Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@16:03:28 GMT

تمديد مهلت مستاجران انگليسي براي تخليه منازل

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۲۹۳۲

تمديد مهلت مستاجران انگليسي براي تخليه منازل

خبرگزاری آریا- دولت انگلیس به دلیل ناتوانی مستاجران در پرداخت اجاره بها بر اثر پیامد‌های شیوع ویروس کووید 19 در این کشور مهلت مستاجران را برای تخلیه منازل یک ماه دیگر تمدید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، دولت انگلیس در پی افزایش درخواست‌ها وفشار افکار عمومی درباره مشکلات مستاجران، مهلت آنان را برای تخلیه منازل به علت ناتوانی در پرداخت اجاره یک ماه دیگر تمدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جان مک دانل (John McDonnell)، از اعضای ارشد حزب کارگر انگلیس و وزیر پیشین خزانه داری در دولت سایه این کشور پیشنهاد کرد مستاجرانی که به علت همه گیری کووید 19 و تعطیلی کسب و کارها، قادر به پرداخت مبلغ اجاره مسکن نیستند، یک سال از خانه هایشان بیرون رانده نشوند.
عضو ارشد حزب کارگر انگلیس پیشنهاد کرده است مالکان تا یک سال دیگر نتوانند مستاجرانی را که به علت ناتوانی در پرداخت مبلغ اجاره، در معرض اخراج از مسکن استیجاری و بی خانمانی قرار دارند، با حکم دادگاه از منازلشان بیرون بیندازند.
وی گفته است فرهنگ "موجری" باید تغییر یابد و داشتن مسکن، به عنوان یک حق در انگلیس شناخته شود. به گفته جان مک دانل، شمار خانه‌هایی که مالکان می‌توانند بخرند باید محدود شود و شرکت‌ها و بنیاد‌ها از خرید مسکن، منع شوند.
حزب کارگر انگلیس ماه پیش هشدار داد در صورتی که دولت انگلیس به سرعت دست به کار نشود، احتمالا به زودی، 250 هزار نفر در این کشور، به علت ناتوانی در پرداخت مبلغ اجاره مسکن یا اقساط وام بانک، در معرض بی خانمانی قرار می‌گیرند. در پی همه گیری ویروس کرونا و تعطیلی کسب و کارها، دولت انگلیس اعلام کرده بود مستاجرانی که قادر به پرداخت اجاره مسکن نیستند و نیز صاحبخانه‌هایی که نمی‌توانند اقساط وام مسکن را بپردازند، فعلا مورد پیگرد قانونی قرار نمی‌گیرند.
سازمان خیریه شلتر (Shelter) در انگلیس هشدار داد حدود 227 هزار فرد بالغ، از زمان آغاز همه گیری نتوانسته اند اجاره مسکن یا قسط وام مسکن خود را بپردازند و اکنون با خطر بی خانمانی مواجه اند.
دولت انگلیس قبلا اعلام کرده بود از ماه مارس تا 24 ماه اوت، دوم شهریور ماه، نمی‌توان افرادی را که به علت همه گیری ویروس کرونا قادر به پرداخت اجاره مسکن یا اقساط وام بانکی نشده اند، از منازلشان بیرون کرد.
در بیانیه حزب کارگر انگلیس آمده است: "در شرایط همه گیری کووید 19، ناتوانی از پرداخت مبلغ اجاره مسکن، نباید به حکم اخراج مستاجران منجر شود. " این حزب خواهان حمایت از 8.5 میلیون مستاجر در این کشور، از جمله افرادی که در منازل شهرداری یا در خانه‌های مالکان خصوصی زندگی می‌کنند شده است که در برگیرنده سه میلیون مستاجر دارای فرزند است.
برغم درخواست‌های نمایندگان مجلس و شمار زیادی از مستاجران، دولت انگلیس با تمدید یک ماهه طرح حمایت از مستاجران در شرایط کرونایی موافقت کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تمدید مهلت مستاجران پرداخت مبلغ اجاره حزب کارگر انگلیس پرداخت اجاره دولت انگلیس اجاره مسکن همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۲۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار اجاره مسکن با راه‌اندازی سامانه خودنویس انحصارزدایی می‌شود

حسین جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه، سامانه خودنویس از بهمن ماه سال گذشته راه‌اندازی شد گفت: این سامانه نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت بازار اجاره مسکن داشته است.

او اظهار کرد: اجرای این طرح توانسته است بازار اجاره را به سمت ثبات و بهبود هدایت کند، به طوری که ورود متقاضیان به این بازار توانسته است، وضعیت را آرام کند.

وی با بیان اینکه با استفاده از سامانه خودنویس متقاضیان تا حدودی توانسته اند به بازار اجاره وارد پیدا کنند گفت : به این صورت افراد بدون واسطه می توانند اقدام به انعقاد قرارداد کنند. این اقدام  به نوعی  استفاده از مشارکت مردمی محسوب می شود‌.

او تاکید کرد: با راه اندازی سامانه  خودنویس ما شاهد انحصار زدایی از بازار اجاره نویسی و کاهش  سوداگری در این بازار هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • مهلت ارسال چکیده به کنفرانس مطالعات هند تمدید شد
  • بازار بی سرپناه مسکن
  • بازار بی‌سرپناه مسکن
  • بازار اجاره مسکن با راه‌اندازی سامانه خودنویس انحصارزدایی می‌شود
  • خبر خوش برای مستاجران + جزئیات مهم
  • هفت برنامه برای کمک به مستاجران
  • ۷ برنامه برای کمک به مستاجران
  • اقبال شاکری: قانون نهضت ملی مسکن مختص به یک دولت و مجلس خاص نیست !/ هیچ اقدام بلندمدت در مورد مسکن اجاره‌ای انجام نشده + فیلم
  • اقبال شاکری : قانون نهضت ملی مسکن، مختص به یک دولت یا مجلس خاص نیست ! / هیچ اقدامی در مورد مسکن اجاره‌ای بلندمدت انجام نشده است + فیلم
  • تخلیه آب از منازل‌ مسکونی‌ در شهرستان خانمیرزا و بروجن