Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: مطالبه‌گری یکی از ارکان مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

آیت‌الله مصطفی محامی در نشست ویدئوکنفرانس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام محرم و گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: امام حسین(ع) نیت و هدف از نهضت خود را امر به معروف و نهی از منکر معرفی نموده‌اند و این مناسبت بهترین فرصت برای انجام وظیفه همگانی و احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زاهدان ضمن تشکر از اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته در خصوص احیای امر به معروف و نهی از منکر افزود: وجود آیات و روایات فراوان در زمینه امر به معروف و نهی از منکر نشانگر اهمیت بالای این دو فریضه واجب الهی است.

آیت‌الله مصطفی محامی با اشاره به کتاب تحریرالوسیله و آیات و روایاتی که حضرت امام خمینی (ره) در آغاز این کتاب مورد استناد قرار داده‌اند افزود: آیه ۱۰۴ سوره آل عمران از جمله این آیات است بدین معنا که حتما باید در میان شما گروه‌هایی باشند که دعوت به خیر و امر به معروف و نهی از منکر کنند و اینها رستگارانند و راه رستگاری این است که فضای جامعه فضای امر به معروف و نهی از منکر باشد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) گفت: در این روایت آمده است پیامبر تاکید داشته‌اند که هر وقت امت من از زیر بار امر به معروف و نهی از منکر شانه خالی کنند باید منتظر عذاب خدا باشند.

وی با اشاره به روایتی دیگر بدین معنا که خداوند، مومن ضعیف‌الایمانی که دین ندارد را مورد غضب قرار می‌دهد، افزود: منظور از مومن ضعیفی که دین ندارد کسی است که امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کند و غیرت دینی ندارد و نسبت به مسائل مختلف در جامعه بی‌تفاوت است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استان به تشریح روایتی به نقل از امام صادق(ع) پرداخت و افزود: در این روایت آمده است که پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند: «چگونه خواهید بود شما مسلمان‌ها زمانی که به خاطر دوری از امر به معروف و نهی از منکر، زنان، فاسد و جوانان، فاسق شوند و و چگونه خواهید بود وقتی فضای جامعه عوض شود و ارزش‌ها و ضدارزش‌ها جابجا شوند و به جای امر به معروف و نهی از منکر، امر به منکر و نهی به معروف کنید» و زمانی که سوال پرسیدند که آیا چنین شرایطی به وجود می‌آید حضرت در پاسخ فرمودند نه تنها تحقق پیدا می‌کند بلکه بدتر هم می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خاطر نشان کرد: شناخت این دو واجب توسط کسی که به دنبال انجام آن است یکی از شروط اصلی امر به معروف و نهی از منکر است که اگر شناخت به حد مطلوب نباشد ضرر آن از نفعش بیشتر است.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: کسی که با آگاهی و عامدانه معروفی را ترک می‌کند یا منکری را انجام می‌دهد دیگر نیازی به آموزش ندارد و لازم است تا امر به معروف و نهی از منکر در خصوص آن صورت گیرد.

امام جمعه زاهدان با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید در سطح جامعه تاثیرگذار باشد تصریح کرد: احیای این فریضه واجب صرفا به معنای امرو نهی کردن نیست و باید با بیانی خوش و نرم صورت گیرد و مهم این است که هدف حاصل شود و معروفی انجام و از منکری نهی شود.

آیت‌الله مصطفی محامی گفت: گاهی شیوه امر به معروف و نهی از منکر ما یک منکر و دارای آسیب است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان شرط تاثیرگذاری امر به معروف و نهی از منکر را عمل به آن دانست و خاطر نشان کرد: کسی که امر به معروف و نهی از منکر می کند نیاز است تا به حرف خود عمل کند و بعد به دنبال اجرای آن توسط دیگران باشد.

وی حساسیت و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را از چند جهت دانست و ضمن تبریک بر فراگیر شدن این دو فریضه، افزود: هر کس در هر جایگاهی موظف است این فریضه الهی را انجام دهد.

وی ادامه داد: در موضوعات مختلف فردی، اجتماعی، سیاسی، خانوادگی، اقتصادی و فرهنگی، اگر معروف ترک شود و منکر صورت پذیرد جای امر به معروف و نهی از منکر هست و باید این فریضه انجام پذیرد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت گفت: امر به معروف در برخی جاها اهمیت ویژه‌ای دارد یکی از آنها جایی است که آثار اجتماعی و تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد که گاهی به خاطر شخصیت‌هاست زیرا تاثیرگذاری و نقش‌پذیری آن فرد در جامعه زیاد است مانند علما و امرا که امر به معروف و نهی از منکر برای اینها اهمیت بیشتری دارد و حساس تر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امام جمعه زاهدان سيستان و بلوچستان امر به معروف و نهي از منكر استانی فرهنگی و هنری امر به معروف و نهی از منکر امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۷۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌افزایی همه دستگاه‌ها در اصفهان برای اجرای طرح حجاب و عفاف

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه باتوجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری که باید نیروی انتظامی فضای عمومی جامعه را سلامت حفظ کنند و اجازه ندهند که گناه در جامعه علنی شود، تا عفت عمومی در جامعه رعایت شود، اظهار کرد: دوستان در نیروی انتظامی به صحنه آمدند و می‌خواهند با تذکردادن و صیانت از حریم جامعه و فضای خانواده این مسئله در جامعه رعایت شود.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها در فضای عمومی جامعه رفت‌وآمد می‌کنند، اذعان کرد: اگر خدای‌ناکرده جامعه سلامت لازم را نداشته باشد آسیب آن به خانواده‌ها می‌رسد.

