Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@00:13:50 GMT

۲۳ میلی متر بارش در مهرستان بارید

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۹۹۶۵

۲۳ میلی متر بارش در مهرستان بارید

محمود دیانتی معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: در شبانه روز گذشته در جریان فعالیت سامانه مونسون هند در جنوب شرق کشور بارش‌های شدید برخی نقاط استان را فرا گرفت به طوریکه بر اساس اخرین اطلاعات دریافتی بیشینه بارش‌ها با میزان ۲۳ میلی متر از مهرستان ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با بیان اینکه عمده بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته خارج از ایستگاه بوده است، گفت: بارش‌های رگباری این موقع از سال به شدت بی نظم و نقطه‌ای هستند به نحوی که در نتیجه همرفت یک سلول در یک نقطه بارش‌های شدید روی می‌دهد، اما در مناطق اطراف هیچ بارشی اتفاق نمی‌افتد.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: مردم در این موقع از سال باید مراقب باشند و ضمن توجه به اخبار هواشناسی، به هیچ عنوان در زمان بارش‌های همرفتی به رودخانه‌های محلی نزدیک نشوند چرا که ممکن است جریان رودخانه مشکلاتی ایجاد کند یا حتی موجب غرق شدگی افراد شود.

دیانتی ادامه داد: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی همچنان تا آخر هفته شرایط برای بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و تندباد لحظه‌ای در مناطق مرکزی و نیمه جنوبی استان مهیاست.

او  گفت: اثرات مخاطره آمیز بارش‌های پیش رو سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه و بارش تگرگ و احتمال خسارت در پی وزش تندباد‌های شدید است.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به ویژگی‌های سامانه‌های همرفتی و مخاطرات ناشی از آن توصیه می‌شود از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و اتراق در حاشیه آن‌ها و رفتن به ارتفاعات خودداری شود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وضعیت آب و هوا بارش های مونسون سیل سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۹۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد بارش در سیستان‌وبلوچستان شکسته شد + فیلم

به گزارش جماران؛ مدیرکل هواشناسی سیستان‌وبلوچستان: در بارندگی اخیر از ایستگاه‌های چابهار ۱۴۶.۴ میلی‌متر، زرآباد ۲۷۰ میلی‌متر، کهیر ۱۲۱ میلی‌متر، کنارک۲۴۷ میلی‌متر، شارک ۲۴۷ میلی‌متر، پلان ۱۴۴ میلی‌متر، تیس ۱۴۱ میلی‌متر، مومان۱۴۳ میلی‌متر، بانست ۱۷۵ میلی‌متر و بریس۱۱۷ میلی‌متر بارندگی گزارش شده است.

این میزانِ بارش از این ۱۰ ایستگاه از بدو تاسیس تاکنون بی‌سابقه بوده است.

 

حجم ویدیو: 808.01K | مدت زمان ویدیو: 00:00:19 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • جزئیات بارش باران بی سابقه در جنوب ایران
  • محورهای مسدود مهرستان بازگشایی شد
  • هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب ایران در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بود/ حتی از طوفان "گونو" هم بیشتر بارید
  • بارش‌های برخی مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بود / حتی از طوفان گونو هم بیشتر بارید
  • بارش‌های برخی مناطق جنوبی در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بوده است
  • ثبت بیشترین بارندگی در ایستگاه آتشکده نهبندان با ۴۳ میلی متر
  • رکورد بارش در سیستان‌وبلوچستان شکسته شد + فیلم
  • میزان بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۱/۲۹؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۱/۲۹؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان