Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تیم بین المللی از محققان، گاز متراکم و سردی را کشف کرده‌اند که از مرکز راه شیری مانند گلوله خارج می‌شود. چگونگی رها شدن این گاز هنوز یک راز است، اما یک تیم تحقیقاتی از جمله پروفسور نائومی مک کلور از دانشگاه ملی استرالیا معتقدند که یافته‌های آن‌ها می‌تواند پیامد‌های مهمی برای آینده کهکشان ما داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پروفسور مک کلور در این باره تشریح کرد: وقتی جرم زیادی از یک کهکشان خارج شود، مقداری از مواد موجودی که در شکل‌گیری ستارگان موثر است، از دست می‌رود، این بدان معناست که کهکشان دیگر نمی‌تواند تشکیل ستاره دهد؛ بنابراین دانستن اینکه این گاز چگونه از دل کهکشان راه شیری خارج می‌شود، می‌تواند بسیار جالب باشد؛ این مطالعه همچنین سؤالات جدیدی را درباره آنچه در حال حاضر در مرکز کهکشان ما اتفاق می‌افتد، ایجاد می‌کند.

به گفته او از یک دهه پیش تاکنون بحث‌های گوناگونی پیرامون وجود به اصطلاح حباب‌های فرمی دو مورب غول پیکر پر از گاز داغ و پرتو‌های کیهانی در مرکز کهکشان راه شیری شکل گرفته است؛ و جای شگفتی است که بر اساس مشاهدات دانشمندان، نه تنها گاز بلکه سوخت سرد و متراکمی نیز در کهکشان وجود دارد. این گاز سرد بسیار سنگین است، بنابراین با سرعت کمتری به دور خود می‌چرخد.

این نجوم شناس تصریح کرد: مرکز راه شیری محل استقرار سیاهچاله عظیم است، اما هنوز مشخص نیست که این گاز از سیاهچاله خارج شده است یا خیر. ما نمی‌دانیم چطور سیاه چاله یا تشکیل ستاره می‌تواند این پدیده را ایجاد کند، اما همچنان به دنبال اصطلاحا اسلحه شلیک کننده آن هستیم، اما هرچه اطلاعات بیشتری در مورد آن بیابیم پیچیده‌تر می‌شود. این اولین باری است که چنین چیزی در کهکشان ما مشاهده می‌شود. ما می‌بینیم که این نوع فرآیند‌ها در کهکشان‌های دیگر اتفاق می‌افتد که هر چه سیاهچاله‌های گسترده‌تری در آ‌نها وجود داشته و فعالیت تشکیل ستاره بیشتر باشد، خارج شدن مواد برای کهکشان آسان‌تر خواهد بود.

پروفسور مک کلور افزود: از آنجا که این کهکشان‌ها فاصله زیادی با ما دارند، نمی‌توانیم جزئیات زیادی در این زمینه مشاهده کنیم. کهکشان خود ما تقریباً مانند آزمایشگاهی است که در واقع می‌توانیم وارد آن شده و از نزدیک رخداد‌های آن را مشاهده کنیم. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کهکشان راه شیری سیاهچاله پارسی خبر راه شیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۲۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معمای تیلور حل نشد؛ جادوگر حضور در المپیک پاریس را از دست داد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات انتخابی کشتی آمریکا در دو روز گذشته در پنسیلوانیا برگزار شد که با شکست چندین مدعی همراه بود.

بی‌شک مهم‌ترین کشتی برگزارشده بامداد امروز (2 اردیبهشت)، مبارزه بین دیوید تیلور و آرون باروکس بود، جایی که تیلور نتوانست مقابل حریف جوانتر خود کاری از پیش ببرد و طی دو مبارزه تن به شکست داد تا حضور در المپیک پاریس را از دست بدهد.

مسابقات انتخابی کشتی آمریکا، خیلی شفاف و بدون ماده و تبصره هر سال برگزار می‌شود و هر قهرمانی که دو مبارزه از سه کشتی را به سود خود تمام کند، صاحب دوبنده تیم ملی این کشور خواهد شد.

به این ترتیب دیوید تیلور قهرمان المپیک 2020 توکیلو و صاحب چندین نشان طلای جهانی که تاکنون پنج بار موفق به شکست حسن یزدانی شده و تنها یک بار در جهانی اسلو مغلوبش شده بود، حضور در بازی‌های المپیک را از دست داد تا معمای او برای رکورددار کشتی ایران همچنان حل‌نشده باقی بماند.

از این سو البته امسال حسن یزدانی هم با حریف مدعی و گردن‌کلفتی چون کامران قاسم‌پور مواجه است و پیش از آن نیز باید کتف جراحی شده‌اش اجازه شرکت در مسابقات را به او بدهد.

باید دید بعد از تیلور که جای خود را به آرون باروکس داد، آیا حسن یزدانی می‌تواند از سد رقبای داخلی عبور کرده و خودش را به المپیکی که تیلور در آن حضور ندارد و محاسبات قبلی می‌گوید او در غیاب این کشتی‌گیر هیچ مانعی پیش روی خود برای رسیدن به طلای جهانی نمی‌بیند؛ برساند؟!

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصاویر نجومی چهارم اردیبهشت (۲۳ آوریل)
  • دستگیری دزدان جادوگر با شلیک گلوله!
  • اخترفیزیکدانان معمای ویژگی قلبی شکل در سطح پلوتو را حل کردند
  • انفجار و آتش‌بازی در کهکشان همسایه
  • معمای یک سیل مرموز در دبی
  • احتمال آلوده بودن ساچمه‌های حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • واکنش جالب مردم به معمای گزارشگر تلویزیون ؛ آن چیست که سبز است ... + فیلم
  • یک افسر آمریکایی به ضرب گلوله کشته شد
  • معمای تیلور حل نشد؛ جادوگر حضور در المپیک پاریس را از دست داد
  • عجیب ترین ترور تاریخ؛ تصادف و گلوله اثر نکرد!