دبیر ستاد امربه معروف اصفهان با اشاره به اینکه زیست عفیفانه و فضای امنیت اخلاقی باید در جامعه وجود داشته باشد، اظهار کرد: به همین دلیل در حال حاضر دوستان نیروی انتظامی به صحنه آمدند و نسبت به ناهنجاری‌های پوششی بدحجابی یا بی‌حجابی که در جامعه هست می‌خواهند ان‌شاءالله ورود پیدا کرده و تذکر بدهند.

وی در تصریح این موضوع گفت: این موضوع این‌گونه نیست که صرفاً در دستگاه انتظامی باشد؛ بلکه همهٔ دستگاه‌ها خصوصاً دستگاه قضائی استان هم جهت رعایت قانون در جامعه هماهنگ با همدیگر به صحنه آمدند.

حجت‌الاسلام مظاهری تصریح کرد: همه دستگاه‌های دولتی، بسیج وسپاه، ستاد امربه معروف ونهی از منکربا محوریت دادگستری و دادستانی استان اصفهان در طرح مبارزه با بی‌حجابی و بدپوششی و جهت پیاده سازی عفت عمومی در جامعه در کنار پلیس هستند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی ضابط قضائی است و باقدرت‌تر از آن‌ها، مجموعه قضائی به صحنه آمدند و از نظر قضائی از این موضوع دفاع می‌کنند و با متخلفین برخورد قانونی می‌کنند و همین منجر به دلگرمی گروه‌های مردمی شده که برای پیاده‌سازی قانون اقدام کنند.

دبیر ستاد امربه معروف اصفهان در ادامه به حضور نیروهای مردمی در این طرح اشاره کرد و گفت: درعین‌حال نیروها و گروه‌های مردمی نیز باتوجه‌به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند: آتش به اختیار باشید و آمرین به معروف در صحنه باشند و در چارچوب قانون و در ذیل قوانین جمهوری اسلامی وظایف خود را انجام دهند پا به پای مأموران انتظامی در این طرح حضور دارند.

وی تأکید کرد: این اتفاق خواهد افتاد؛ چون هم ما و گروه‌های مردمی به دوستان نیروی انتظامی اعلام آمادگی کردیم و هم بسیج اعلام آمادگی کرد که پشتیبان نیروی انتظامی هستند و در این زمینه همه با همدیگر دست به دست هم دادند که طبق مباحث قانونی و ابلاغی که وجود دارد فضای جامعه را به سلامت محیطی برسانیم.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکراصفهان تصریح کرد: مردم جامعه ما نیز اکثراً موافق این کار هستند و تعداد اندکی هم که نسبت به این موضوع در فضای غبارآلود شناختی قرار گرفتند و خدای‌ناکرده در پوشش و حجاب آنها ضعف ایجاد شده آن‌ها نیز با یک آگاهی دادن و مشاوره به لطف خدا آگاه می‌شوند و در این موضوع همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: انگشت شمار آدم‌های را داریم که کار آنها شکستن عفت جامعه و ایجاد ناهنجاری در جامعه است؛ چون تحت‌تأثیر تبلیغات دشمن قرار گرفتند و دانسته یا نادانسته در زمین دشمن بازی می‌کنند و فضای جامعه را به ناامنی و بی‌اخلاقی می‌کشاندند.

حجت‌الاسلام مظاهری ادامه داد: از لحظه آغاز طرح نیروی انتظامی اکثر افراد نشان دادند که یا خودشان رعایت می‌کنند یا تذکرات را به‌خوبی می‌پذیرند و مراعات می‌کنند الان دستگاه‌ها همه به‌خوبی پای‌کار آمدند و عزیزان ما در استانداری پای‌کار آمدند و باقوت دارند کار انجام می‌دهند.

دبیر ستاد امربه معروف اصفهان افزود: دولت تأکیدات مجددی در ادارات و سازمان‌های خود آورده است و در حوزه ابلاغیات گذشته تأکید مجدد کرده که باید این موارد رعایت شود و اینها یکپارچگی را می‌رساند.

حجت‌الاسلام مظاهری گفت: طبق قانون، وظیفه ستاد مطالبه‌گری و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است که با همکاری گروه‌های مردمی از آغاز سال جدید در ایام نوروز، فعالیت‌های فرهنگی خوبی در جامعه ایجاد کردیم و در حوزه تذکر لسانی نیز گروه‌های مردمی تذکر در شأن شهروندان ایرانی داده‌اند.

وی تأکید کرد: نیروی انتظامی تنها نیست و با همکاری همه مجموعه‌ها کار پیش می‌رود و به حول و قوه الهی امیدواریم با استمرار این مسئله و حفظ آن، این در جامعه نهادینه شود و ما کمتر شاهد غفلت‌هایی که صورت می‌گیرد باشیم.

کد خبر 6081107

دیگر خبرها

  • وظایف فرهنگی۲۳ دستگاه در زمینه حجاب وعفاف
  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است
  • هم‌افزایی همه دستگاه‌ها در اصفهان برای اجرای طرح حجاب و عفاف
  • نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با رویکرد طرح نور
  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان: طرح نور باید تمام و کمال اجرا شود
  • امنیت آمران به معروف و نهی از منکر مهم است
  • معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکرمازندران
  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر: حجاب با هویت ایرانیان گره خورده است
  • لزوم ساماندهی بازار پوشاک/ حجاب با هویت ایرانیان گره خورده است
  • نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر در آبادان