Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمداسد مسجدی، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره جزئیات جلسه امروز ستاد مقابله با کرونا در ورزش گفت: جلسه بسیار خوبی را برگزار کردیم. روسای فدراسیون‌ها، نمایندگان کمیته ملی المپیک و وزارت بهداشت در این جلسه حضور داشتند.

اردو‌های بوکس، دو و میدانی، تنیس و والیبال آغاز می‌شوند

مسجدی ادامه داد: مباحثی درباره بازگشایی اردو‌های تیم‌های ملی، لیگ‌ها و رویداد‌های ضروری مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دغدغه روسای فدراسیون‌ها مربوط به تیم‌های ملی است که در آینده به اُفت عملکرد دچار نشوند و زمان را از دست ندهند. امروز با صحبت‌هایی که با نمایندگان وزارت بهداشت داشتیم نسبت به بازگشایی اردو‌های تیم‌های مختلف ورزشی تصمیم گیری شد. از جمله این رشته‌ها بوکس، دو و میدانی، تنیس و والیبال هستند که اردو‌ها باید با رعایت حداکثری شیوه نامه‌ها و حضور حداقل نفرات باشند.

مسجدی افزود: روسای فدراسیون‌ها با توجه به مسابقاتی که پیش رو دارند، خودشان هم در زمینه رعایت دقیق دستورالعمل‌ها دقت نظر خواهند داشت.

شیوه نامه‌های مخصوص هر رشته در حال تدوین هستند

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: شیوه نامه‌های بهداشتی با توجه به نیاز هر فدراسیون در حال آماده سازی و تدوین است. پس از بررسی و تایید وزارت بهداشت، دستورالعمل‌ها را به فدراسیون‌ها ابلاغ خواهیم کرد.

باشگاه‌ها به یک شرط می‌توانند فعالیت  خود را آغاز کنند

مسجدی تصریح کرد: درباره باشگاه‌ها، فرماندهی ستاد کرونا در تهران اعلام کرده است که باشگاه‌ها و اماکن ورزشی می‌توانند به شرط گذراندن دوره‌های مربوط به مقابله با کرونا که فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار کرده است و دریافت گواهی نامه نسبت به بازگشایی اماکن ورزشی اقدام کنند. تا الان فدراسیون پزشکی ورزشی در سطح کشور، بیش از ۲۰ هزار گواهی نامه صادر کرده است. در تهران بزرگ، هماهنگی بیشتری با فرماندهی مقابله با کرونا در تهران خواهیم داشت تا بتوانیم اماکن ورزشی را با رعایت دستورالعمل‌های خاص بهداشتی بازگشایی کنیم.

روند برپایی اردوی تیم های ملی پلکانی خواهد بود

مسجدی بیان کرد: وضعیت اردو‌های ملی که مشخص شده است؛ طبق نظر متخصصان بنا شد به شکل پلکانی، فدراسیون‌ها اول شرایط اردو‌ها را برقرار کنند، سپس درباره تمامی لیگ‌ها رشته به رشته بررسی و طی هفته آینده به آن‌ها اعلام کنیم.

رشته‌های انفرادی و نمایشی منعی برای فعالیت ندارند

مسجدی اضافه کرد: برخی لیگ‌ها، مانند دو و میدانی کاملا انفرادی هستند. برخی رشته‌ها مانند پومسه و تکواندو مشکلی ندارند، چرا که حالت نمایشی و انفرادی دارند. آن‌ها می‌توانند فعالیت خود را انجام دهند. درباره برخی از رشته‌ها حتما باید دستورالعمل‌ها اماده شوند؛ با تایید وزارت بهداشت و پس از طی این مراحل به وضعیت آن هم رسیدگی می‌کنیم.

