Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:32:59 GMT

حربه جدید انتخاباتی ترامپ؛ بازی با توافق تجاری چین

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۳۰۵۰

حربه جدید انتخاباتی ترامپ؛ بازی با توافق تجاری چین

به گزارش ایرنا ترامپ که از همان روز اول رابطه خوبی با چین و مقامات این کشور نداشت بتازگی و دستکم در ۶ ماه گذشته از هیچ تلاشی برای تضعیف جایگاه چین در جهان و مقابله با این کشور دریغ نکرده است.

علاوه بر موضوعات سیاسی و امنیتی مانند هنگ کنگ، تایوان، سین کیانگ و تعطیلی کنسولگری ها، ترامپ بتازگی در ادامه جنگ تجاری وارد عرصه محدود کردن شرکت های بزرگ چینی در آمریکا شده است ترامپ که ابتدا به دنبال محدود کردن شرکت های فناوری مانند هواوی و «زد تی ای»  بود اکنون پا را از این فراتر نهاده و حتی سراغ شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن ها موبایل هم رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو کشور با هدف صلح در عرصه تجارت ابتدای سال میلادی جاری فاز نخست توافق تجاری را امضا کردند تا شاید از ترکش های جنگ تجاری دو کشور کاسته شود اما دیری نگذشت با شیوع ویروس کرونا بهانه ای برای ترامپ ایجاد شد تا همانند قراردادهای قبلی از زیر اجرای این قرارداد هم شانه خالی کند ولی به هر حال این کشور تا کنون کجدار و مریض رفتار کرده و از این توافق خارج نشده است.

رییس جمهوری آمریکا چندی پیش گفته بود آنقدر از چین ناراحت است که حتی قصد ندارد مذاکرات تجاری را با چین ادامه دهد و با رییس جمهوری این کشور دیدار کند اما به هر حال بعد از ۸ ماه از امضای فاز نخست توافق تجاری دو کشور، دو طرف شامگاه دوشنبه در تماسی تلفنی این مذاکرات را از سر گرفتند.

گزارش ها حاکی است رابرت لایتیزر نماینده گفت‌وگوهای تجاری آمریکا و استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا در یک تماس از پیش برنامه‌ریزی شده در عصر دوشنبه با لیو هه معاون نخست وزیر چین درباره چگونگی اجرای فاز نخست توافق بین آمریکا و چین تبادل نظر کردند.

دو طرف، گام‌هایی که چین برای تحقق تغییرات ساختاری مورد نیاز توافقنامه برداشته است را مبنی بر اینکه حمایت بیشتری از حقوق مالکیت معنوی داشته باشد و مانع از انتقال اجباری فناوری شرکت‌های آمریکایی در زمینه‌های خدمات مالی و کشاورزی شود، مورد توجه قرار دادند.

مقامات آمریکا و چین همچنین درباره افزایش قابل توجه خرید محصولات ایالات متحده توسط چین و همچنین اقدامات آتی مورد نیاز برای اجرای توافقنامه گفت‌وگو کردند دو طرف اعلام کردند پیشرفت را می بینند و به انجام اقدامات لازم برای اطمینان از موفقیت این توافق متعهد هستند.

رسانه های چین هم گزارش کردند دو طرف گفت و گوی سازنده ای در مورد تقویت هماهنگی سیاست های کلان اقتصادی دو کشور و اجرای توافقنامه اقتصادی و تجاری مرحله اول چین و آمریکا داشتند دو طرف توافق کردند که شرایط و جو برای کمک به اجرای توافقنامه اقتصادی و تجاری مرحله اول چین و آمریکا ایجاد شود.

تحلیلگران معتقدند ترامپ در حال بازی کردن با توافق تجاری چین برای اخذ رای است و فشار او بر شرکت های این کشور هم در این راستا است، آنها می گویند تحریم ها و سرکوب های آمریکا، اعتماد سرمایه گذاران را به بازار آن کشور متزلزل خواهد کرد.

اما چین نیز قاطعانه با سوء استفاده آمریکا از قوانین بررسی امنیت ملی سرمایه گذاری به عنوان ابزار سیاسی مخالف است و عزم دولت برای حفاظت از منافع مسلم شرکت هایش تزلزل ناپذیر است در همین راستا بود که «گائو فنگ» سخنگوی وزارت بازرگانی چین از آمریکا خواست با تصحیح اقدام اشتباه خود، سرکوب شرکت های چینی به بهانه های بی اساس را متوقف کند و بیشتر در زمینه پیشبرد همکاری اقتصادی و تجاری طرفین و دستیابی به رفاه مردم دو کشور متمرکز شود.

آمریکا به بهانه به اصطلاح «امنیت ملی» و «وضعیت فوق العاده در کشور»  برنامه های سرمایه گذاری عادی شرکت های چینی در داخل خاک خود را محدود یا ممنوع کرده است که هیچ پایه واقعی و قانونی ندارد و به شدت به منافع مسلم این شرکت ها آسیب زده و اصول اساسی اقتصاد بازاری را به طور جدی نقض کرده است موضوعی که می تواند تافق تجاری دو کشور را زیر سئوال ببرد و یا حتی آن را متوقف کند.

برچسب‌ها چین ایالات متحده آمریکا جنگ تجاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چین ایالات متحده آمریکا جنگ تجاری چین ایالات متحده آمریکا جنگ تجاری توافق تجاری دو کشور شرکت ها دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۳۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ

فردی در نیویورک مقابل ساختمان محل برگزاری دادگاه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اقدام به خودسوزی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دقایقی بعد از تعیین هیئت منصفه دادگاهی که قرار است به پرونده دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا در خصوص پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن رسیدگی کند، فردی در مقابل این دادگاه خودش را به آتش کشید.

هنوز جزئیاتی از این حادثه و هویت فردی که دست به خودکشی زد،و انگیزه وی منتشر نشده است.

به گزارش تسنیم، براساس پرونده حق السکوت ترامپ، دادستان‌های نیویورک اعلام کردند که ترامپ پیش از انتخابات سال 2016، از مایکل کوهن وکیل سابق خود خواسته تا 130 هزار دلار را به عنوان حق السکوت در ازای رابطه جنسی وی با استورمی دنیلز پرداخت کند و سپس با جعل اسناد پرداختی آن، این رقم را به عنوان هزینه‌های قانونی نشان دهد.

این در حالی است که ترامپ هر گونه رابطه با دنیلز را رد کرده است. نام واقعی این بازیگر، استفانی کلیفورد است.

پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده 6 ژانویه برای ترامپدرخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شودحمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • آغاز انتخابات پارلمانی هند/ طولانی‌ترین انتخابات در جهان!
  • شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران