Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@08:34:08 GMT

حلقه مفقوده گاز مایع در شهرستان خوسف

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۷۴۵۶

حلقه مفقوده گاز مایع در شهرستان خوسف

چند روزی است در شهرستان خوسف صف های طولانی برای دریافت کپسول گاز مایع تشکیل شده و اعتراضاتی از سوی مسئولان و مردم در فضای مجازی و حقیقی مطرح می شود که مسئولان باید هرچه زودتر به این معضل رسیدگی کنند.

 خبرگزاری شبستان_خراسان جنوبی: طرح الکترونیکی توزیع گاز مایع در کشور با هدف تأمین رفاه شهروندان، جلوگیری از عرضه خارج از شبکه و استفاده غیرمجاز از گاز مایع و نیز ساماندهی توزیع فرآورده‌های نفتی با استفاده از کارت بانکی سرپرست خانوار در همه شهرستان‌های زیر پوشش مناطق شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این طرح که هم‌زمان در بیش از ۱۰ منطقه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از دوم مرداد ماه آغاز شده که برای مردم و مسئولان در شهرستان خوسف ابهاماتی دارد، چراکه روستائیان با مشکل تامین گاز مایع برای پخت و پز مواجه شده اند، از طرفی وجود یک شرکت توزیع کننده در شهرستان خوسف سبب شده تا صف های طویل برای دریافت این گاز تشکیل شود که اعتراض همگان را در پی داشته است.

 

برای بررسی مشکلات گاز مایع جلسه ضرب الاجلی با حضور مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی خراسان جنوبی در شهرستان خوسف تشکیل شد؛ «حسین مالکی»، معاون فرماندار خوسف در این جلسه گفت: توزیع الکترونیکی گاز مایع سبب ایجاد مشکلاتی شده چراکه این طرح هنوز برای مردم و مسئولان ابهاماتی دارد.

 

معاون فرماندار خوسف با بیان اینکه هیچ مسئولی برای ساماندهی گاز مایع مخالف نیست، گفت: با وجود توزیع گاز مایع این شهرستان از ظهر پنج شنبه هفته گذشته گازی برای توزیع ندارد که این موضوع سبب مشکلاتی برای مردم شده است؛ مردم روستاهای اطراف با پیمودن مسافت زیاد تا مرکز شهر برای تامین گاز مایع می آیند ولی با نبود گاز مایع روبرو شده اند.

 

مالکی تصریح کرد: ضریب گاز دار شدن روستاهای شهرستان خوسف از نعمت گاز امسال افزایش یافته است ولی این کهم به معنای این نیست که خانه تمامی مردم روستایی گاز دار شده است چراکه برخی از مردم یا توان مالی لازم برای گازکشی ندارد و یا با مشکلات فنی رو برو هستند لذا برای این روستاها باید گاز مایع تامین شود.

 

وی با تاکید بر این مورد که سرانه مصرفی گاز مایع توسط شهروندان زیاد شده است، گفت: بارندگی های خوب امسال سبب مهاجرت های فصلی به ویژه در بخش ماژان شده است که نیاز به افزایش سهمیه های سوخت ملموس است.

 

«احمد درمحمدی» بخشدار جلگه ماژان هم با اشاره به کمبود شدید گاز مایع در بخش جلگه ماژان، گفت: گاز رسانی به ماژان به معنای استفاده از گاز شهری نیست؛ 45 روستای این دهستان گاز رسانی شده و گاز رسانی به 13 روستای دهستان براکوه نیز افتتاح خواهد شد ولی مشکل گاز کپسولی همچنان در این دهستان ها پا برجاست چراکه در 27 روستای بخش ماژان مهاجرت های معکوسی را داشته ایم.

 

وی با بیان اینکه هیچ نوع توزیع خارج از شبکه در ماژان نداریم، افزود: با اینکه مشکل تامین گاز مایع از با پیگیری های متعدد برطرف می شود ولی گاز به این شهرستان نمی رسد.

