایم و خطاهای مسئولین می شود.

رییس دادگستری شهرستان زرندیه نیز گفت: ۱۰ قاضی در دادگستری این شهرستان در شعب مختلف کار رسیدگی به پرونده های قضایی را بر عهده دارند.

موسی زارعی مهر افزود: با تلاش قضات و کارکنان دستگاه قضایی زرندیه شاهد کاهش ۲۷.۶ درصدی میزان پرونده های موجود در دستگاه قضایی شهرستان هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی دادگستري سرقت زرنديه دستگاه قضایی قضات و کارکنان یک اصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۴۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: ستادهای پیشگیری از جرایم انتخاباتی بلافاصله پس از برگزاری مرحله اول انتخابات، جلسه جدیدش را به ریاست دادستان کل کشور برگزار کرد و در آنجا مقرر شد همچنان مسائل پیشگیرانه برای جلوگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی در دستور کار همه نهادهای امنیتی، اجرایی و قضائی دنبال شود و تخلفات و جرایمی که قانونگذار عنوان کرده پیگیری شود تا قبل از مرحله دوم انتخابات این امکان وجود داشته باشد که اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

وی افزود: یک جلسه دیگر طی هفته آینده خواهیم داشت برای اینکه آخرین وضعیت پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی را تا قبل از مرحله دوم جمع بندی کنیم و در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

جهانگیر درباره پرونده‌های تخلفات انتخاباتی نیز گفت: یکسری پرونده‌ها به دادگاه ارسال شده و برای تعدادی از پرونده‌ها نیز کیفرخواست صادر شده و در حال رسیدگی است و جمع بندی و خروجی‌اش در آینده اطلاع رسانی می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در ادامه با اشاره به اینکه یکی از موضوعات اصلی ما در سال گذشته در شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم که به ریاست قوه قضائیه برگزار شد، بحث پیشگیری از سرقت بود، گفت: در این زمینه، اقدامات خوبی انجام شده است و نتیجه آن این بود که در اسفند سال گذشته با کاهش سرقت روبرو بودیم.

وی افزود: بحث مرخصی سارقین در ایام عید کلاً منتفی شد و سخت گیری‌ها در این زمینه افزایش یافته است. در کارگروه‌های دادستانی نظارت بر فعالیت سارقین پس از آزادی مورد تأیید قرار گرفت.

جهانگیر در پایان گفت: امیدواریم در سال جاری با پیگیری‌های دستگاه قضا و فراجا بتوانیم سرقت را تا حد قابل قبولی کاهش دهیم.

کد خبر 6087215

دیگر خبرها

  • تعامل پلیس و دستگاه قضایی در سطح بسیار مناسبی قرار دارد
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان
  • رشد ۲۰۶ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در استان