Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@15:26:01 GMT

اسموتی‌های سبز برای کاهش وزن

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۹۹۲۵

اسموتی‌های سبز برای کاهش وزن

اسموتی‌های اسفناج را جایگزین نوشیدنی‌های صنعتی سرشار از شکر کنید؛ نوشابه‌های گازدار یا آبمیوه‌های صنعتی تقریبا هیچ سودی برای سلامت انسان نداشته و مصرف‌شان افزایش وزن و تهدید سلامت را به همراه دارد.

به گزارش "استپ تو هلث" دستورالعمل های بسیاری برای اسموتی های سبز وجود دارند. برخی از آنها شیرین‌تر و برخی دیگر طراوات بخش هستند، از این رو، احتمال این که گزینه ای سازگار با ذائقه شما وجود نداشته باشد، بسیار کم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اضافه وزن و چاقی دو دلیل اصلی بیماری قلبی، مشکلات گردش خون، و دیابت هستند. از این رو، حفظ وزن سالم یکی از اهداف کلیدی برای بسیاری از مردم در جهان است.

برای تحقق این هدف، معمولا به افراد توصیه می شود تا از مصرف غذاهای بیش از حد فرآوری شده و نوشیدنی های صنعتی پرهیز کرده یا میزان مصرف آنها را محدود کنند. این خوراکی ها سرشار از سدیم و شکر هستند.

همچنین، این افراد می توانند سلامت خود را از طریق دنبال کردن رژیم های غذایی سالم و متعادل که بسیاری از آنها حاوی نوشیدنی های مفید و طبیعی مانند اسموتی های اسفناج هستند، تقویت کنند.

اسموتی اسفناج چگونه به بهبود شرایط وزن شما کمک می کند؟

اسفناج سرشار از فیبر است، از این رو به گوارش بهتر و حرکات روده مناسب کمک می کند. همچنین، اسفناج حاوی پروتئین، آهن، پتاسیم، ویتامین های C، A، E، بتاکاروتن و فولات است.

افزون بر این، اسفناج از محتوای آب زیاد برخوردار است که می تواند به هیدراته نگه داشتن بدن کمک کند.

شما می توانید اسموتی های سالم را در یک رژیم غذایی به خوبی برنامه ریزی شده و متعادل گنجانده تا بخشی از نیازهای بدن به مواد مغذی را تامین کنند.

اسموتی اسفناج با آناناس و انبه


این اسموتی از رایحه ای شامه‌نواز و آثار سیرکنندگی و ادرارآور برخوردار است. همچنین، ترکیب اسفناج، آناناس و انبه مزه ای فوق العاده را در دهان شما باقی می گذارد.

مواد تشکیل دهنده

- نصف یک آووکادو

- یک انبه رسیده

- سه برش آناناس

- دو موز رسیده

- دو فنجان اسفناج خرد شده

- نصف فنجان آب نارگیل

آماده سازی

ابتدا، موز، آووکادو، انبه، و آناناس را به قطعات کوچک برش بزنید.

سپس، اسفناج ها را بشویید.

تمام مواد تشکیل دهنده را در یک دستگاه مخلوط کن ریخته و تا زمانی که بافتی یکدست شکل بگیرد به ترکیب کردن ادامه دهید.

اسموتی را سرو کرده و از آن لذت ببرید.

اسموتی اسفناج با پرتقال و کیوی


اگر در پی یک نوشیدنی طراوت بخش با یک مزه شیرینی خاص هستید می توانید این اسموتی را امتحان کنید.

مواد تشکیل دهنده  

- دو پرتقال

- سه کیوی

- یک فنجان اسفناج

- نصف لیوان آب

آماده سازی  

ابتدا، پرتقال ها و کیوی را پوست گرفته و به قطعات کوچک برش بزنید.

سپس، آنها را به همراه اسفناج در یک دستگاه مخلوط کن ریخته و آب را به آن اضافه کنید و تا زمانی که بافتی یکدست شکل بگیرد به ترکیب کردن ادامه دهید.

این اسموتی را بلافاصله سرو کرده و مصرف کنید.

اسموتی اسفناج با هلو و موز


مواد تشکیل دهنده

- یک موز رسیده

- دو هلو

- یک فنجان اسفناج

- دو قاشق غذاخوری آب پرتقال

- نصف فنجان شیر بادام

آماده سازی  

ابتدا، هلوها و موز را به قطعات کوچک برش بزنید.