 

«اسحاق عرب پور»، معاون فرماندهی انتظامی خوسف نیز با بیان اینکه هزینه رفت و آمد برخی از روستاهای دور افتاده برای دریافت کپسول گاز مایع به شهر خوسف زیاد است، گفت: باید نمایندگی های شرکت پخش گاز مایع بیش تر شود، همچنین باید تدابیری اتخاذ شود تا برای جلوگیری از نارضایتی مردم در خصوص توزیع گاز الکترونیکی، گاز آزاد تا زمان مشکل روستائیان توزیع شود.

 

حجت الاسلام «حامد شاهبیکی»، امام جمعه شهرستان خوسف هم بیان کرد: اینکه توزیع گاز مایع ساماندهی می شود، خوب است ولی شایعاتی در فضای مجازی منتشر شده که برخی شهرستان ها، گاز مایع بیشتری دریافت می کنند لذا باید با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دقیق، باید از نارضایتی ها کاست.

 

امام جمعه شهرستان خوسف با تاکید بر نظارت های توزیع گاز مایع در شهرستان خوسف، بیان کرد: بهترین راه برای جلوگیری از گسترش دامنه نارضایتی ها در شهرستان خوسف مقوله نظارت در توزیع گاز مایع است.

 

«قربانعلی مردانی»، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی خراسان جنوبی هم در این جلسه با بیان اینکه شرکت نفت مجری است و باید دستگاه های دیگر همانند صنعت و معدن و تجارت در این جلسه حضور می داشت تا پاسخگویی اعتراضات می بود، گفت: طرح الکترونیکی سوخت فقط مختص توزیع گاز مایع نبود، این طرح از سال 1395 طراحی شده و  مختص استان ما نبوده است که از اواخر 96 و 97 مقرر شد سهمیه بندی در دو فاز نفت سفید، نفت و گاز و گاز مایع انجام شود.

 

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی خراسان جنوبی افزود: وزارت کشور، وزارت نفت، صنعت، معدن و تجارت متولی توزیع الکترونیکی سوخت هستند ولی اجرای طرح توزیع گاز الکترونیکی گاز مایع و یا هر تغییر دیگری با مقاومت برخی افراد مواجه است، این مقاومت ها توسط برخی افراد در تمامی کشورها طبیعی است.

 

مردانی با بیان اینکه برخی افراد می گویند خراسان جنوبی پایلوت طرح توزیع الکترونیکی گاز است، گفت: این استان  سی و ششمین منطقه استانی شرکت نفت بود که طرح الکترونیکی نفت و گاز را اجرایی کرده است و از اردیبهشت ماه دو استان کرمانشاه و ایلام به عنوان پایلوت اجرای طرح الکترونیکی گاز مایع این طرح را اجرا کردند بنابراین زیرساخت های طرح برای همه استان ها مهیا بوده است.

 

وی در خصوص فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دقیق و به موقع برای طرح الکترونیکی گاز مایع در خراسان جنوبی گفت: اطلاع رسانی تا حد توان این شرکت توسط رسانه ملی، استانی و روزنامه های محلی انجام شده است.

 

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی خراسان جنوبی گفت: زیرساخت های طرح ملی الکترونیکی سوخت به صورت کامل انجام شده ولی قرار نیست مشکلات سایر سازمان ها را شرکت ملی شرکت نفت پاسخگو باشد، این طرح از سال های سال مصوب و اجرایی شده است و سامانه مشکلی ندارد.

 

مردانی تصریح کرد: سه وظیفه اصلی شرکت پخش نفت تامین فرآوده، توزیع عادلانه و نظارت بر توزیع عادلانه است که در مورد همه فرآورده ها از مبدا تا مقصد شرکت نفت باید پاسخگو باشد منهای گاز مایع؛ بلکه وظیفه شرکت نفت، تامین گاز مایع در درب پالایشگاه است به اندازه ای که استان با مشکل مواجه نشود و تامین گاز بعد از پالایشگاه به عهده شرکت های موزع گازی هست که زیر نظر اداره صمت هستند.

