Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوره آموزشی استفاده از سامانه جامع انبارها به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران، سرپرست معاونت نظارت و‌ بازرسی اتاق اصناف ایران، رئیس بازرسی اتاق اصناف تهران، کارشناس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت و نماینده‌ای از سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در محل اتاق اصناف ایران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بر اساس اعلام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معادن و تجارت، اصناف ۲۲۷ هزار انبار ثبت شده در سامانه جامع انبارها دارند که اطلاعات آن‌ها از مرکز امور اصناف و بازرگانان دریافت شده است.

این تعداد، ۴۳ درصد از مجموع انبارهای ثبت شده و بیشترین سهم از این آمار است و بر همین اساسو با توجه به اختیارات و امکانات جدیدی که به بازرسان صنفی داده شده، مقرر شده است تا کارشناسان بازرسی اتاق های اصناف سراسر کشور علاوه بر خرده‌فروشان، در طرح بازرسی از عمده فروشان و انبار‌ها نیز حضور فعالانه تری داشته باشند.

ورود بازرسی اصناف به طرح نظارتی عمده‌فروشان و انبارها

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران در این نشست گفت: مدتی است که ذیل ستاد تنظیم بازار کشور، شورای تشدید بازرسی و نظارت تشکیل شده و ما ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌هایی صادره از این شورا را به تشکل‌ها و بازرسان صنفی ارسال کردیم. یکی از تصمیماتی که در این شورا اتخاذ شد، ایجاد سطح دسترسی بازرسان اصناف به سامانه جامع انبارها است که پیروی درخواست ما از سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، مرکز توسعه تجارت وزارت صمت و معاون داخلی بازرگانی این وزارتخانه ضمن موافقت، در گام نخست، سطحی از دسترسی به این سامانه به مدیران بازرسی مراکز استان‌ها و شهرستان‌های تابعه داده شده است.

وی ادامه داد: این امر از آن جهت اهمیت دارد که ما باید در شرایط تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی بازرسی‌ها را به سمت عمده‌فروشان، انبارها و مراکز نگهداری کالاها سوق داده و این بازرسی‌ها را محدود به خرده‌فروشان نکنیم. در این راستا شاهد همکاری دادستان‌ها هم بوده‌ایم تا جایی که در برخی از شهرهای مهم با توجه به پایه قضایی که دارند، به همراه سایر نمایندگان دستگاه‌ها مانند سازمان تعزیرات حکومتی، بازرسان سازمان حمایت و بازرسان اتاق اصناف در قالب گشت مشترک از عمده‌فروشان و انبارها بازرسی می‌کنند.

گفتنی است؛ در این نشست تعدادی از مدیران بازرسی اتاق‌های اصناف مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها که در این ویدئو کنفرانس حضور یافته بودند، به طرح سوالات و پیشنهادات خود پیرامون کاربری در سامانه جامع انبارها و روش‌های مقابله با محتکران پرداختند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اتاق اصناف ایران سامانه جامع انبارها اتاق اصناف ایران بازرسی اتاق عمده فروشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۷۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۱۷ پرونده تخلف صنفی ویژه نوروز ۱۴۰۳ در قم تشکیل شد

سیاوش فولادی وندا گفت: از ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ تا کنون تعداد هشت هزار و ۶۸۵ واحد صنفی توزیعی – خدماتی در استان قم بازدید شده که منجر به شناسایی یک هزار و ۶۱۷ واحد متخلف شده‌است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم افزود: همچنین با همکاری دستگا‌هایی اعم از تعزیرات حکومتی، اتحادیه‌ها، اتاق اصناف، غله و خدمات بازرگانی، بسیج، راه شهرسازی، میراث فرهنگی، دامپزشکی، فرمانداری، مرکز بهداشت، معاونت غذا و دارو و دیگر نهاد‌ها تعداد یک‌هزار و ۷۸ مورد بازرسی مشترک انجام شد که از این تعداد ۲۷۰ پرونده به ارزش ۱۵ میلیارد و ۱۹ میلیون پرونده تشکیل شده‌است.

او ادامه داد: برای این واحد‌های صنفی پرونده تخلف به ارزش چهار هزار و ۹۱۸ میلیارد ریال تشکیل و به شعب تعزیرات حکومتی ارسال شد.

فولادی وندا گفت: در طی این مدت ۷۳۳ مورد گزارش مردمی به سامانه ۱۲۴ اعلام که ۵۳۵ مورد بررسی قرار گرفته‌است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم تاکید کرد: از عموم شهروندان استان قم تقاضا می‌کنیم هر گونه تخلف اقتصادی اعم از گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار، عرضه خارج از شبکه و دیگر موارد را به تلفن ۱۲۴ و یا سامانه www.۱۲۴.ir اعلام نمایند.

گفتنی‌است براساس آخرین پایش صورت گرفته، ۴۰ هزار پروانه کسب در قم موجود می‌باشد که ۱۶ هزار مورد آن در بخش تولیدی و خدمات فنی و ۲۴ هزار مورد آن در بخش توزیعی و خدماتی است.

اصناف در قم به دلیل موقعیت خاص زائرپذیری این استان و اهمیت بخش خدمات در آن، جایگاه ویژه‌ای دارند و در همین راستا اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم همکاری گسترده‌ای با فعالان بخش اصناف استان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • هشدار سخنگوی آتش نشانی: انبارهای تجاری اطراف بازار فرسوده هستند
  • ۱۶۱۷ پرونده تخلف صنفی ویژه نوروز ۱۴۰۳ در قم تشکیل شد
  • پلمب ۲ واحد صنفی متخلف در مشهد
  • استرداد بیش از ۵ میلیارد ریال وجه به شاکیان واحدهای صنفی
  • تداوم نظارت بر واحدهای صنفی جهرم تا پایان نوروز
  • پلمب دو کافی‌شاپ در مشهد
  • پلمب دو کافی‌شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد
  • پلمب ۱۵ واحد صنفی به دلیل گران‌فروشی
  • تشکیل بیش از هزار پرونده تخلف برای اصناف هرمزگان
  • پلمب ۲۵ واحد صنفی زنجان در طرح بسیج نوروزی