Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@19:26:27 GMT

افزایش تولید پارچه سیاه برای عزاداری حسینی

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۹۶۴۷

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محرم و استفاده از البسه سیاه جزو سنت های ایرانی ها برای گرامیداشت دهه اول محرم و عزاداری است، چند روزی است که از آغاز این ماه برای عزاداران حسینی می گذرد و بازار پارچه مشکی و لباس سیاه داغ شده است.

البته امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، محرم امسال روند متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته دارد و مسلما در راستای این موضوع بازار‌ها نیز نسبت به سال‌های گذشته رونق کمتری خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا حسین آقا کوچکی رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت بازار اظهار کرد: حدودا از ۲ ماه گذشته واحد‌های صنفی اقدام به عرضه پیراهن مشکی کرده اند و هم اکنون نیز بازار آن‌ها رونق دارد.
وی افزود: وضعیت حاکم بر بازار مطلوب است و فروشندگان معتقدند بازار فروش پیراهن مشکی رونق دارد، اما نسبت به سال‌های گذشته بازار ضعیف تری را شاهد هستیم که دلیل آن شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری برخی از هیئت‌هاست.
رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان در خصوص نوسان قیمت پیراهن مشکی نسبت به سال گذشته بیان کرد: قیمت این اقلام نسبت به سال گذشته افزایش بسیار اندکی پیدا کرده در صورتی که مواد اولیه و هزینه تولید بیش از این‌ها افزایش یافته است.
آقا کوچکی ادامه داد: افزایش اندک قیمت‌ها به دلیل این است که تعداد زیادی جنس روی دست فروشندگان باقی مانده و آن‌ها محصولات را زیر قیمت بازار و به صورت تعداد بالا به خریداران عرضه می‌کنند. نیمی از پارچه مشکی‌های بازار وارداتی است محمد حسین نورائی آشتیانی، رئیس اتحادیه پارچه فروشان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت عرضه و تقاضا پارچه مشکی در بازار مطرح کرد: عرضه و تامین بازار از پارچه مشکی در وضعیت مساعدی به سر می‌برد، اما تقاضا نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است. پارچه مشکی روی دست فروشندگان مانده است وی افزود: حدودا نیمی از پارچه‌های مشکی که در بازار فروخته می‌شوند وارداتی و مابقی تولید داخل هستند که روند تولیدات داخلی در این زمینه هر سال رو به بهبود است و سهم تولیدات داخلی در بازار افزایش پیدا کرده است.
رئیس اتحادیه پارچه فروشان تهران با اشاره به نوسان قیمت پارچه ابراز کرد: مسلما با افزایش هزینه‌های تولید و نوسان نرخ ارز، قیمت محصول نهایی نیز در بازار افزایش پیدا می‌کند، قیمت پارچه نیز از این قضیه مستثنی نیست و نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد رشد کرده است.
نورائی آشتیانی در پایان گفت: دانش تولید انواع پارچه در حجم بسیار زیاد تاحدی که بتوانیم نمونه‌های داخلی را به بازار‌های جهانی صادر کنیم وجود دارد، اما این دستاورد نیازمند حمایت‌های دولت و برخورداری از برخی تجهیزات تولیدی است.
بر اساس این گزارش، فروش پوشاک مشکی در آستانه ماه محرم از هفته‌ها قبل در بازار‌های کشور آغاز شده و مسلما با شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری تعداد قابل توجهی از هیئت‌ها و مراسمات، بازار فروش آن‌ها نسبت به سال‌های گذشته رونق چشم گیری ندارد.
اما این رکود نسبی در بازار فروش پیراهن و پارچه مشکی انگیزه بازاریان و فروشندگان را برای عرضه محصول کم نکرده است و امیدوارند با رفع این ویروس و حمایت‌های دولت خسارت‌های وارد شده به زودی جبران شود.       

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: نسبت به سال های گذشته نسبت به سال گذشته رئیس اتحادیه پارچه مشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۹۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار مبادله ای چند؟

آفتاب‌‌نیوز :

هر اسکناس دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان داد و ستد شد.

همچنین قیمت حواله دلار آمریکا نیز با نرخ ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان نسبت به روز گذشته بدون تغییر ماند.

قیمت هر اسکناس یورو با افزایش ۶۴ تومانی به ۴۶ هزار و ۳۶۹ تومان و حواله آن با افزایش ۶۰ تومانی نسبت به دیروز، ۴۳ هزار و ۲۶۲ تومان قیمت خورد.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری ۱۱ هزار و ۸۶۳ تومان و حواله درهم ۱۱ هزار و ۶۸ تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته بدون تغییر ماند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • سیل برای دوبی گران‌تمام‌ شد/آخرین قیمت منات،رینگیت،لاری،دینار و ریال را ببینید
  • سکه در یک قدمی ۴۵ میلیون تومان
  • قیمت دلار مبادله ای چند؟
  • قیمت طلا و سکه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳/ سکه در یک قدمی ۴۵ میلیون تومان
  • نوسان سکه در کانال ۴۴ میلیون تومانی
  • ایستادگی سکه در کانال ۴۴ میلیون تومانی
  • افزایش قیمت سکه در بازار تهران
  • قیمت طلا و سکه کاهش یافت
  • آخرین قیمت طلا و سکه در بازار
  • جهش به نسل بعد با ایکس باکس سری اس