آنها را همراه اسفناج در یک دستگاه مخلوط کن بریزید.

سپس، آب پرتقال و شیر بادام را اضافه کنید.

مواد تشکیل دهنده را تا زمانی که بافتی یکدست شکل بگیرد، ترکیب کنید.

اسموتی اسفناج با طالبی و ماست


این اسموتی اندکی غلیظ‌تر از اسموتی های پیشین است و همچنین به واسطه استفاده از طالبی شیرین‌تر است. اگر در پی مهار اشتهای خود در میانه صبح یا پیش یا پس از ورزش هستید، این اسموتی گزینه خوبی برای شما محسوب می شود.

مواد تشکیل دهنده

- یک فنجان کلم

- یک فنجان اسفناج

- نصف فنجان ماست ساده

- نصف فنجان طالبی

- یک یا دو قاشق غذاخوری آب نارگیل

آماده سازی

ابتدا تمام مواد تشکیل دهنده را در یک دستگاه مخلوط کن ریخته و تا زمانی که بافتی یکدست شکل بگیرد به ترکیب کردن ادامه دهید.

سپس، این اسموتی را سرو کرده و بلافاصله مصرف کنید.

شما می توانید یک تا دو لیوان از این اسموتی را در روز مصرف کنید.

اسموتی اسفناج و سیب


سیب می تواند غلظت بیشتری به اسموتی اسفناج ببخشد و همچنین به عنوان یک میان وعده به مهار اشتهای شما کمک کند.

مواد تشکیل دهنده

- یک سیب

- آب یک لیمو

- نصف فنجان آب

- یک فنجان اسفناج

- اندکی دارچین و زنجبیل (اختیاری)

آماده سازی

ابتدا، سیب را به قطعات کوچک برش زده و همراه با اسفناج و آبلیمو در یک دستگاه مخلوکن بریزید.

آب را برای کاهش غلظت اسموتی به آن اضافه کرده و تا زمانی که بافتی یکدست شکل بگیرد به ترکیب کردن ادامه دهید.

برای بهبود عطر و طعم این اسموتی می توانید اندکی پودر دارچین یا زنجبیل به آن اضافه کنید.

این اسموتی را می توانید به عنوان بخشی از صبحانه یا به عنوان یک میان وعده مصرف کنید.

اسموتی اسفناج بخشی از یک رژیم غذایی سالم

نوشیدن این اسموتی های اسفناج نباید به عنوان یک وعده غذایی در نظر گرفته شود. شما می توانید آنها را به عنوان بخشی از وعده های غذایی یا به عنوان یک میان وعده مصرف کنید.

برای هیدراته نگه داشتن بدن نوشیدن آب به میزان کافی را فراموش نکنید. همچنین، به مصرف میوه و سبزیجات توجه ویژه ای داشته باشید. تنوع مواد غذایی مصرفی به دریافت مواد مغذی مختلف مورد نیاز بدن کمک می کند.

از افزودن شکر یا شیرین کننده های مصنوعی دیگر به اسموتی های اسفناج خودداری کنید زیرا می تواند فواید سلامت آنها را خنثی کند./ عصر ایران

هیدراته نگه داشتن بدن با میوه‌ها ۱۰ پیشنهاد خوراکی برای دورکاری

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مواد تشکیل دهنده اسموتی اسفناج عنوان یک آماده سازی نصف فنجان مصرف کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۹۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ مخدر ماریجوانا از برگ‌های خشک شده و جوانه های گیاه Cannabis sativa ساخته می شود. گل، گرس و علف از مهمترین مشتقات این گیاه مخدر به شمار می روند. در واقع گل همان تغییر یافته ماریجوانا است که توسط بخش های مختلف گیاه شاهدانه به دست می آید. 

این مخدر معمولاً در کاغذی پیچیده شده و به صورت سیگار مورد استفاده قرار می‌گیرد، از همین رو به آن سیگاری نیز گفته می شود. گل بوی تندی ایجاد می کند.
اغلب عموم تصور می کنند مواد مخدر گل از مواد گیاهی و طبیعی درست شده و هیچ ضرری برای بدن ندارد، در حالی که مخدر حاوی بیشتر از 400  نوع ماده شیمیایی و خطرناک است.