 

وی تصریح کر: در مورد نرخ مصوب گاز شرکت نفت هیچ وظیفه ای ندارد و نرخ گذاری، برخورد تخلفات مانند گران فروشی، عرضه خارج از شبکه و کم فروشی مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت است و این سازمان باید پاسخگوی مشکلات باشد.

 

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی خراسان جنوبی ادامه داد: وجود هر گونه کمبود و احتمال به موقع مشکلات در خصوص تامین گاز مایع باید از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت مکاتبه و پیگیری شود نه شرکت نفت.

 

 

مردانی بیان کرد: مقرر شده سهمیه های تخصیصی شرکت های موزع گاز مایع از سوی شرکت پخش فرآورده های ایران برای ماه های آینده افزایش و یا به روال عادی شهریورماه سال جاری برگردد که اگر ثابت شد و شرکت نفت سهمیه را کم و یا اختصاص نداد این شرکت باید حتما پاسخگو باشد که هست.

 

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط حاکم بر جامعه احتمال استفاده مردم از سوخت جایگزین بنزین هست، گفت: ضروری است نظارت ها از سوی سازمان صمت به گونه ای باشد تا مشکلی پیش نیاید.

 

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی خراسان جنوبی با بیان اینکه تنوع مصرف کننده گاز مایع بسیار زیاد داریم، گفت: طرح الکترونیکی سوخت برای توزیع قانونمند و هدفمند است نه اینکه سهمیه ای کاهش یابد، چراکه کاهش آن را باید شرکت نفت پاسخگو باشد.

 

مردانی با اشاره به آمار 27 روز گذشته در استان برای توزیع گاز مایع، گفت: از مرداد ماه سال 99؛ یک هزار و 831 تن گاز مایع مصرف کرده ایم که این رقم در مرداد ماه سال 98، یک هزار و 672 تن بوده که نشان می دهد 9.1 دهم افزایش مصرف داشته ایم لذا سهمیه کمتر نشده است.

 

وی گفت: 54 درصد خانوارهای خراسان جنوبی برای توزیع سوخت الکترونیکی ثبت نام کرده اند که طبس با 92 درصد رتبه نخست ثبت نامی را دارد، همچنین شهرستان های قاین با 68 درصد، فردوس با 65 درصد و نهبندان با 58 درصد و خوسف با 43 درصد ر رده های بعدی ثبت نام و توزیع گاز مایع هستند.

 

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی خراسان جنوبی با بیان اینکه مشکلات سوخت در استان رصد می شود، گفت: شرکت نفت برای روستاهایی که محروم و کم برخوردار هستند لب تاب تهیه کرده تا ثبت نام توسط افراد در همان روستا انجام شود تا مشکلی پیش نیاید.

 

مردانی تصریح کرد: در 27 روز گذشته از مرداد ماه سال 99، یک هزار و 831 تن گاز مایع مصرف کرده ایم که فقط 25 تن توزیع الکترونیکی بوده است یعنی یک هزار و 806 تن معادل  98 درصد توزیع های سوخت به صورت غیر الکترونیکی بوده است.

 

وی گفت: در مردادماه امسال همزمان با الکترونیکی شدن گاز مایع در شهرستان خوسف فقط در بخش تاسیسات آن 96.8 تن گاز مایع توزیع داشته ایم که در مجموع با اختصاص شرکت های موزع، 132 تن در خوسف گاز مایع توزیع کردیم، در صورتی که در مردادماه سال گذشته  110 تن توزیع داشته ایم، یعنی 20.5 افزایش مصرف داشته ایم.

 

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی خراسان جنوبی ادامه داد: در تیر ماه سال 99 که توزیع گاز مایع الکترونیکی نبوده؛ 116 تن مصرف گاز در خوسف داشته ایم یعنی مصرف گاز 13.6 درصد افزایش داشته است، بنابرین سهمیه کم نشده باید نظارت ها بیشتر شود تا مشکلات مردم کمتر شود.

 

مردانی اذعان کرد: اگر سهمیه شهرستان برای سوخت گاز مایع کم است، باید افزایش سوخت از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت به شرکت نفت مکاتبه شود.

 

وی در پایان این جلسه با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی مصرف گاز مایع در شهرستان خوسف گفت: تمامی اصناف قانونی که مجوز دارند با تایید اداره مربوطه و کسانی که ثبت نام کرده اند به تعداد نیازشان سیلندر گاز تحویل خواهد شد.

 

در پایان این جلسه با وجود افزایش مصرف سوخت در شهرستان خوسف مقرر شد نظارت ها بابت توزیع گاز مایع از سوی دستگاه های متولی تا روستاهای این شهرستان انجام شود.

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: توزیع گاز مایع کمبود سیلندر گاز مایع خوسف بیرجند خراسان جنوبی الکترونیکی گاز مایع توزیع الکترونیکی الکترونیکی سوخت طرح الکترونیکی توزیع گاز مایع تامین گاز مایع معدن و تجارت برای توزیع مرداد ماه داشته ایم یک هزار نظارت ها شرکت نفت ماه سال ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۷۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سیل به بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در زرآباد

یونس نهنگی گفت: بیش از ۱۲۰ کیلومتر جاده بین مزارع کشاورزی تخریب و امکان تردد نیست، نیاز شدید ماشین آلات سنگین محسوس است تا مسیر‌ها بازگشایی شود و کشاورزان موتورپمپ‌های خود را درست کرده و وارد مدار کنند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان زرآباد گفت: این مورد مرمت جاده دسترسی به اراضی کشاورزی خیلی ضروریست، چون اگر آب به محصول نرسد و رسوب برداشته نشود کشاورزی اندک بجا مانده نیز از بین می‌رود.

وی بیان کرد: همچنین بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی و موتور پمپ از بین رفته و خسارت جدی وارد شده است.

رییس شورای اسلامی شهرستان زرآباد تصریح کرد: زیرساخت آب و برق و راه و تلفن خساراتش سنگین هست و اینکه متاسفانه در محل شهرستان ادارات راهداری و ستاد بحران یکدستگاه سنگین لودر و بلدوزر ندارد و زرآباد در جزیره و محاصره‌ی آب قرار می‌گیرد و به هیچ کجا راهی جهت انتقال دستگاه نیست.

وی گفت: درخواست ماشین آلات راهسازی و تانکر آبرسانی داریم که در شهرستان مستقر شوند تا در مواقع بحران و غیربحران به مردم خدمات داده شود.

نهنگی ادامه داد: واقعا گناه این مردم در این شهرستان دور افتاده چیست که ماشین آلات برای خدمت رسانی وجود ندارد و از طرفی انتظار می‌رود در بارندگی ۴۰۹ میلیمتری زرآباد که در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده و با توجه به خسارت‌های وارده به زیرساخت‌های معابر شهری و عمرانی و کشاورزی سطح شهرستان و همچنین سفر وزیر کشور اعتبارات ویژه‌ای برای برون رفت از مشکلات پیش اومده بیش از پیش نیاز هست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حلقه مفقوده مدیران عدم پیگیری و نظارت بر تصمیمات است
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • خسارت سیل به بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در زرآباد
  • کارکنان توانا از مهمترین ابزار‌های یک سازمان هستند
  • دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند
  • اولین‌نشست حلقه «بچه‌های ایران آینده» برگزار می‌شود
  • اولین نشست حلقه «بچه‌های ایران آینده» برگزار می‌شود
  • برگزاری اولین‌نشست حلقه «بچه‌های ایران آینده»