Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با انتشار پیامی بر ضرورت احیای مطالبه‌گری از حاکمیت تاکید کرد و گفت: نظارت عمومی، تضمین کننده خیر جامعه است. تاریخ انتشار: 19:38 - 03 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۴۹۹۹۶

خبرگزاری میزان -  طبق اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور؛ آیت‌الله کاظم صدیقی، در پیامی به مناسبت «هفته امر به معروف و نهی از منکر»، با بیان اینکه نظارت عمومی، تضمین کننده خیر جامعه است، بر ضرورت احیای مطالبه‌گری از حاکمیت تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پیام رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر آمده است: نقش مردم در مطالبه رونق تولید، اشتغال و سالم‌سازی جامعه از نظر فرهنگی، معنوی و اخلاقی بسیار حائز اهمیت است. همانگونه که در دوران دفاع مقدس خود مردم وارد میدان نبرد شدند و کشورشان را حافظت کردند، باید با فساد اخلاقی و الحاد مقابله کنند و باید یک گفتمان عمومی در جامعه به وجود بیاید و مردم نسبت به هم حساس و با یکدیگر همراه باشند تا کسی به انحراف و فساد مبتلا نشود. یک جای کشتی اگر سوراخ شود همه را غرق می‌کند.

بیشتر بخوانید: شناسایی و برخورد با ریشه‌ها و جریان فساد باید در اولویت باشد

وی در این پیام افزود: اصلاح اندیشه‌های اعتقادی، اخلاقی و رفتاری در پرتو حکومت و برنامه‌های سازنده حکومتی امکان‌پذیر است. سیدالشهدا (ع) در جامعه‌ای که ظلم در آن حاکم است و افراد ناشایست اموال و حقوق مردم را پایمال می‌کنند، شهادت را سعادت می‌دانند.

آیت الله صدیقی در این پیام با تاکید بر این که آسیب‌های اجتماعی معلول اند، تاکید کرد: امر به معروف درباره معلول‌ها لازم است، اما کارساز نیست. ریشه بسیاری از مفاسد اجتماعی در حکومت، مسؤولان و مسؤولیت‌هاست. این مردم هستند که حکومت را تشکیل می‌دهند. حکومت، دست‌ساز و حاصل مردم است. حکومت وامدار، بدهکار وامانت دار مردم است، لذا حکومت باید دین‌دار و خداترس باشد و فرهنگی را در جامعه ترویج کند که در‌های فساد و گناه را ببندد که نتیجه آن مسدود شدن در‌های جهنم و باز شدن در‌های خیر، صلاح، توحید، علم، خدمت، صلاح و دانش به روی مردم است و این باز بودن در‌های خیر منجر به فتح در‌های بهشت می‌شود. این حکومت است که جامعه را به‌سوی بهشت هدایت می‌کند و از رفتن به‌سوی جهنم بازمی‌دارد. سلطه بیگانه، جهنم است. نفوذ فرهنگ اجنبی، سقر است. زیر بار رفتن زور، باج و رشوه، زقوم است.

وی در ادامه این پیام آورده است: امربه‌معروف و نهی از منکر، ایجاد یک حرکت تمام‌عیار است تا همه مردم مملکت را از آن خود بدانند و در خوبی‌ها تعاون و در بدی‌ها بازدارندگی داشته باشند. اگر امر به معروف به معنای واقعی در جامعه پیاده شود محبت و مهربانی در چنین جامعه‌ای موج می‌زند و کسی نمی‌تواند فقر، نداری و سختی دیگری را تحمل کند. امام حسین (ع) در روز عاشورا قله امربه‌معروف و نهی از منکر را عملی ساختند و برای اصلاح و نجات جامعه خون نثار کردند و قربانی شش‌ماهه به مسلخ آوردند.

رییس ستادت امر به معروف و نهی از منکر در ادامه این پیام حضرت سید شهدا (ع) را آموزگار امربه‌معروف و نهی از منکر دانست و افزود: امربه‌معروف و نهی از منکر ابراز عشق به خداوند متعال، عشق به مردم و عشق به خود است. امربه‌معروف بیانگر خودباوری است. نهی از منکر مصداق بارز رشادت، شجاعت و روحیه نجات غریق است. امربه‌معروف و نهی از منکر، سنگر نشینی و سپری در مقابل تیر سهمگین فساد، پلشتی و هرزگی است؛ امربه‌معروف و نهی از منکر صیانت از جامعه و پاسداری از ارزش‌های انسانی است.

آیت الله صدیقی امر به معروف و نهی از منکر را دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم دانست و تاکید کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر تأسی به همه انبیای الهی و خاتم پیامبران حضرت محمد (ص) است. امربه‌معروف و نهی از منکر دمیدن روحیه حضور درصحنه حیات و اعلان موجودیت و هویت خیرخواهی است.

وی در این پیام آورده است: امربه‌معروف ضامن ترویج خوبی‌ها و کاهش بدی‌ها است. در قرآن شریف امربه‌معروف و نهی از منکر دعوت به خیر است. تضمین‌کننده خیر جامعه نظارت عمومی است. امربه‌معروف و نهی از منکر اعلان وحدت و انسجام جامعه است. جامعه هویت جمعی دارد. جامعه مصداق یک پیکر است. کسی که نسبت به‌سلامت اعضای این پیکر حساسیت نشان نمی‌دهد، فاقد منطق، دین و احساس است. نمی‌شود برای تأمین سلامت اعضای بدن کوتاه آمد. نمی‌شود در مقابل بیماری و ویروسی که عضوی از اعضای جامعه را آلوده کرده بی‌تفاوت بود.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این پیام تاکید کرد: رویکرد اسلام «به من چه ربطی دارد» و «به تو چه ربطی دارد»؛ نیست؛ این سخن مربوط به افراد فردگرا، خودخواه و خودبین است. انسان اگر عضویت خودش را در یک جامعه بزرگ درک کرده باشد، سرنوشت جامعه را سرنوشت خود می‌داند و نسبت به سرنوشت دیگران ساکت نمی‌نشیند. امیرمومنان علی (ع) امر به معروف و نهی از منکر را دو فریضه‌ای معرفی کرده اند که "بهما تقام الفرائض". ایشان همه خوبی‌ها، برجستگی‌ها و پیشرفت‌ها را معلول حیات دو فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر معرفی می‌کنند. جامعه‌ای که نهی از منکر ندارد، به رکود کشیده می‌شود و در چنین جامعه‌ای بیکاری، بی‌عاری، سستی و تنبلی رواج پیدا می‌کند، اما در جامعه زنده، با رکود، توقف، در جا زدن و عقب‌گرد و زشتی مقابله می‌شود.

آیت الله صدیقی در این پیام آورده است: بزرگ‌ترین معروف، معروف حکومتی است. "الناس علی دین ملوکهم". شعار این هفته که هفته امربه‌معروف و نهی از منکر است و خیمه‌های امام حسین (ع) برپاست و پرچم خونین حسینی و عاشورایی در همه جا به اهتزاز در آمده است، احیای مطالبه گری و مبارزه با عوامل مرگ و رکود است.

وی تاکید کرد: حکومت صالح است که می‌تواند جامعه صالح تأسیس کند. حکومت صالح با ریل‌گذاری صحیح برای جامعه کمال، سلامت، پیشرفت و تمدن عالی انسانی را به ارمغان می‌آورد، ولی حکومت فاسد، روابط سالم را به هم می‌ریزد و ویروس فساد را به اعماق جامعه سرایت می‌دهد و جامعه را به نابودی می‌کشاند. وجود مقدس سالار شهیدان (ع) فرمودند: "انی لاافر فرار العبید" من نه مثل بردگان فرار می‌کنم و نه دست از قیام برمی‌دارم. من د ر مقابل گردن‌کلفتان و زورگویان استقامت می‌کنم و با خون خودم ریشه ظلم را خواهم کند. "ارید آن امر بالمعروف و انهی عن المنکر. چون حکومت است که می‌تواند سعادت، پیشرفت و بالندگی جامعه را تضمین کند و اگر حکومت به فساد، ضعف مدیریت و عدم انسجام داخلی گرفتار و مبتلا شد، این حکومت جامعه را با زیان و خسارت همراه می‌سازد. نخستین وظیفه مردم، نظارت بر عملکرد مسئولین است. ملت زنده پرچم مسئولیت را به دست افراد امین و کارآمد می‌دهد. "ان الله یامرکم ان تودوالامانات الی اهلها" ملت زنده از دوام حکومت پاسداری می‌کند و مانع بدنام شدن و به بیراهه رفتن جامعه می‌شود. نظارت عمومی مردم، تذکر لسانی و حمایت از دستگاه‌های نظارتی، می‌تواند دستگاه دولتی را سالم نگاه‌دارد.

