Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@06:57:31 GMT

امسال، سال‌آور زیتون گیلان

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۶۷۲۹

امسال، سال‌آور زیتون گیلان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: امسال سال‌آور زیتون است و انتظار داریم محصول خوبی از باغات زیتون استان برداشت می‌شود.

حجت علی‌اکبرنژاد گفت: طبق مشاهدات عینی از باغات زیتون گیلان، پیش بینی می‌شود سال خوبی را برای تولید زیتون در پیش داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته سال‌نیاور بود و ۱۷ هزار و ۵۵۰ تن زیتون از باغات زیتون برداشت شد افزود: امسال سال‌آور است و میزان تولید پس از برداشت نهایی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌اکبرنژاد ادامه داد: ۲۲ هزار نفر در گیلان برای تولید زیتون فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: ۴۵ درصد زیتون گیلان کنسروی و ۵۵ درصد روغنی است و روغن زیتون یکی از فرآوری‌های مهم این محصول است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: سال گذشته ۱۷۳۷ تن روغن زیتون در گیلان استحصال شد و بیشترین روغن زیتون تولیدی گیلان در شهرستان رودبار به دست می‌آید./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۶۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه بیش از ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان

محمدحسن کیانی‌فر با اشاره به تولید انار در بیش از ۳۵۰۰ هکتار از باغات لرستان، گفت: بیش از ۷۰ هزار تن انار در این استان تولید می‌شود.

او با اعلام اختصاص حدود ۴۰۰۰ هکتار از باغات لرستان به کشت و تولید سیب، اضافه کرد: ۵۰ درصد باغات سیب این استان در بروجرد قرار دارد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به تولید زردآلو در این استان یادآور شد: این محصول در ۱۰۰۰ هکتار از باغات دو روستای مروک و دوخواهران تولید می‌شود.

کیانی‌فر یادآور شد: بیش از ۲۵ هزار تن زردآلو به‌صورت سالانه در باغات لرستان تولید می‌شود و در تولید این محصول جزو پنج استان برتر کشور هستیم.

او با اشاره به تولید گردو در باغات لرستان، بیان کرد: بیش از ۱۳ هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول است و بیش از ۲۳ هزار تن گردو در این استان تولید می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: سیب زرد، قرمز و گلاب در این استان برداشت می‌شود و لرستان جزو ۱۰ استان برتر کشور در تولید سیب است.

کیانی‌فر اعلام کرد: بیش از ۳۲۰ هزار تن محصولات باغی شامل میوه‌ها، تولیدات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و قارچ به‌صورت سالانه در لرستان تولید می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • سطح باغات چای ۲۲ هزار هکتار است
  • برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان
  • طرز تهیه کباب لاهماجون، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • تولید سالانه بیش از ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان
  • سه روغن طبیعی برای تسریع رشد مو را بشناسید
  • لزوم برداشت نارنج حاشیه باغات برای قطع پل ارتباطی میزبانی مگس میوه
  • تولید سالانه ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان
  • سه روغن طبیعی برای تسریع رشد مو
  • سالاد فیله مرغ سوخاری با سس رنچ، جذاب‌ترین سالادی که تابه‌حال خورده‌اید
  • آغاز برداشت سیر از مزارع شهداد