Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال به صورت پنهانی در دفتر کار مهدی تاج روبه روی پارک ملت تشکیل جلسه دادند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

به نقل از جام جم؛ سازمان بازرسی پرونده ۸ مسوول فدراسیون فوتبال را که امضای آن‌ها پای قرارداد مارک ویلموتس دیده می‌‎شود، به قوه قضائیه داد. این اقدام در راستای همان ضبط اموال و پرداخت پول غرامت ناشی از قرارداد ویلموتس با فدراسیون بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روز گذشته سایت‌های خبری به افشای نام ۸ مدیری که نام‌شان به قوه قضائیه داده شده، پرداختند، اما در این بین یک اشتباه صورت گرفته بود. نام این ۸ نفر مهدی تاج به عنوان رئیس و حیدر بهاروند، لیلا صوفی‌زاده، محمود اسلامیان، کاظم طالقانی، هدایت ممبینی، محمود شیعی و فریدون اصفهانیان اعلام شد، اما گویا یک اشتباه وجود دارد.
خبر‌های رسیده از داخل فدراسیون حکایت از آن دارد نام شیعی در لیست نیست چرا که او در روز امضا غایب بوده است! در عوض، نام ابراهیم شکوری دبیر کل جوان فدراسیون پای تائید قرارداد دیده می‌شود. او به جای ساکت پشت میز دبیر‌کلی نشست، اما در تمام دوران حضورش، همواره این بحث مطرح بود که تنها ماشین امضازنی است و همه کاره در پشت پرده، خود ساکت است. شکوری حالا ناخواسته وارد این بازی شده و باید بابت قرارداد امضا شده با ویلموتس، جواب پس دهد. ولی اتفاقات دیگری هم در این بین رخ داده است.

یک یورو هم نمی‌دهیم!
اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال به صورت پنهانی در دفتر کار مهدی تاج روبه‌روی پارک ملت تشکیل جلسه دادند. محور این جلسه ضبط اموال آن‌ها و پرداخت پول غرامت ویلموتس بود. مهدی تاج و تمام حاضرین در این جلسه ساعتی بحث کردند و در نهایت به نتیجه مشخصی رسیدند. حرف یک‌صدای آن‌ها این بود؛

«یک یورو از پول ویلموتس را هم نمی‌دهیم.»

مهدی تاج در آخرین مصاحبه‌اش به کنایه گفته بود:

«مگر درآمدهایمان را به خودمان داده‌اند که حالا پول قرارداد ویلموتس را بدهیم؟!»

علیه قوانین
در جلسه غیررسمی هیات‌رئیسه فدراسیون با مهدی تاج، اما اتفاقات دیگری هم افتاد. بحث‌هایی که شاید خطرناک باشد. در این جلسه مطرح شد طبق قوانین فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا، گرفتن پول قرارداد ویلموتس از آن‌ها خلاف قانون است و می‌تواند تبعاتی برای فوتبال ایران داشته باشد. در واقع بحث‌ها به نوعی علیه سازمان بازرسی بود که تاکید دارد باید پول قرارداد توسط مسببین امضای آن پرداخت شود.
مهدی تاج در جلسه گفت: «در قوانین فیفا و afc هست؛ عوایدی که مدیران و روسا نصیب فوتبال می‌کنند، متضمن پرداخت بدهی‌های آنهاست و این یعنی حق با ماست، چون درآمد زیادی برای فوتبال داشتیم.» اعضای هیات‌رئیسه در جلسه یک حساب و کتاب مالی کردند و گفتند در ۸ سال گذشته حدود ۳۰ میلیون دلار برای فدراسیون درآمد کسب کرده‌اند و بنابراین نباید یورویی به ویلموتس بدهند.

۷/۵ میلیون یورو در فیفا داریم
جمع‌بندی در این نشست پرداخت پول ویلموتس از یورو‌های ایران در فیفا بود. البته بماند که هر بار مسوولان یک رقم از منبع مالی ایران در فیفا می‌دهند؛ یک بار می‌گویند ۵ میلیون یورو و یک بار حرف از ۱۰‌میلیون دلار است. در جلسه غیررسمی اعضای هیات‌رئیسه هم رقم ۷/۵ میلیون یورو اعلام شد.
یکی از اعضا گفت: «۶ میلیون یورو در حساب بود که فیفا به خاطر شیوع کرونا کمک ۱/۷ میلیون یورویی هم به فدراسیون داشت و در حال حاضر ۷/۵ میلیون یورو در حساب موجود است.» البته تاکید اعضای هیات‌رئیسه این بود که فدراسیون شانس زیادی برای شکستن رای فیفا دارد. تاج هم تاکید داشت به دلیل قوانین مالی سوئیس و دادگاه عالی ورزش که نسبت به فیفا متفاوت است، به احتمال فراوان رقم به شکل چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.
دیروز یک منبع آگاه گفت احتمال این‌که رقم تا ۴ میلیون یورو کاهش پیدا کند وجود دارد.

*منبع: جام جم

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: مارک ویلموتس مهدی تاج فدراسیون فوتبال ایران مارک ویلموتس مهدی تاج اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ۵ میلیون یورو مهدی تاج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۵۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات هیئت کشتی استان تهران قانونی اعلام شد

انتخابات هیئت کشتی استان تهران با رد شکایت مطرح شده، قانونی اعلام شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت فدراسیون کشتی در این مورد نوشت: «رئیس برکنار شده هیئت کشتی استان تهران که تاکنون بیش از 10 شکایت از فدراسیون کشتی داشته و اکثر آنها نیز از طرف دادگاه رد شده است، در یکی از شکایت‌های خود به قانونی بودن مجمع انتخابات هیئت کشتی استان تهران اعتراض داشت که بر اساس رأی صادر شده از شعبه 45 دیوان عدالت اداری، این شکایت رد و انتخابات قانونی اعلام شد».

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا: انتخابات را از نو برگزار کنید
  • فیفا و فدراسیون فوتبال، استقلال را ضمانت کردند
  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن این ۲ کشور شد | ماجرای جلسه فوری و محرمانه در دفتر او
  • پیگیری پرونده فوت متخصص قلب طرحی
  • افشای دسیسه‌چینی آمریکا علیه عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • انتخاب اعضای هیئت رئیسه فدراسیون سه گانه
  • انتخابات هیئت کشتی استان تهران قانونی اعلام شد
  • ۱۰ سال حبس برای نایب رئیس سابق فدراسیون فوتبال؛ شهره موسوی کیست و چرا بازداشت شد؟
  • حکم سنگین برای نایب رییس سابق فدراسیون؛ شهره موسوی به 10 سال حبس محکوم شد!
  • ۱۰ سال حبس برای نایب‌رئیس پیشین فدراسیون فوتبال