Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@23:30:18 GMT

طراحی و ساخت نخستین کیوسکهای مطبوعاتی در تهران توسط آلمان!

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۷۳۲۳

طراحی و ساخت نخستین کیوسکهای مطبوعاتی در تهران توسط آلمان!

‍‍‍‍‍‍

نخستین کیوسک های مطبوعاتی در دهه ۱۰ در تهران نصب شد که اولین نمونه‌های آن طراحی و ساخت آلمان بود! - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ همه پایتخت نشین‌ها و افرادی که سری به این شهر زده‌اند، در نقاط مختلف با کیوسکهای مطبوعاتی یا گل‌فروشی مواجه شده‌اند؛ کیوسک‌هایی که می‌توان آنها را به سوپرمارکت و حتی اسباب بازی‌فروشی هم تشبیه کرد و لابه‌لای اجناس تعدادی مجله و روزنامه هم دید! این کیوسکها قدمت زیادی دارند و تعداد آنها در تهران بیش از هزار دستگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 پس از انتشار روزنامۀ اطلاعات در سال 1305 اتاق توزیع روزنامه تأسیس شد و در سال 1310 دولت روزنامه‌فروشی را به رسمیت شناخت؛ پس از آن طی سال‌ها تعدادی کیوسک در مناطق مرکزی شهر نصب شد که نخستین نمونه‌های آن طراحی و ساخت آلمان بود؛ در سال 1320 شهرداری بخشنامه‌ای را منتشر کرد که کیوسک‌داران موظف به گرفتن پروانه، پلاک و پوشیدن لباس مخصوص شدند.

در سال 1326 اتحادیۀ روزنامه‌فروشان با شرکت 12 نفر بنیان‌گذاری شد؛ در طول سال‌ها با نصب تعداد زیادی میز مطبوعاتی و افزایش تعداد کیوسک‌ها انواع مشاغل دیگر به‌جز عرضۀ روزنامه، در آن‌ها صورت گرفت که از جمله می‌توان به یخ‌فروشی، آب‌میوه‌فروشی، جگرکی، آجیل‌فروشی، کفاشی و سیگارفروشی اشاره کرد.

قرارداد واگذاری امتیاز بهره‌برداری از کیوسک‌ها از سال 1372 آغاز شد و تا سال 1380 عقد قرارداد با همۀ بهره‌برداران معرفی‌شدۀ اتحادیه‌های ذی‌ربط به‌منظور واگذاری کیوسک‌های عرضۀ مطبوعات و گل ادامه یافت همچنین برای استقرار آن‌ها در مکان‌های تعیین‌شده و ساماندهی وضعیت ظاهری آن‌ها از طریق تعویض میزهای عرضۀ مطبوعات و پیکره‌های قدیمی دکه‌ها و جایگزینی با فیزیک جدید (پیکرۀ چهارگوش فایبرگلاس) اقداماتی انجام شد.

در این خصوص حدود 1185 دستگاه کیوسک با کاربری عرضۀ مطبوعات، 1029 دستگاه با کاربری عرضۀ گل و 156 دستگاه با تغییر بدنۀ کیوسک‌ها ساماندهی شدند و دیگر اجازه ایجاد کیوسک جدید صادر نمیشود اما امکان جا به جایی آنها وجود دارد که فرآیندی برای آن مشخص شده است. 

برای این امر ابتدا باید درخواست جابه‌جایی به شهرداری منطقه ارائه شود، این موضوع بعد از بررسی توسط شهرداری ناحیه به اداره ساماندهی انعکاس پیدا می‌کند؛ در ادامه این مراحل بازدید میدانی و بررسی موضوع توسط کارشناسان ادارۀ ساماندهی منطقه صورت می‌گیرد و تقاضای مطرح شده به شرکت ساماندهی مشاغل ارسال می‌شود و بعد از تأیید نهایی اقدامات اجرایی از سوی منطقه برای جا به جایی انجام میشود. 

"کیوسکهای هوشمند شهری جدید" در تهران نصب می‌شوند/ ارائه "اینترنت رایگان" از طریق این کیوسک‌هاتخلف عجیب دو کیوسک‌ روزنامه و گل‌فروشی در تهران

انتهای پیام/

R1014144/P/S2,25/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شهرداری تهران شهر تهران بیشتر بخوانید... "کیوسکهای هوشمند شهری جدید" در تهران نصب می‌شوند/ ارائه "اینترنت رایگان" از طریق این کیوسک‌ها تخلف عجیب دو کیوسک‌ روزنامه و گل‌فروشی در تهران قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... "کیوسکهای هوشمند شهری جدید" در تهران نصب می‌شوند/ ارائه "اینترنت رایگان" از طریق این کیوسک‌ها تخلف عجیب دو کیوسک‌ روزنامه و گل‌فروشی در تهران واژه های کاربردی مرتبط شهرداری تهران شهر تهران پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ هزینه اینترنت معلمان و دانش‌آموزان در "شاد" اعلام شد+جزئیات ۲ مستمری "مددجویان بهزیستی و کمیته امداد" ۱۵ درصد افزایش یافت ۳ وزیر سابق آموزش‌و‌پرورش: باید به‌شدت نگران "عدم‌حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس" باشیم/ "آموزش مجازی" تیغ دولبه ۴ نمکی: ممکن است پاییز سختی در پیش داشته باشیم/ برای بازگشایی مدارس در کنار وزارت آموزش و پرورش هستیم ۵ مدارس "سمپاد" حق ندارند دانش‌آموز را به خاطر "شهریه" ثبت‌نام نکنند ۶ جزئیات افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد اعلام شد ۷ داروی جدید درمان اعتیاد در کشور تولید شد ۸ ویدیوکلیپ// دنیای غرب این جرم بزرگ را دارد که نقش "مادر" را تضعیف کرده است مهمترین اخبار اجتماعی دغدغه سال تحصیلی کرونایی برای دانش‌آموزان حاشیه شهرها مالکان تاکسی‌های یورو۴ چشم‌انتظار خسارت ایام خانه‌نشینی رئیسی: هیچ دستگاهی نباید در پیشگیری از جرم غایب باشد رایزنی برای رایگان شدن اینترنت "شاد" ادامه دارد/انتشار دفترچه استخدام تا ۱۰ شهریور مهمترین اخبار تسنیم بهره‌برداری از یک نیروگاه استراتژیک در غرب کارون/ تولید نفت از مخزن مشترک با پشتوانه نیروگاه ایرانی «فتح»؛ کوچکترین بالستیک ایرانی از خانواده فاتح طرح مجلس برای کمک به اقشار ضعیف جامعه/ تأمین کالاهای اساسی مردم با کارت‌های اعتباری لاوروف: تلاش آمریکا برای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران موفق نخواهد شد فاز نخست پتروشیمی بوشهر با فرمان رئیس‌جمهور ‌افتتاح شد / تولید سالانه ۴.۲میلیون تن محصول درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران تهران نصب کیوسک ها گل فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۷۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ۴۳۰ متر مربع دیوار صوتی و نوسازی ۱۸۰ متر مربع دیوار صوتی طی یک سال گذشته

