Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرزاد لطفی روز دوشنبه در نشست ستاد مدیریت دانشگاهی بیماری کرونا  با تقدیر از مسوولان اتاق اصناف فارس به پاس همکاری های مناسب با دانشگاه در برابر کرونا ، افزود: نتیجه همکاری های بین بخش در استان باعث مدیریت مطلوب و موفق در مقابله با بیماری کرونا  شده است و امیدواریم با این همکاری ها و در راس آن مشارکت مردم، از این بحران خارج شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر لطفی همدلی و همکاری در استان فارس را بسیار ارزشمند دانست و اظهار کرد: اتاق اصناف فارس از ابتدای شیوع کرونا با همتی فراموش نشدنی پای کار بوده و به شکل های مختلف همکاری خود را نشان داده است که جای تقدیر دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست ضمن بررسی اجرای مصوبات قبلی، وضعیت آمار مبتلایان به کرونا  و جانباختگان این بیماری در شیراز و استان، روند انجام آزمایش های  مراکز ۱۶ ساعته، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کرونا و اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری  را ارزیابی کرد. 

 لطفی از مردم خواست تا همچنان با رعایت شیوه نامه های  بهداشتی مانند استفاده از ماسک و فاصله گذاری فیزیکی، به تیم های بهداشتی درمانی برای مقابله با ویروس کرونا کمک کنند.

همراهی اصناف با مدافعان سلامت 

رییس اتاق اصناف فارس نیز در این نشست با تقدیر از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به پاس مدیریت مناسب بیماری کرونا و تلاش برای حفظ سلامت مردم، گفت: حفظ و ارتقای سلامت مردم، وظیفه ذاتی تمامی مسوولان و دست اندرکاران حوزه سلامت بوده و لازم است در این مسیر، تمامی دستگاه های اجرایی مشارکت مطلوبی داشته باشند.

 سید محمود هاشمی  افزود: با توجه به شرایط سخت اقتصادی، کماکان تمامی اصناف و مشاغل فارس در صورت نیاز و صلاحدید مسوولان سلامت، آماده همکاری کامل با این مجموعه هستند.

وی نسبت به توسعه همکاری های اتاق اصناف فارس با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برای مقابله با این بحران اعلام آمادگی کرد.

 عبدالرسول همتی  معاون بهداشت،  علی اکبری معاون درمان و  مهرداد شریفی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز به پاس مشارکت مناسب اتاق اصناف فارس در بحران کرونا مانند همکاری با کارشناسان بهداشت محیط در امر بازدید و نظارت بهداشتی از مشاغل و اصناف، توزیع مواد غذایی و آشامیدنی در مراکز درمانی و اهدای مبالغ نقدی به دانشگاه تقدیر کردند و این همکاری را در کشور بی نظیر دانستند.

آموزش مجازی در نیمسال آینده 

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز  از ارایه آموزش های نظری در نیمسال تحصیلی آینده این دانشگاه با محوریت آموزش مجازی خبر داد.

 محسن مقدمی افزود: حفظ سلامت دانشجویان با ادامه آموزش ها و با کیفیت مناسب در شرایط همه گیری بیماری کرونا  مورد تاکید فعالان در حوزه آموزش دانشگاه است.

وی اظهار کرد: بر همین اساس با توجه به امکانات موجود در دانشگاه و ضرورت ارتقای آموزش مجازی، دروس نظری در نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۰ –۱۳۹۹ با محوریت آموزش مجازی ارایه می شوند.

دکتر مقدمی با اشاره به اینکه بر اساس ارزیابی ها، میزان مشارکت اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سامانه نوید بیش از ۹۶ درصد و میزان مشارکت و حضور فعال دانشجویان نیز بیش از ۷۰ درصد بوده است، گفت: شیراز با این میزان مشارکت اساتید و دانشجویان، در بین دانشگاه های مادر کشور جایگاه خوبی دارد که برای نیمسال تحصیلی جدید نیز باید برنامه ریزی های مناسب صورت پذیرد.

مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: برای دانشجویان ورودی جدید در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ امور مربوط به تشکیل پرونده، نام نویسی، انتخاب واحد و ارایه آموزش ها به شیوه غیرحضوری صورت می پذیرد.

محسن رازقی افزود: در نشست شورای آموزشی دانشگاه فرآیند میهمانی و انتقال دانشجویان و شیوه تعامل با دانشجویانی که به دلیل مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری موفق به حضور در امتحانات مجازی نشده بودند نیز مورد بررسی قرار گرفت.

اهدای ۱.۳ میلیارد ریال به دانشگاه 

در این نشست که با حضور رییس اتاق اصناف فارس و هیات رییسه صنف عمده فروشان موادغذایی برگزار شد، مبلغ یک میلیارد و  ۳۰۰ میلیون ریال از سوی اتحادیه صنف تحت پوشش اتاق اصناف فارس(بنکداران و عمده فروشان موادغذایی) به دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای مبارزه با کروناویروس اهدا شد.

