Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا کرمانشاهی، داور فوتبال کشورمان که روز گذشته مدعی شده بود غرض ورزی برخی از مسئولان فدراسیون فوتبال  باعث شد تا قضاوت دربی پایتخت را از او بگیرند، پس از جلسه با حیدر بهاروند، رئیس فدراسیون فوتبال اظهار داشت: جلسه خوبی بود. نماینده شهرستانم در مجلس شورای اسلامی به شدت پیگیر این موضوع بود و از روز گذشته که این اتفاق رخ داد، با من تماس گرفت و ضمن ابراز تاسف بابت تغییر داور دربی، از من درخواست کرد با او به فدراسیون فوتبال بیایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داور فوتبال درباره دلایل کنار گذاشته شدن خود از قضاوت دربی گفت: با بهاروند مذاکراتی انجام دادیم و او به من گفت اسم تو از یک هفته  قبل برای قضاوت دربی نقل محافل بود و با انتخابت به عنوان داور دربی، به نظر می‌رسید که فدراسیون تحت تاثیر مطبوعات قرار گرفته یا اینکه خود تو  به مطبوعات و رسانه‌ها خط دادی تا داور دربی باشی. به همین دلیل بهاروند صلاحدید که من دربی را قضاوت نکنم. او از من تمجید کرد و گفت تو یکی از داوران خوب کشور هستی که بازی‌های سنگین و مهمی را بدون اشتباه قضاوت کردی. البته بهاروند گفت که در این تصمیم نقشی نداشته و روز گذشته کمیته‌ای در فدراسیون فوتبال تشکیل شد و تصمیم گرفت داور دربی را تغییر دهد.

او افزود: در واقع مشکل فدراسیون این بود که اسم من برای قضاوت دربی، از چند روز قبل در رسانه‌ها مطرح شد و استنباط آن‌ها این بود که من می‌خواهم خودم را تحمیل کنم، اما چنین چیزی صحت ندارد و کمیته داوران من را به عنوان داور دربی انتخاب کرده بود. جلسه خوبی بود. نماینده محترم مجلس شورای اسلامی متقاعد شد که توهین و جسارتی در کار نبوده است.  

کرمانشاهی درباره دلیل حضور نماینده مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز فدراسیون و کرمانشاهی گفت: او خودش اصرار داشت در جلسه امروز حضور داشته باشد و گفت باید این قضیه را پیگیری کند. البته نمایندگان مجلس همچنان پیگیر قرارداد ویلموتس هستند و ساعت ۱۴ نیز در این باره جلسه دارند.  

داور فوتبال در پاسخ به این سوال که چنین اتفاقات و تصمیماتی رابطه داوران با یکدیگر را مخدوش نمی‌کند گفت: ما برخلاف بازیکنان و مربیان، رابطه صمیمانه‌ای با یکدیگر داریم. من برای زاهدی فر که او هم از قضاوت دربی کنار گذاشته شد، خیلی ناراحت شدم، زیرا او دوست صمیمی من است. دغدغه ما قضاوت بازی نیست. من فقط  دوست نداشتم از این اتفاق لطمه بخورم.

بیشتر بخوانید:

فنایی: شاید کرمانشاهی را در کمیته اخلاق محروم کنند/ تاکنون چنین فاجعه‌ای را قبل از دربی تجربه نکرده بودیم کارشناس داوری: من از تغییر متوالی داور دربی مستاصل شده ام/ حیدری برای قضاوت باید اعتماد به نفس داشته باشد

او در پاسخ به این سوال که آیا به او وعده قضاوت در فینال جام حذفی را ندادند گفت: خیر. اگر هم چنین پیشنهادی بدهند، قضاوت نمی‌کنم.  

کرمانشاهی در واکنش به اینکه کمیته صیانت از اخلاق فدراسیون فوتبال مانع از قضاوت او در دربی پایتخت شد عنوان کرد: احترام زیادی برای علیپور (رئیس کمیته صیانت از سلامت فدراسیون فوتبال) قائلم. او روز گذشته مصاحبه‌ای انجام داد و فکر می‌کنم دلیلش جوی بود که علیه فدراسیون ایجاد شده بود.  

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لیگ برتر فوتبال سازمان لیگ فدراسیون فوتبال قضاوت دربی داور دربی روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۴۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قضاوت زن ایرانی در المپیک پاریس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رقابت‌های تکواندو بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس طی روزهای ۱۷ تا ۲۰ مردادماه سال جاری به میزبانی فرانسه برگزار می‌شود. فدراسیون جهانی تکواندو بعد از انتخاب یک داور زن ایرانی برای قضاوت در بازی‌های پارالمپیک، دیگر بانوی ایرانی را نیز برای قضاوت به المپیک دعوت کرد.

به گزارش ایرنا، بر همین اساس، فدراسیون جهانی با ارسال نامه‌ای به تهران، معصومه باقری داور بین المللی تکواندو کشورمان را برای قضاوت در بازی‌های المپیک به پاریس دعوت کرد. این برای نخستین بار است که فدراسیون تکواندو ایران یک داور زن ایرانی را در بین داوران قضاوت کننده در بازی‌های المپیک دارد.

پیشتر مرجان تیموری برای قضاوت در بازی‌های پارالمپیک، دعوت شده بود.

باقری پس از آنکه از سوی فدراسیون جهانی به کمپ تمرینی انتخابی المپیک دعوت شد؛ در معتبرترین تورنمنت‌ها از جمله قهرمانی جهان، گرندپری‌ها و ... قضاوت‌های کم اشتباهی داشت و در نهایت در لیست نهایی داوران قضاوت کننده در بازی‌های المپیک قرار گرفت.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896431

دیگر خبرها

  • حضور داوران چهارمحال و بختیاری در دوره رفرشینگ داوری اسکواش
  • یکصد داور جهانی و آسیایی قضاوت مسابقات کاراته را برعهده دارند
  • اتفاق غیرمنتظره در دربی اصفهان
  • حضور اولین داور زن تکواندوی ایران در المپیک
  • قضاوت ۲ داور کشورمان در جام جهانی قطر
  • قضاوت زن ایرانی در المپیک پاریس
  • چرا پاداش جام جهانی داوران ایرانی پرداخت نشد؟
  • اعلام اسامی داوران هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال
  • اعلام اسامی داوران هفته بیست و چهارم لیگ برتر/ قضاوت صفایی و مومنی برای استقلال و پرسپولیس
  • نخستین بار در تکواندو ایران؛ قضاوت بانوی ایرانی در پارالمپیک ۲۰۲۴