Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت ایام محرم مجموعه تلویزیونی «شب دهم» برای مخاطبان و بینندگان آذری زبان شبکه سحر روی آنتن است، نماهنگ «هلال عدل» با صدای عرفان عرفانیان، خواننده ملک سلیمان ویژه ایام محرم منتشر شد و برنامه "حسینیه ارگ" از رادیو نمایش پخش می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اخبار کوتاه رادیو و تلویزیون را در ادامه بخوانید:

پخش روضه حاج منصور ارضی از رادیو نمایش

رادیو نمایش در برنامه «حسینیه ارگ» مراسم هر روز روضه خوانی حاج منصور ارضی را پخش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزیده مراسم روضه هر روز تکیه لباس فروشان بازار تهران بعد از اذان ظهر، ساعت 13:30 و مراسم مسجد ارگ با روضه خوانی حاج منصور ارضی ساعت 24 از این شبکه رادیویی پخش خواهد شد. برنامه  «حسینیه ارگ» ویژه ماه محرم از رادیو نمایش پخش می‌شود.

«شب دهم» با زبان آذری در شبکه سحر

به مناسبت ایام محرم مجموعه تلویزیونی «شب دهم» برای مخاطبان و بینندگان آذری زبان شبکه سحر روی آنتن است.   داستان سریال درباره جوان شروری به نام «حیدر خوش مرام» است که عاشق یکی از شاهزاده‌های قجری می‌شود. حیدر که از لوطی‌های طهران قدیم است می‌خواهد با این شاهزاده ازدواج کند اما او نمی‌پذیرد. شاهزاده وقتی با اصرارهای حیدر خوش مرام مواجه می‌شود، شرط می‌گذارد که اگر بتواند 10 شب تعزیه در زمان حکومت نظامی رضاخان برگزار کند با او ازدواج خواهد کرد...

حسین یاری، کتایون ریاحی، رویا تیموریان، ثریا قاسمی، پرویز پورحسینی، محمود پاک نیت، اکرم محمدی، پرویز فلاحی پور، شهین علیزاده، آتش تقی پور، زنده یاد محمد ورشوچی، زنده یاد ناصر گیتی جاه و... در این درام تاریخی با تهیه‌کنندگی حسن بشکوفه و کارگردانی حسن فتحی نقش‌آفرینی کرده‌اند. 

مجموعه تلویزیونی «شب دهم» از اول محرم هرشب ساعت 20:00 به وقت تهران بر روی آنتن کانال آذری شبکه سحر است.  جعفر رضایی اصل زبانگردانی و دوبله این سریال به زبان آذری را انجام داده است.

پویش مردمی با قرآن با حسین در عزای سیدالشهدا

شبکه قرآن و معارف سیما با تاسی به ارادت سالار شهیدان به تلاوت قرآن، پویش مردمی با قرآن با حسین را در دومین سال پیاپی اجرا می‌کند. همزمان با آغاز ماه عزای سید و سالار شهیدان، پویش مردمی با قرآن با حسین، همچون سال گذشته برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان در این پویش عهد می‌بندند تا با تاسی به سیدالشهدا روزانه یک صفحه از کلام الله مجید را قرائت کرده و ثواب آن را به روح آن حضرت و شهدای کربلا هدیه دهند.

این پویش که از سال گذشته برای نخستین بار در شب عاشورا و در مساجد، حسینیه‌ها و هیئات مذهبی کل کشور برگزار شد و با استقبال دوستداران قرآن و اهل بیت (علیه السلام) همراه بود، توسط شبکه قرآن و معارف سیما و با هدف انس بیشتر مردم با قرآن کریم راه‌اندازی شده، در ایام اربعین حسینی نیز به کار خود ادامه داد و زائران حرم‌های نجف و کربلا در سال گذشته در مسیر پیاده‌روی قرائت قرآن داشتند.

همچنین طرح سامانه آنلاین ختم قرآن در پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه قرآن و معارف سیما به نشانی www.qurantv.ir  از روز جمعه اول محرم کلید خورده است و مخاطبان می توانند در طرح ختم قرآن کریم که در سایت شبکه قران بارگذاری شده است، مشارکت کنند.

سال گذشته در این پویش 570 بار ختم قران انجام شده است و ١٨ هزار و ٧٣ علاقه مند مشارکت در این طرح، طی ایام محرم و صفر با مراجعه به پایگاه اینترنتی شبکه قرآن و معارف سیما و ارسال تعداد صفحات مدنظر خود جهت قرائت، نام خود را در این پویش معنوی به ثبت رساندند.

همچنین علاقه‌مندان می‌توانند با درج هشتگ #باقرآن_باحسین در شبکه‌های مختلف اجتماعی در این پویش مشارکت کنند.

سوگنامه خورشید در شبکه جام‌جم

ویژه برنامه «آنچه خود داشت» به مناسبت ایام عزاداری امام حسین (ع)، با عنوان سوگنامه خورشید از شبکه جهانی جام جم پخش می‌شود. برنامه «آنچه خود داشت» که با هدف بازشناسی داشته های شعر و ادبیات ایران زمین توسط گروه فرهنگ . ادب و هنر شبکه جهانی جام جم تهیه و تولید می‌شود. در ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش در جستجوی ادبیات متأثر از حماسه عاشورا به سراغ متون و شعرای فرهنگ حسینی رفته و این برنامه خود را با عنوان سوگنامه خورشید تقدیم علاقمندان می‌کند.

بر همین اساس در بخش کارشناسی از شاعر معاصر، سید حمیدرضا برقعی دعوت شده است، بخش خوشنویسی با هنر نمایی استاد شمس‌الدین مرادی و پریسا افتخاری همراه است، قند پارسی که اختصاص به خوانش شعر شاعران مشهور دارد توسط حسین محمد رضایی اجرا می شود و بال شعر که مربوط به شعر خوانی شاعران فعال کشور است از اشعار و اجرای رضا عبدالهی، مسعود اصلانی و دکتر اسماعیل امینی بهره می‌برد. و اما در حکایت دوست جابر انصاری از مفاخر ادبی ایران زمین معرفی شده و خوانش شعر این هفته در بخش شعر شما توسط هموطن گرامی آقای محمد از انگلیس صورت می گیرد .

ضمناً اجرای این برنامه را دکتر رشید کاکاوند و سارا شاکری برعهده دارند. «آنچه خود داشت» چهارشنبه 12 شهریور ماه ساعت 01:30 و 14:30 به وقت تهران از شبکه جهانی جام‌جم پخش می‌شود.

نماهنگ «هلال عدل» با موضوع محرم منتشر شد

همزمان با دهه اول ماه محرم و عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) نماهنگ هلال عدل با صدای عرفان عرفانیان منتشر شد. این خواننده که پیش‌تر با خواندن نماهنگ «ملک سلیمان» که تیتراژ ویژه برنامه شبکه یک سیما به مناسبت شهادت سردار سلیمانی مورد توجه قرار گرفته بود این بار به مناسبت ماه محرم اثری جدید را خوانده است. سینا پارسیان، شاعر و آهنگساز هلال عدل بوده و کامیاب بهاری آن را تنظیم کرده است. موسسه فرهنگی شهید مظلوم آیت الله بهشتی مجری طرح این اثر است. هلال عدل در دفتر موسیقی و سرود سازمان صداوسیما تهیه شده است.

حضور متفاوت مهران احمدی در فیلم تلویزیونی"اکسیر" سریال محرمی تلویزیون شد/ شراره درشتی برگشت + عکس‌"با حسین حرف بزن" از شنبه روی آنتن/ برنامه‌ تلویزیونی که مجری ندارد + فیلمماجرای جایزه مسابقه تلویزیونی "نما به نما" چیست؟

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT1 واژه های کاربردی مرتبط رادیو رادیو نمایش موسیقی موکب تسنیم ماه محرم سریال ایرانی معاونت برون مرزی رسانه ملی تلویزیون قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط رادیو رادیو نمایش موسیقی موکب تسنیم ماه محرم سریال ایرانی معاونت برون مرزی رسانه ملی تلویزیون پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ خاطره شنیده‌نشدۀ حجت‌الاسلام انصاریان از "شهید سلیمانی" ۲ مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی(ره) به‌صورت عمومی برگزار نمی‌شود ۳ عیادت حجت‌الاسلام محمدیان از استاد فاطمی‌نیا ۴ محمدرضا سنگری: چه‌کسانی گزارش‌های دقیق از عاشورا را ثبت کرده‌اند؟/ دلایل وهن تاریخ و تحریف در بازگویی عاشورا ۵ پای امتحان پیش بیاید دین‌دار اندک می‌شود/ کربلا معیار دین‌مداری است ۶ گزارش تسنیم از ۱۰ سال با "مختارنامه"/ اگر مهلّب نبودم، دوست داشتم ابن‌زیاد باشم ۷ مداحی سعید حدادیان در روز چهارم محرم ۹۹ ۸ مداحی بنی‌فاطمه در شب سوم محرم ۹۹ مهمترین اخبار فرهنگی سینمای دینی | مکتب امام حسین(ع) باید سرمشق سینمای دینی باشد/ همکاری با هنرمندان جهان اسلام در انتقال پیام فیلم دینی تأثیرگذار است در آستان حسین (ع)| چگونه مانند «حرّ» از خورشید فروزان حسینی بهره ببریم؟ کوچه به کوچه عشق تو را جار می‌زنیم+ عکس اولین نمایشگاه کتاب مجازی چه میزان فروش داشت؟ مهمترین اخبار تسنیم بهره‌برداری از یک نیروگاه استراتژیک در غرب کارون/ تولید نفت از مخزن مشترک با پشتوانه نیروگاه ایرانی «فتح»؛ کوچکترین بالستیک ایرانی از خانواده فاتح طرح مجلس برای کمک به اقشار ضعیف جامعه/ تأمین کالاهای اساسی مردم با کارت‌های اعتباری لاوروف: تلاش آمریکا برای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران موفق نخواهد شد فاز نخست پتروشیمی بوشهر با فرمان رئیس‌جمهور ‌افتتاح شد / تولید سالانه ۴.۲میلیون تن محصول درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رادیو رادیو نمایش موسیقی موکب تسنیم ماه محرم سریال ایرانی معاونت برون مرزی رسانه ملی تلویزیون رادیو رادیو نمایش موسیقی موکب تسنیم ماه محرم سریال ایرانی معاونت برون مرزی رسانه ملی تلویزیون شبکه قرآن و معارف سیما حاج منصور ارضی رادیو نمایش پخش می شود سال گذشته ایام محرم شبکه سحر روی آنتن ماه محرم شب دهم جام جم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۷۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه سه؛ پربازدیدترین شبکه تلویزیون