برای برگزاری لیگ فصل آینده لیگ برتر فوتبال تشکیل جلسه می‌دهیم

او اذعان کرد: زمانی که شیوه نامه‌ها نوشته شدند، شناختمان نسبت به ویروس کرونا خیلی کم بود، اما فدراسیون‌هایی از جمله فوتبال با توجه به راه اندازی موظف شدند حداقل‌ها را رعایت کنند. طبعا کنترل، خیلی سخت است. خودمان هم می‌دانیم دستورالعمل‌ها بعضا سختگیرانه هستند و ما مکلف به رعایت آن‌ها هستیم. در لیگ فوتبال، در حدی که توانستند شیوه نامه‌ها را رعایت کردند. کنترل حجم زیادی از بازیکنان خصوصا در لیگ برتر ساده نیست. نمی‌توان گفت صد در صد موافق و راضی هستیم، اما دوستان در فدراسیون فوتبال نهایت سعی خود را کردند. برای شروع مجدد لیگ و رویداد‌های آتی، نشست‌هایی با فدراسیون فوتبال خواهیم داشت تا با هم هماهنگ شویم و بتوانیم حداکثر کنترل را داشته باشیم.

شرایط سخت آزمایشگاه قطر باعث شد نمونه‌ها مجددا به کلن ارسال شوند

مسجدی در پایان گفت: همکاران قطری درباره ارسال نمونه‌ها به قطر سخت گیری‌های خاصی را اعمال کردند. برای این که فرصت از دست نرود و نمونه‌ها ارسال شوند، فعلا آن‌ها را به کلن آلمان فرستاده ایم تا بتوانیم دوباره با آزمایشگاه قطر جلسه و هماهنگی داشته باشم. مثلا گفته بودند ورزشکاری که نمونه اش ارسال می‌شود، باید نتیجه تست PCR او را هم ارسال کنید که این موضوع برای ما سخت است و اجرایی نبود.

بیشتر بخوانید

مجوز بازگشایی سالن‌ها و اماکن ورزشی در تهران صادر شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون پزشکی ورزشی ستاد مقابله با کرونا فدراسیون پزشکی ورزشی دستورالعمل ها وزارت بهداشت شیوه نامه ها اماکن ورزشی فدراسیون ها تیم های ملی باشگاه ها رشته ها اردو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۵۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیگر هیچ مسابقه‌ای رایگان نیست

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های لیگ برتر و لیگ یک فوتبال ایران در حالی به هفته‌های پایانی نزدیک می‌شود که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نظارت خود را روی انجام بازی‌ها بیشتر از قبل کردند و قصد دارند با تصمیمات خود از تنش و جنجال جلوگیری کنند تا تیم‌ها با تمرکز روی مسائل فنی کارشان را پیش ببرند.

در همین راستا، امروز جلسه کارگروه نظارت و صیانت در مسابقات هفته های پایانی لیگ برتر و دسته یک فوتبال ایران برگزار شد و در یک تصمیم مهم، مدیران تاکید داشتند که دیگر هیچ مسابقه‌ای نباید رایگان شود.

مهدی محمدنبی، نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در این باره گفت: مقرر شد تا نمایندگان ارکان قضایی در جلسه هماهنگی قبل از هر مسابقه در هفته های پایانی حضور یافته و موضوعات مرتبط را مطرح و تایید کنند.

او همچنین تاکید کرد که همه باشگاه‌های میزبان باید بلیت فروشی را انجام بدهند و هیچ باشگاهی اجازه ندارد تا مسابقات خانگی خود را رایگان اعلام کند.

طی هفته‌های گذشته حداقل پنج باشگاه لیگ برتری بازی‌های خود را رایگان اعلام کرده بودند که این کار در بازی‌های باقی مانده ممنوع شده است.

دیگر خبرها

  • اسدآباد فردا میزبان اردوی استعدادهای برتر تیم ملی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال
  • دیگر هیچ مسابقه‌ای رایگان نیست
  • نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال
  • حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد + تصویر نامه
  • سخت‌ترین رقابت ورزشی در ایران
  • اولین گام برای ارزان ‌شدن تنیس برداشته شد
  • پذیرش بدون کنکور استعدادهای برتر ملی ‌در دانشگاه فرهنگیان
  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است
  • بین فوتبال و رشته‌های ورزشی تبعیض زیاد است
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۲ اردیبهشت