از دیروز تا امروز ۳ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۴۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا  در کشور شناسایی شدند که مجموع بیماران   در کشور به ۳۶۱ هزار و ۱۵۰ نفر رسید، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۷۷۶ نفر رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت فارس پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت فارس ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت فارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اتاق اصناف فارس بیماری کرونا آموزش مجازی همکاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۷۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده سرو یک نوع قلیان کشنده در کافه‌های لاکچری شهرهای تهران، تبریز و شیراز | بعد از کشیدن این قلیان افراد از خود بی‌خود شده و بعد بیهوش می‌شوند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، در سایه غفلت نهادهای مسئول، مدتی است قلیانی به‌نام اکسیژن در برخی از کافه‌های لاکچری تهران از جمله در غرب و شمال تهران (محدوده صادقیه و تجریش) به جوانان به‌صورت آزادانه عرضه می‌شود!

این قلیان ‌که در تبلیغاتش، شادی‌آور بودن برای مصرف‌کننده را مطرح کرده از ترکیب برخی از گازهای خطرناک تشکیل شده است و می‌تواند عوارض بسیار شدید برای فرد مصرف‌کننده به‌همراه داشته باشد.

حالتی که برای مصرف‌کننده پس از دقایق کوتاهی استفاده از این قلیان ایجاد می‌شود یک حالت از خود بی‌خود شدن به‌همراه شادی کاذب و خلسه است.

حسن آذری‌پور؛ عضو کمیته کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت درباره خطرناک بودن قلیان اکسیژن می‌گوید: با توجه به اینکه اکسیژن خالص در حد مشخصی به‌لحاظ پزشکی عوارضی را برای فرد به‌همراه دارد باید مصرف آن تحت‌نظر کارشناسان و مقدار اکسیژن آن مشخص باشد؛ چون به هر حال اکسیژن خالص منجر به مسمومیت می‌شود و در فرد استعمال‌کننده سردرد ایجاد می‌کند همچنین منجر به اتّساع عروق مغزی می‌شود و برای فرد مشکلات چشمی به‌همراه می‌آورد.

نکته تعجب‌آور و مشکوک ماجرا آن‌جاست که گفته می‌شود فردی که این قلیان را تولید و ثبت کرده، تأییدیه‌هایی از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی گرفته است! البته گفتنی است که علاوه بر تهران، این نوع قلیان‌ها ظاهراً در شیراز و تبریز هم عرضه می‌شوند.

وزارت بهداشت هیچ‌گونه مجوزی برای عرضه قلیان اکسیژنی صادر نکرده است

به‌دنبال استعلام سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره استفاده از قلیان اکسیژن، مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان این وزارتخانه طی نامه‌ای به معاونت سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی خواستار بررسی کارشناسانه و علمی این مورد شد. درپاسخ به این استعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی و ایران طی نامه‌هایی به مضرات استفاده از قلیان اکسیژنی اشاره و مخالفت علمی خود را اعلام کردند.

دانشگاه علوم پزشکی تهران طی نامه‌ای، استفاده از این قلیان را منوط به رعایت شرایط خاص کرده است که امکان تأمین این شرایط در محیط‌های عمومی امکان‌پذیر نیست و این وزارتخانه ضمن رد این خبر مجدداً اعلام کرده است که عرضه قلیان اکسیژنی در اماکن عمومی ممنوع است و با متخلفین برخورد خواهد شد.

مشاهده مسمومیت و حالت بیهوشی بین مصرف‌کنندگان

تاکنون گزارش‌های مختلفی از مسمومیت و حالت بیهوشی موقت برای مصرف‌کنندگان این قلیان به دست ما رسیده است که در صورت عدم مراجعه به مراکز درمانی، قطعاً واقعه تلخی برای مصرف‌کننده اتفاق می‌افتاد.

هرچند آنچه این روزها در کافه‌ها به‌عنوان "قلیان اکسیژن" عرضه می‌شود با نمونه ثبت‌شده آن کاملاً متفاوت است اما سؤال اساسی اینجاست؛ کدام نهاد نظارتی و امنیتی اجازه ارائه این ترکیب خطرناک را برای جوانان صادر کرده است و چرا "پلیس اماکن" با عرضه غیرقانونی این قلیان در نقاط مختلف تهران و دیگر شهرها برخورد نمی‌کند؟!

سؤال اصلی این است: آیا درآمد بسیار بالای استفاده از قلیان اکسیژن برای ارائه‌دهندگان آن در عدم برخورد نهادهای مسئول با این پدیده خطرناک و کُشنده تأثیر داشته است؟!

کد خبر 846443 برچسب‌ها خبر مهم دخانیات - قلیان

دیگر خبرها

  • مشاهده سرو یک نوع قلیان کشنده در کافه‌های لاکچری شهرهای تهران، تبریز و شیراز | بعد از کشیدن این قلیان افراد از خود بی‌خود شده و بعد بیهوش می‌شوند
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • راه‌اندازی ۲ ابربیمارستان در فارس با هدف بازسازی زیرساخت‌های آموزشی و درمانی
  • نحوه محاسبه اضافه کاری پرستاران اصلاح می‌شود
  • نحوه محاسبه اضافه‌کاری پرستاران اصلاح می‌شود
  • مردمی سازی سلامت و سلامت خانواده شعار هفته سلامت
  • همه ابعاد پیشرفت اجتماعی از خانواده آغاز می‌شود
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • روند پیشبرد فعالیت‌ها در مرکز مشاوره درمان ناباروری رو به جلو باشد