در پیام رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر آمده است: امربه‌معروف و نهی از منکر سبب می‌شود جامعه، خانواده و شخص آمر به‌معروف و ناهی از منکر از بدی‌ها، زشتی‌ها و پلشتی‌ها دور بمانند. امر به معروف و نهی از منکر، چشمه جوشان است. آب زلال است و فوران و جریان دارد و بدی و فساد باشد را می‌شوید و می‌برد. بزرگترین معروف، حکومت صالح و سالم است و بزرگ‌ترین منکر، فساد حکومتی، سوء مدیریت و ضعف در انجام امور محوله است. از معروف‌های بسیار اثرگذار امروز جهش تولید، اشتغال جوانان، رفع فقر و فاصله طبقاتی و مبارزه با شکاف طبقاتی غیرقابل‌تحمل اجتماعی است.

آیت الله صدیقی در این پیام یکی از مهم‌ترین مشکلات در جامعه امروز را مسائل فرهنگی و اصلاح ساختار‌ها دانسته و آورده است: یکی از مشکلات جامعه امروز، شبکه‌های مجازی است که در اختیار دشمنان قرار دارد.

وی در این پیام تصریح کرد: من هفته امربه‌معروف و نهی از منکر را زیر پرچم خونین امام حسین (ع) تکریم می‌کنم و دست نیاز به‌سوی جوانان عزیز، فرهیختگان، دانشجویان، هیأتی‌ها و آحاد مردم دراز می‌کنم. بانوان نقش اول را می‌توانند در مقابله بافرهنگ بیگانه و کمرنگ کردن عفت، عصمت و حیای جامعه ایفا کنند. خطر بسیار نزدیک است دشمن از طریق فضای مجازی و نفوذی‌ها و ضعف مدیریت‌ها هم به اقتصاد لطمه زده و هم مسأله تبعیض را به وجود آورده و هم بنیان خانواده را در مخاطره جدی قرار داده است، لذا زنان و مردان، پیر و جوان باید به میدان بیایند و پرچم امربه‌معروف و نهی از منکر را بلند کنند و نظارت مؤثر و نقش‌آفرین را اعمال کنند و خداوند قول داده است که هر که خدا را یاری کند خدا یار و یاور او باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر قوه قضاییه رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر امربه معروف و نهی از منکر معروف و نهی از منکر احیای مطالبه گری آیت الله صدیقی نظارت عمومی جامعه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۸۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار مثبت احیای واحد های تعطیل بیش از سرمایه‌گذاری‌ های جدید است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر پنجشنبه در ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر استان گیلان با اشاره به جایگاه رفیع کار و کارگر اظهار کرد: عمده اقلام و لوازم زندگی مردمان جامعه محصول کار و تلاش کارگر است و زندگی همه مردم به کار و کارگر آمیخته است به همین خاطر باید به این بخش توجه ویژه شود.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره جهش تولید افزود: تقویت و رشد تولید با تولید ثروت، رفاه، آسایش روحی و روانی برای مردم، تقویت صادرات و اشتغال و رفع تنگناها همراه خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق شعار سال و جهش تولید تاکید کرد و گفت: آثار مثبت احیای واحدهای تعطیل بیش از سرمایه‌گذاری های جدید است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امروز میدان تقاضای زیادی برای تولیدات ایرانی وجود دارد که باید از این فرصت استفاده کرد، تصریح کرد: اکثر کشورهای آمریکای لاتین امروز طالب تولیدات ایرانی در عرصه‌های گوناگون هستند از سوی دیگر، کشورهایی نظیر ترکیه، سوریه و عراق نیز بهترین میدان برای عرضه تولیدات فنی و مهندسی ایرانی هستند.

