Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: مردم باید از نواحی نوآوری سود ببرند و زمینه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان را فراهم سازند.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سورنا ستاری در مراسم افتتاح و بازدید از نخستین برج فناوری بخش خصوصی مستقر در ناحیه نوآوری شریف که پیش از ظهر امروز برگزار شد، بیان کرد: ناحیه نوآوری شریف فرهنگ جدیدی را در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، توسعه شهری و فرهنگ عمومی جامعه شکل داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: دانشگاه‌های نسل سه و چهار ابتدا باید محیط اطراف خود را بسازند، اگر دانشگاهی نتواند این کار را انجام دهد قادر به آبادانی و ساخت کشور نیز نیست. اگر دانشگاه نتواند با مردم و جامعه تعامل کند، نمی‌تواند برای جامعه اثربخش باشد. دانشگاهی که با پول دولتی کار کند، نمی‌تواند نوآور باشد. دانشگاهی که نتواند از فناوری و نوآوری درآمدزایی کند، با صنعت و جامعه تعامل ندارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: دانشگاه نباید دیوار داشته باشد، دانشگاه باید جزئی از مردم و جامعه باشد. دولت هزینه تحصیل دانشجویان را از مالیات مردم می‌دهد تا این افراد دردی از جامعه را درمان کنند. ناحیه نوآوری الگوی جدیدی در زیست بوم علم و فناوری است که بسیاری از دانشگاه‌های کشور از آن الگوبرداری کرده‌اند.

ستاری با اشاره به این که دولت و شهرداری تنها زمینه رشد اکوسیستم را فراهم کرده است، بیان کرد: اگر اکوسیستم فناوری و نوآوری در اطراف دانشگاه شریف ایجاد شود، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در این ناحیه بیشتر و بیشتر خواهد شد. مردم نیز باید از ناحیه نوآوری سود ببرند. پایه اقتصاد دانش‌بنیان حمایت و همراهی مردم با زیست بوم علم و فناوری است.

افتتاح دومین برج فناوری به زودی انجام می‌شود

وی افزود: دومین برج فناوری بخش خصوصی مستقر در ناحیه نوآوری نیز تا دو ماه آینده افتتاح خواهد شد که بزرگ‌تر از این برج است. در ایستگاه نوآوری شریف بیش از هزار نفر فعالیت دارند و شتاب‌دهنده‌های بسیاری در اطراف این دانشگاه ایجاد شده اند، این راه باید ادامه پیدا کند. این امر دلیل توسعه شهری است که به بازسازی بافت‌های فرسوده کمک می‌کند. سرویس‌های شهری در آینده توسط این شرکت‌ها ارائه خواهند شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به این که بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی نتوانسته‌اند وارد حوزه شهری شوند، گفت: این مقاومت‌ها باید کاهش پیدا کند و حذف شود. غیرممکن است که یک کسب‌و‌کار سنتی بتواند یک کسب‌و‌کار نوآور را شکست دهد.

ستاری تاکید کرد: رشد و توسعه ناحیه نوآوری شریف خوب است. اتفاقی که برای سیلیکون ولی دانشگاه استنفورد افتاد می‌تواند برای دانشگاه‌های کشور نیز رخ بدهد.

انتهای پیام/4144/4021/

منبع: آنا

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان برج فناوری ناحیه نوآوری شریف ناحیه نوآوری نوآوری شریف دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۴۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک‌های سرمایه‌گذاری دانش بنیان اقتصادی در بوشهر ایجاد شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری شنبه شب در دیدار رئیس اتاق بازرگانی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای چهار حیث جدی است، که اضلاع آن انرژی، امنیت، فرهنگ و اقتصاد دریا پایه است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: بوشهر در حوزه اقتصاد دریا پایه هیچ استفاده‌ای ندارد در صورتیکه در کشوری مثل ویتنام ۵۰ درصد اقتصاد ناخالص آن از دریا است.

وی با اشاره به برخی طرح‌های اقتصادی در حوزه دریا پایه بیان کرد: پروژه‌ای مثل آکواریوم دریایی در گذشته مطرح شد که می‌توانست اشتغال زایی خوبی را ایجاد کند اما متأسفانه در بوشهر انجام نشد و استان‌های دیگر این کار را در کویر انجام دادند.

آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: ظرفیت سرمایه گذاری و درآمدزایی و رشد و تولید ناخالص ملی و توسعه درآمد در بوشهر بسیار زیاد است و در این خصوص استان تاریخی با پیشینه بلند سرمایه گذاری دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به دیدار خود با وزیر اقتصاد اظهار داشت: در این جلسه پیشنهاد تخفیف عوارض گمرکی به وزیر اقتصاد داده شد که به ۲۰ درصد برسد؛ همچنین دیگر مورد تاکید در این جلسه ایجاد خط ریلی تجاری محور مقاومت بود که این خط ریلی از بوشهر عبور کند که می‌تواند به اقتصاد استان نیز کمک کنند.

وی با بیان اینکه بوشهر از ظرفیت بزرگی که دارد به خوبی بهره برداری نمی‌کند گفت: به همین خاطر باید طراحی شود که اقتصاد استان در افق ملی که تعریف شود سود بازرگانی اصلی منجر به توسعه درآمد سرانه استانی و توسعه استان شود. بانک‌ها هم باید در این عرصه با اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران کمک کنند.

امام جمعه بوشهر بیان داشت: وزیر اقتصاد نیز آمادگی دارد به طور کامل با استان همکاری داشته باشد.

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه با اشاره به رویکرد نمایشگاه‌های بین المللی گفت: نمایشگاه بین المللی باید به کانال فروش تبدیل شود، همچنین شهرک‌های دانش بنیان اقتصادی باید ایجاد شود.

آیت الله صفایی بوشهری همچنین با پرداختن به مساله خرید تضمینی مواد کشاورزی استان گفت: در حال حاضر کشورهایی مانند سوریه، تاجیکستان و ازبکستان آماده خرید خرما از بوشهر هستند و در این زمینه باید دیپلماسی اقتصادی را فعال کرد

کد خبر 6083826

دیگر خبرها

  • «مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گرو مسیر تکنولوژی است 
  • «مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گروی مسیر فناوری است 
  • تلاش برای تکمیل زنجیره ارزش مشتریان به‌دست دانش بنیان‌ها
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان توسط دستگاه‌های اجرایی
  • گام مردم در کشاورزی هوشمند/ راه میان‌بر مردمی‌سازی فناوری باز شد
  • حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در راستای مردمی‌سازی اقتصاد یزد
  • حمایت شهرداری مشهد از نوآوری و خلاقیت شرکت‌های دانش‌ بنیان
  • شهرک‌های سرمایه‌گذاری دانش بنیان اقتصادی در بوشهر ایجاد شود
  • از احساس احیای زمین‌های کشاورزی دانشگاه آزاد خاش تا حمایت از فعالیت دانش‌بنیان