Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@10:52:06 GMT

۴۷مرکز مثبت زندگی در هرمزگان راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۵۴۸۷

۴۷مرکز مثبت زندگی در هرمزگان راه‌اندازی می‌شود

غلامحسین رنجبر روز دوشنبه در کارگروه عملیاتی مراکز مثبت زندگی هرمزگان افزود: این مراکز براساس سهمیه و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با هدف تقویت و توسعه خدمات حمایتی و تخصصی بهزیستی راه‌اندازی می‌شود. 

وی بیان داشت: فعالیت مراکز مثبت بهزیستی در سراسر استان موجب ارائه خدمات تسهیل در روند مراجعه، پیگیری و پاسخگویی به مددجویان و مراجعان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول خاطر نشان کرد: افزایش ظرفیت مشارکت بخش غیردولتی، کاهش ترددهای غیرضروری، افزایش رضایتمندی افراد، کاهش بهای تمام شده ارائه خدمات از دیگر مزایای راه‌اندازی این مراکز است.

به استناد بند ۴ ماده ۲۶ قانون، تنظیم بخشی از مقررات و در راستای تحقق شاخص‌های سلامت اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی، دستورالعلمل نحوه تاسیس و اداره مراکز خدمات بهزیستی(مثبت زندگی) تدوین و اجرایی شده‌ است.

مراکز مثبت زندگی به عنوان مرکزی غیردولتی به شمار می‌روند که بر اساس بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت پس از کسب پروانه فعالیت، مجموعه‌ای از خدمات سطح یک سازمان بهزیستی را در بستر فناوری اطلاعات در راستای بهتر زیستن آحاد جامعه ارایه می‌کند.

صاحبان امتیاز این مراکز اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند که پس از طی مراحل پیش‌بینی شده مطابق دستورالعلمل، موفق به دریافت موافقت اصولی و سپس پروانه فعالیت از سازمان بهزیستی می‌شوند.

طبق آمار منتشره سال گذشته اداره‌کل بهزیستی هرمزگان، ۱۰۵ هزار خانوار زیر پوشش این اداره قرار دارند که ۲۲ هزار نفر به طور ماهانه مستمری دریافت می‌کنند.

برچسب‌ها مستمری مددجویان هرمزگان مراکز بهزیستی سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مستمری مددجویان هرمزگان مراکز بهزیستی سازمان بهزیستی کشور مستمری مددجویان هرمزگان مراکز بهزیستی سازمان بهزیستی کشور مثبت زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۵۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ازدواج فامیلی عاملی برای افزایش آمار معلولان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛رییس اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل گفت:درحال حاضر بیش از ۲۰۹۵ توانخواه در این اداره پرونده دارند و از خدمات و کمک‌های دولتی استفاده می‌کنند.

حیدر ایمانیان افزود:۶۸۰ معلول جسمی،۵۶۰ معلول ذهنی،۱۸۰نابینا۲۲۰ ناشنوا و کم شنوا،۲۵ نفر اوتیسم،۲۶۰نفر اعصاب و روان،۷۰ معلول ضایعه نخاعی و ۱۰۰سالمند زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل هستند.

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد تزریقاتی متخلف در زنجان
  • ازدواج فامیلی عاملی برای افزایش آمار معلولان
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • جمع‌آوری یک میلیارد ریال زکات فطریه در خلیل‌آباد
  • بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس
  • فعالیت سامانه خود ارزیابی روانشناختی در حوزه سلامت روان
  • اردو‌های دانش آموزی باید در اولویت فعالیت‌های مدارس باشد 
  • راه‌اندازی مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان
  • مدرسه مجازی آموزش‌و‌پرورش در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان راه‌اندازی می‌شود
  • طغیان رودخانه ها راه ارتباطی ۳۸ روستا در هرمزگان را مسدود کرد