ایران در خدمات مهندسی و عرصه سدسازی حرف برای گفتن دارد

وی با اشاره به اینکه ایران در خدمات مهندسی و عرصه سدسازی حرف برای گفتن دارد، اضافه کرد: با افزایش میزان تقاضا در داخل و خارج، تولیدکننده هم روحیه می‌گیرد چراکه تولیدکنندگان ما به بازار خوب نیاز دارند و این توان را دارند که ضمن تأمین نیاز داخلی، تقاضاهای خارج را هم اقناع کنند البته هنوز واردات بعضی کالاهای خارجی مشابه تولید داخلی بلای جان تولیدکنندگان شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر ضرورت برآورد میزان نیاز داخلی در عرصه‌های مختلف عنوان کرد: استان دارای ۲۸۷ هزار هکتار شالیزار است اما هنوز برآورد دقیقی درباره اینکه چقدر پاسخگوی نیاز داخلی است، انجام نشده لذا تولیدکنندگان ما هم اگر میزان نیاز داخل را بدانند و از سوی مسؤولان حمایت شوند، تلاش بیشتری در راستای جهش تولید خواهند کرد.

آیت‌الله فلاحتی احیای شرکت‌ها و صنایع خرد و کلان تعطیل و نیمه‌تعطیل کشور را از اقدامات خوب دولت سیزدهم برشمرد و بیان کرد: با احیای این شرکت‌ها، کارگران و تولیدکنندگانی که براثر مشکلات خانه‌نشین شدند می‌توانند به عرصه تولید بازگردند و آثار مثبت احیای این شرکت‌ها بیش از سرمایه‌گذاری‌های جدید است و با ایجاد ایمنی و امنیت و امید نیز همراه خواهد بود.

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم ایجاد توازن میان افزایش حقوق کارگری و کالاهای مصرفی تصریح کرد: باید توازن میان عرضه کالاهای مصرفی و دستمزد ایجاد شود از طرفی بخش اعظم کسانی که از تولیدات ما استفاده می‌کنند واسطه‌گران و دلالان و..‌. هستند که باید جلوگیری کرد.

وی یکی دیگر از بلاهای اجتماعی را عدم نظارت در ایجاد توازن عرضه و تقاضا دانست و بیان کرد: رهبری مساله امنیت شغلی را مطرح کردند؛ امنیت شغلی به معنای پشت میز نشینی و… نیست البته در این عرصه، کارفرما و مدیران هم قدری تقصیر دارند؛ کسانی‌که کارگر جذب می‌کنند اما ۸۹ روزه معنایش چیست؟ این اقدام نا آرامی فکری برای کارگر به دنبال دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه امنیت شغلی یعنی کارگر احساس کند کارفرما به او توجه دارد، افزود: متولیان باید پای درد و دل کارگر بنشینند و میزان رضایتمندی آنان از شرکتی که در حال کار هستند را جویا شوند.

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم جدی گرفتن نظارت بر همه بخش‌ها، آثار منفی بی نظارتی را متذکر شد و بیان کرد: بعضی از مدیران از بین کسانی انتخاب شوند که فضای کارگری، تلخی و شیرینی‌ها و سختی‌های این حوزه را تجربه کرده‌اند.

.

کد خبر 6088600

دیگر خبرها

  • آثار مثبت احیای واحد های تعطیل بیش از سرمایه‌گذاری‌ های جدید است
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • درمورد زنان چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌کنند!
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • بودجه ستاد امر به معروف در سال گذشته چقدر بود؟
  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • تاکید برلزوم مطالعه و احیای روستای مدفون کندوان
  • یک زن، دبیر ستاد امر به معروف قدس شد
  • (ویدئو) رئیس‌جمهور عراق: حاکمیت عراق باید محترم شمرده شود