Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر نوبخت عصر دوشنبه به همراه استاندار، نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی از پروژه بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین دیدن کرد.

نوبخت در این بازدید در جریان پیشرفت فیزیکی این پروژه قرار گرفت و پس از شنیدن گزارشی از مشکلات اعتباری و طولانی شدن کار با تأمین اعتبار مورد نیاز و تسهیل در ساخت آن با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا اعلام آمادگی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: هفته آینده در نشستی با رئیس قرارگاه خاتم الانبیا برای همراهی قرارگاه و تسریع در روند ساخت مسائل را مورد بررسی قرار خواهیم داد و امیدواریم بتوانیم به سرعت بخشیدن کار احداث اقدام کنیم.

پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در این بازدید گفت: ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی در استان قزوین بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و بدون کمک دولت و با تزریق قطره چکانی نمی‌توان به تکمیل آن در کوتاه مدت امیدوار بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: این پروژه به دلیل کمبود اعتبار متأسفانه فقط ۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در بخش ساخت طبقات بتنی و سقف این پیشرفت به ۳۴ درصد رسیده است


وی بیان کرد: اگر اعتبارات مناسبی برای این بیمارستان تزریق شود می‌توانیم در ۵ سال آن را احداث کنیم اما در شرایط کنونی و با این منابع مالی بیش از ۲۰ سال زمان لازم دارد.

نامدار اظهار داشت: در صورت تأمین منابع مالی می‌توانیم سالانه ۲۰ درصد از پروژه را تکمیل کنیم و امیدواریم با نگاه مثبتی که ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه به استان قزوین دارند زمان اجرا را کاهش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی در صورت تکمیل شدن جایگزین سه بیمارستان قدیمی استان خواهد شد و سرانه تخت استان را به استاندارد کشوری می‌رساند.

کد خبر 5007367

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدباقر نوبخت قزوین بازدید از پروژه ها محرم 99 ویروس کرونا هفته دولت ماه محرم مراسم عزاداری شیراز بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد گرگان کرمانشاه آزادگان جنگ تحمیلی قزوین رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۷۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی رشته‌های تخصصی پزشکی در حال حذف شدن است

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله دیدبان پیش از ظهر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان قزوین که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد اظهار کرد: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم توجه به زیرساخت‌های حوزه درمان و تکمیل پروژه‌های عقب مانده این حوزه است.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس دولت سیزدهم به استان قزون توجه ویژه ای به حوزه بهداشت و درمان استان قزوین انجام شد، تاکید کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز ۴۲ پروژه درمانی در استان قزوین تکمیل و به بهره برداری رسیده و دو طرح نیز به طور موقت تحویل داده شده است.

وی از پیشرفت ۸۵ درصدی ۶۰ پروژه در استان قزوین خبر داد و عنوان کرد: یکی از اصلی ترین پروژه‌های حوزه درمان در استان قزوین مربوط به ساخت و تکمیل بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: در حالی که در ابتدای دولت سیزدهم این بیمارستان تنها ۹ درصد پیشرفت داشت اما امروز ساخت این بیمارستان تا به امروز ۳۵ درصد پیشرفت دارد.

وی جابجایی بیمارستان اعصاب و روان استان را نیز یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان دانست و عنوان کرد: این پروژه در فضای دانشگاه سابق غزابی با ۱۵۰ تخت به بهره برداری خواهد رسید.

دیدبان بیان کرد: یکی از مشکلات حوزه درمان در کشور کمبود پزشک در برخی‌های تخصصی است و کمتر کسی در برخی حوزه‌ها مثل جراحی کودکان به تحصیل می‌پردازد.

وی با بیان اینکه برخی رشته‌های پزشکی در حال حذف شدن است، ادامه داد: متأسفانه کسی از رشته تخصصی طب اورژانس و بیهوشی استقبال نمی‌کند و در رشته‌هایی همچون رشته بیهوشی ورود بسیار کمی را شاهد هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه با این روند در سالهای دیگر در برخی رشته‌های تخصصی با مشکل روبرو خواهیم بود، ادامه داد: حقوق پایین این رشته‌های تخصصی و پرداخت دیر به دیر کارانه‌های تأمین اجتماعی در کاهش استقبال از این رشته‌ها بسیار مؤثر بوده است.

وی از راه اندازی دانشکده داروسازی در پردیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبر داد و بیان کرد: بدون شک با راه اندازی این دانشکده شاهد ساخت یکی از بهترین دانشکده‌های داروسازی کشور با ظرفیت پذیرش دانشجویان بین المللی خواهیم بود.

دیدبان در پایان با اشاره به وضعیت بیمارستان امیرالمومنین بویین زهرا گفت: در این بیمارستان پزشک متخصص وجود دارد اما در برخی ایان شاهد مراجعه بیشتر و در نهایت انتظار بیشتر مردم برای رسیدگی هستیم.

کد خبر 6085514

دیگر خبرها

  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • برخی رشته‌های تخصصی پزشکی در حال حذف شدن است
  • بهره‌برداری از المان شهید گمنام علوم پزشکی مشهد؛ بزودی
  • بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت تا پایان امسال تجهیز می‌شود
  • بهره برداری از طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی
  • اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی بیمارستان بهلول گناباد
  • زیرساخت‌های استان کرمان برای پذیرش بیماران خارجی ضعیف است