ماده اثر گذار در ماری جوانا تتراهیدروکانابینول یا THC است. این ماده به مقادیر مختلفی در قسمت های مختلف شاهدانه یافت می شود. THC  با ایجاد تغییراتی در مغز، فعالیت آن را دچار اختلال می نماید که در نتیجه مغز در پردازش اطلاعات و نیز هیجانات دچار اختلال می شود.
اگر شما دچار اختلالات روانی هستید، از مصرف این مخدر پرهیز کنید. زیرا مصرف آن ممکن است علائم جنون را در افرادی که اختلال دوقطبی دارند، تشدید کند.

مواد شیمیایی در این ماده مخدر ۵ برابر سیگار است که می‌تواند باعث ایجاد آسیب‌های جدی به سلامتی و ایجاد انواع سرطان‌های حلق و ریه شود. مصرف این ماده به دلیل وجود مقادیر زیادی از مواد شیمیایی در آن می‌تواند سلامت ریه و دستگاه تنفس را به شدت به خطر اندازد.

بر اساس مطالعات انجام شده مصرف ماری‌جوانا احتمال ابتلا به انواع بیماری‌های بدخیم سر و گردن را در افراد افزایش می دهد و می‌تواند تا سه برابر حالت عادی سلامتی افراد را در معرض خطر جدی بیماری‌هایی مانند سرطان قرار دهد.

در صورت استفاده مکرر این روان‌گردان، خطر ابتلا به افسردگی افزایش می‌یابد. مصرف ماریجوانا همچنین ممکن است علائم افسردگی را تشدید کند، تحقیقات نشان می دهد که مصرف این مخدر خطر ابتلا به روان پریشی را در افرادی که مبتلا به اسکیزوفرنی هستند، افزایش می دهد.

همچنین تاثیرات منفی بر حافظه و عملکرد شناختی، مشکلات تنفسی  و تاثیر منفی بر قلب و عروق مانند فشار خون بالا از عوارض مواد مخدر گل است.

این گیاه با تاثیر مستقیم بر سیستم عصبی مرکزی (CNS) می‌تواند تاثیر داروهای بیهوشی و سایر داروهای مورد استفاده در حین یا بعد از عمل را افزایش دهد. به همین جهت توصیه می شود، حداقل قبل از جراحی از مصرف آن پرهیز کنید.

علائم مصرف گل 

از مهمترین نشانه مصرف گل توهم زایی است که موجب شده، زمان برای فرد از آنچه که تصور می کند کندتر، بگذرد. 

سردرد و سرگیجه، احساس سبکی خواب آلودگی در حین مصرف، اختلالات خواب و خستگی، حالت تهوع، تحریک پذیری،  افزایش اشتها و از دست دادن وزن از دیگر علائم مصرف ماری جوانا یا همان گل است.

ترک مخدر ماریجوانا تحت نظر مشاور

از آنجایی که مصرف این ماده اعتیاد ذهنی ایجاد می کند، ترک آن نیز بر مبنای روش‌های ذهنی است. ترک این مخدر بیشتر از هرچیزی نیازمند اراده قوی است تا از مصرف مجدد پرهیز کنید. به علاوه مشغول کردن ذهن، عدم دسترسی به مواد و نیز پر کردن خلا عاطفی و روحی می تواند در درمان موثر باشد.

بهتر است روند ترک حتما تحت نظر متخصص و مشاور انجام گیرد. روان درمان با استفاده از برنامه‌ای مناسب و راهکار‌های صحیح می‌تواند به بهبود اضطراب و افسردگی بعد از ترک کمک نماید.

روند درمان هر فرد با فردی دیگر متفاوت است و روان درمان با توجه به شرایط فرد درمان مناسب را به او پیشنهاد می کند، البته نقش خانواده و دوستان را  نیز نباید در این روند نادیده گرفت.

تا به امروز هیچ دارویی برای ترک گل کشف نشده است زیرا ماده مخدر در ماریجوانا بیشتر از جسم بر روی ذهن اثر گذار است

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نوشیدنی‌های سرشار از آهن
  • پشت پرده «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و قیمت آن چقدر است؟
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • جنجال «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و آیا برای سلامتی مفید است یا مضر؟!
  • روتردام در مسیر کاهش مصرف مواد خام تا سال ۲۰۳۰
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است/ توزیع در ۸ استان
  • چه بر سر طبقه متوسط آمد؟
  • کاهش مصرف پلاستیک به سلامت مردم و حفظ محیط زیست کمک می‌کند