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاددانشگاهی یک طرح نظرسنجی با عنوان «سنجش نگرش مردم در خصوص برنامه‌های صدا و سیما» با تعداد نمونه‌ی ۱۷۱۵ نفر از شهروندان ۱۵ سال به بالای سراسر کشور در «هفته آخر فروردین ماه» سال جاری، به شیوه مصاحبه تلفنی انجام داده است که مهم‌ترین یافته‌های این نظرسنجی به شرح ذیل است:

تماشای شبکه‌های تلویزیونی

۴۰.۸ درصد «ایرانیان» شبکه سه را بیشتر از سایر شبکه‌های تلویزیونی می‌بینند، ۳۵.۲ درصد شبکه‌ آی‌فیلم  و ۲۱ درصد شبکه یک را تماشا می‌کنند. میزان تماشای این شبکه‌ها در بین «بینندگان صدا و سیما» به ترتیب از این قرار است؛ ۵۸.۹ درصد شبکه سه،  ۵۰.۸ درصد شبکه آی‌فیلم و ۳۰.۳ درصد شبکه یک. ۶۹.۲ درصد «ایرانیان» بیننده برنامه‌های صدا و سیما هستند.

تماشای برخی برنامه‌های تلویزیون


یافته‌های نظرسنجی ایسپا نشان می‌دهد ۳۶.۹ درصد از «ایرانیان» برنامه مردان آهنین و ۳۴.۷ درصد برنامه زندگی پس از زندگی، ۳۴.۲ درصد برنامه محفل، ۳۲.۳ درصد برنامه شب خوش، ۳۱.۸ درصد برنامه فوتبال برتر، ۲۹.۷ درصد برنامه پانتولیگ و ۲۶.۵ درصد برنامه معرکه، ۲۴.۵ درصد برنامه مهمونی، ۲۱.۳ درصد برنامه ماه خدا، ۱۸.۸ درصد برنامه ماه من، ۱۷.۲ درصد برنامه ایران دوست داشتنی، ۱۶ درصد برنامه پاورقی و ۱۲.۱ درصد برنامه برمودا را دیده‌اند.



میزان تماشای این برنامه‌ها در بین «افرادی که تلویزیون تماشا می‌کنند» به این ترتیب است؛ ۵۳.۳ درصد برنامه مردان آهنین و ۵۰.۱ درصد برنامه زندگی پس از زندگی را دیده‌اند، ۴۹.۴ درصد برنامه محفل، ۴۸ درصد برنامه شب خوش، ۴۶ درصد برنامه فوتبال برتر، ۴۲.۹ درصد برنامه پانتولیگ و ۳۸.۳ درصد برنامه معرکه، ۳۵.۴ درصد برنامه مهمونی، ۳۰.۷ درصد برنامه ماه خدا، ۲۷.۲ درصد برنامه ماه من، ۲۴.۸ درصد برنامه ایران دوست داشتنی، ۲۳.۱ درصد برنامه پاورقی و ۱۷.۵ درصد برنامه برمودا را دیده‌اند.

پربازدیدترین سریال‌های تلویزیونی

۴۵.۴ درصد از «ایرانیان» گفته‌اند سریال زیرخاکی، ۲۳.۲ درصد سریال هفت سر اژدها و ۲۰.۴ درصد سریال رستگاری را دیده‌اند.
میزان تماشای این سریال‌های تلویزیونی در بین «بینندگان تلویزیون» حاکی از این است که ۶۵.۵ درصد آنها گفته‌اند سریال زیرخاکی را دیده‌اند. ۳۳.۵ درصد سریال هفت سر اژدها و ۲۹.۴ درصد سریال رستگاری را دیده‌اند.

دیگر خبرها

  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی
  • آغاز یک صبح با نشاط همراه با برنامه «صبح صبا»
  • قرآن همه چیز ماست
  • شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می‌شود
  • شبکه سه؛ پربازدیدترین شبکه تلویزیون
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • چرا «نون خ» و «زیرخاکی»، «پایتخت» نشدند؟!
  • چند نکته درباره رادیو در ۸۴ سالگی
  • تولیدات صداوسیما را از شبکه‌های اجتماعی می‌بینند نه تلویزیون/ یک‌ونیم میلیارد بازدید نشان از عدم موفقیت تلویزوین است، نه موفقیت!