تین نیوز

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران از نصب ۴۳۰ متر مربع دیوار صوتی و نوسازی ۱۸۰ مترمربع دیوار صوتی طی یک سال گذشته، تا فروردین ماه ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، شهریار افندی زاده با اشاره به اینکه طراحی و نصب ۴۳۰ متر مربع دیوار صوتی در بزرگراه شهید خرازی و ایستگاه متین در سال ۱۴۰۲ انجام شد، گفت: سال گذشته، ۱۸۰ متر مربع دیوار صوتی نیز در بزرگراه های شهید حکیم و فضل الله نوری نوسازی شده است.

افندی زاده افزود: در پی ابراز نارضایتی برخی از ساکنین مجاور ایستگاه سی.ان. جی متین، واقع در محله زمزم تهران و خیابان مجتبی متین، با همکاری دانشگاه تهران، مطالعات و امکان سنجی های لازم انجام گرفت و در نهایت با طراحی و نصب ۹۰ مترمربع دیوار صوتی به ابعاد ۶.۳۰ در ۱۴.۳۰، آلودگی ایستگاه یادشده به نحو قابل ملاحظه ای کاهش یافت. 

وی با بیان اینکه با طراحی و نصب ۱۲ کیلومتر دیوار صوتی در ضلع جنوبی ایستگاه سی.ان.جی متین، ۲۰ دسی بل از آلودگی صوتی ساختمان های همجوار کاهش یافته است، گفت: تاکنون به منظور کاهش آلودگی صدا و پیامدهای ناشی از آن برای شهروندان، ۱۲ کیلومتر دیوار صوتی در مناطق مختلف بویژه بزرگراه های پایتخت نصب شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، یادآور شد: دیوارهای صوتی، سازه های محکم و مقاومی هستند که میزان صدا را با ایجاد مانعی بین گیرنده صوت و منبع تولیدکننده آن کاهش می دهند.

افندی زاده همچنین خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته دیوارهایی در مناطق مورد نیاز نصب شده که این موانع صوتی باید با استانداردهای جدید و شرایط امروز به روزرسانی شود و به همین دلیل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با برنامه ریزی انجام شده ضمن نگهداری به نوسازی آنها نیز پرداخته تا شاهد کاهش بیشتر آلودگی های ناشی از سر و صدای زیاد در معابر پرتردد به خصوص بزرگراه ها باشیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به اینکه مناطق مسکونی، آموزشی و بیمارستانی واقع در حاشیه بزرگراه های تهران همواره از سر و صدای زیاد برخوردار است، گفت: نصب عایق های صوتی برای بزرگراه های شهر تهران از سال های گذشته با توجه به طراحی و  عوامل متعددی از جمله شکل، جنس، ارتفاع، طول، محل نصب و... در دستور کار سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران قرار گرفته است.

 افندی زاده در ادامه یکی از چالش ها و مشکلات اصلی دیوارهای صوتی بزرگراه ها را سرقت آنها بیان کرد و گفت: بخشی از دیوارهای صوتی هم به علت تصادفات و برخورد خودرو ها از بین می روند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با اشاره به تغییر در طراحی دیوارهای صوتی برای جلوگیری از سرقت اظهار کرد: در حال حاضر در طراحی این دیوارها تغییراتی ایجاد کرده و از موادی استفاده می شود که برای سرقت جذابیت نداشته و نوع اتصال این اقلام به همدیگر نیز به گونه ای انتخاب شده که در برابر سرقت مقاوم باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • (ویدئو) شبیه‌سازی نخستین بمباران هسته‌ای در «هیروشیما»
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • برلین به کی‌یف وعده ۴۰۰ خودروی زرهی داده بود، اما تحویل مختل شد
  • «الهام علی‌اف» وارد مسکو شد
  • نصب ۴۳۰ متر مربع دیوار صوتی و نوسازی ۱۸۰ متر مربع دیوار صوتی طی یک سال گذشته
  • آغاز به کار جشنواره فجر «معماری» / فراخون جایزه ۴ میلیاردی برای طراحی خانه جشنواره
  • تشخیص زودهنگام سرطان پستان با بیوسنسور ایرانی
  • تولید انبوه بلوک‌های سیمانی قفل شونده در ژاپن/ از سنگفرش تا طراحی خاص
  • جایزه ۴ میلیاردی برای طراح آسمانه هنر ایران