Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزاش جام نیوز به نقل از رای الیوم، در مقاله این روزنامه آمده است : در شرایطی که جهانیان همه به دنبال این هستند که بدانند بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، چگونه و به ضرر کدام کشورهای عربی ، تلاش می کند تا بر سرمایه سیاسی خود بیافزاید، اختلافاتی در خود اسرائیل ، درباره ماهیت دیپلماسی پشت پرده نخست وزیر و رئیس موساد وجود دارد که به نظر می رسد حاضرند در ازای یک موفقیت سیاسی ، از اصول سنتی خود عقب نشینی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از مطبوعات محلی اسرائیل به نقل از منابع خود نوشتند : دولت امریکا درحال حاضر و براساس یکی از بندهای توافق عادی سازی روابط میان اسرائیل و امارات، تصمیم به فروش جنگنده های اف - 35 و بالگردهای پیشرفته به امارات دارد.

اما در سال های گذشته، اسرائیلی ها موفق شده بودند که از اجرای چنین قراردادهایی میان آمریکا و کشورهای عربی جلوگیری کنند.

درصورتیکه این قرارداد دیپلماتیک دربردارنده چنین بندی باشد، به طور اساسی، سیاست کلاسیک آمریکا را تغییر خواهد داد.پس از جنگ شش روزه در ژوئن 1967 ، دولت آمریکا متعهد شد که برتری نظامی اسرائیل بر دیگر کشورهای خاورمیانه بزرگ ، حفظ کند.

با این حال، همان طور که می توان از توضیحات نمایندگان نخبه نظامی اسرائیل در مطبوعات محلی برداشت کرد، سیاست ارتش اسرائیل همچنان به حال خود باقی است. اینکه اسرائیل ، نباید در ازای عادی سازی روابط با امارات، برتری نظامی خود را نسبت به سایر بازیگران منطقه ای از دست بدهد.

از این رو، اگر مشخص شود که بند مربوط به اجازه دادن به ابوظبی برای خرید هواپیماهای مذکور در آمریکا در قرارداد عادی سازی وجود داشته باشد، افزایش مخالفت با سیاست های نتانیاهو، قطعی است، و همچنان بسیاری از مسائل این قرارداد سری و محرمانه است.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: عادی سازی امارات اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۲۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیری سپاه پاسداران باعث خوشحالی ایرانیان و رسوایی اسرائیل شد

مولوی عبدالرحمان عارفی نماینده اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب گفت: همانطور که برای همه عیان شده اسرائیل رژیمی ظالم کودک‌کش و نسل کش است که در قلب کشورهای اسلامی توسط کفار تأسیس شده است؛ در واقع اسرائیل پایگاه نظامی برای انگلیس و آمریکا در منطقه است تا تفرقه و نفاق و مشکل بین مسلمانان ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: سال‌هاست اسرائیل در حال ظلم به مردم مظلوم فلسطین است و هیچ کس به او چیزی نمی‌گوید؛ مقاومت با دستان خالی، با عملیات طوفان الاقصی پوزه اسرائیل برای اولین بار به خاک مالید و اسرائیلی ها را ذلیل کرد.

مولوی عارفی افزود: با توجه به اینکه خیلی از کشورهای غربی شروع به سرزنش اسرائیل کردند، اسرائیل برای نشان دادن خود و لاپوشانی اقداماتش به سفارت ایران در سوریه حمله کرد؛ در حالی که سفارت هر کشور جزئی از خاک آن کشور محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: رهبر فرزانه و معظم انقلاب و جوانان و سپاهیان سرافراز ما جواب حمله احمقانه اسرائیل به سفارت ایران را به خوبی دادند؛ آنچنان جوابی که برای اسرائیل پشیمان کننده بود و باعث رسوایی آن شد و برای مردم مسلمانان ایران، جهان و فلسطین باعث خوشحالی شد.

مولوی عارفی ابراز داشت: حمله ایران به اسرائیل، باعث رسوا شدن او و رو شدن دست آن رژیم از لحاظ ضعف نظامی شد. به فرموده امام راحل اگر هر مسلمانی یک سطل آب بر سر اسرائیل بریزد اسرائیل را آب می‌برد.

وی گفت: شجاعت و دلیری ایران و سپاه، باعث خوشحالی همه ایرانیان شد که جا دارد به همه تبریک بگوییم. ملت شریف ایران دوباره سرفراز شد. می‌طلبد همه مسلمانان دنیا پشت سر ایران و مقاومت در مقابل اسرائیل بایستند و صدای خود را برای جنایت‌های اسرائیل بلند کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • عامل تاخیر حمله اسرائیل به ایران چیست؟ پاسخ کارشناس صهیونیست
  • رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین
  • سر بریده اسب در رختخواب صهیونیسم
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • بایدن در مخصمه؛ تشدید نارضایتی‌ها در پی حمایت از اسرائیل
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • دلیری سپاه پاسداران باعث خوشحالی ایرانیان و رسوایی اسرائیل شد