Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@03:15:28 GMT

مقام روس: اکثر حملات سایبری در جهان از آمریکا هدایت می‌شوند

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۳۲۴۰

مقام روس: اکثر حملات سایبری در جهان از آمریکا هدایت می‌شوند

‍‍‍‍‍‍

معاون دبیر شورای امنیت روسیه گفت: آمریکا و متحدانش در حال تقویت اقدامات اطلاعاتی و تخریبی در فضای مجازی علیه سایر کشورها هستند و حدود ۴۰ تا ۷۵ درصد حملات سایبری از زیرساختارهای اطلاعاتی آمریکایی انجام می‌شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "آلگ خراموف" معاون دبیر شورای امنیت روسیه اعلام کرد که ایالات متحده در پشت بسیاری از حملات سایبری در جهان قرار داشته و آمارهای موجود به روشنی ادعای "تهدید کامل روسیه" در فضای اطلاعات را رد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خراموف در مصاحبه با روزنامه «آرگومنتس و فاکتس» که امروز منتشر شود، با تأکید بر اینکه روسیه می تواند با تبلیغات آمریکایی که طرف روسی را منبع اصلی تهدیدات اطلاعاتی معرفی می‌کند، مقابله کند، گفت: «قبل از هر چیز، واقعیت‌هایی وجود دارد که مخالفان ما به طور مداوم درباره آنها سکوت می‌کنند. به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل گزارشات شرکت‌های برجسته خارجی و روسی که در زمینه امنیت اطلاعات فعالیت می‌کنند نشان می دهد که بیشترین تعداد حملات سایبری در جهان با استفاده از زیرساختارهای اطلاعاتی واقع در ایالات متحده انجام می شوند.»

معاون دبیر شورای شورای امنیت روسیه افزود: «ضمن اینکه، آمریکایی‌ها در رده بندی آمار مربوط به فعالیت‌های مخرب مقام رهبری را دارند: طی سال‌های 2016 الی 2019 - بسته به نوع تأثیرات مخرب، از 40 درصد تا 75 درصد، سهم ایالات متحده است، در حالیکه، سهم روسیه در خصوص این شاخص از 2 تا 7 درصد است.»

این مقام امنیتی روس تأکید کرد: «این اطلاعات در غرب تبلیغ نمی شوند، ولی در سطح عمومی در دسترس هستند و به وضوح به هر فرد دارای عقل سلیمی نشان می دهد که تهدید کلی روسیه در فضای مجازی" واقعیت ندارد. این در حالی است که طبق اعلام خود اف.بی.آی، سالانه بیش از 300 هزار جرم سایبری در خود آمریکا ثبت می شود که طبق برآوردهای مختلف، به میزان 57 تا 109 میلیارد دلار به اقتصاد این کشور آسیب می رسانند.»

خراموف یادآور شد: «ما بطور مرتب به شرکای خارجی خود در سطح دولتی پیشنهاد می دهیم تا خط مشی همکاری غیر سیاسی در مبارزه با حملات سایبری در پیش گرفته شود. و طرف روسی مرتباً در حال تبادل اطلاعات تخصصی درباره فعالیت‌های مخرب در فضای مجازی با شرکای خارجی است.»

به گفته وی، تعداد کشورهایی که چنین تعاملاتی با آنها ترتیب داده شده، در سال 2019 از 116 به 146 کشور افزایش یافته و این نشان می دهد که تبادل اطلاعات به خودی خود در حال گسترش است.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعاها درباره خرابکاری و حملات سایبریسخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل: ایران در برابر حملات سایبری دفاع مشروع داردترامپ حمله سایبری به روسیه را تأیید کرد

انتهای پیام/

R7535/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه" اخبار "آمریکا" بیشتر بخوانید... ابعاد جدید جنگ اطلاعاتی غرب علیه روسیه و چین مقام روس: "کلاه‌سفیدها" عامل غربی‌ها در جنگ اطلاعاتی علیه مردم سوریه هستند هشدار درباره جنگ اطلاعاتی تهاجمی غرب علیه روسیه قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ابعاد جدید جنگ اطلاعاتی غرب علیه روسیه و چین مقام روس: "کلاه‌سفیدها" عامل غربی‌ها در جنگ اطلاعاتی علیه مردم سوریه هستند هشدار درباره جنگ اطلاعاتی تهاجمی غرب علیه روسیه واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه" اخبار "آمریکا" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ وزیر دفاع یمن: مرحله آینده جنگ برای عربستان دردناک خواهد بود ۲ برایان هوک: چین با رأی ندادن علیه ایران به امنیت اسرائیل آسیب زد ۳ ترامپ در تگزاس حالت فوق‌العاده اعلام کرد ۴ وزیر دفاع روسیه از انعقاد قراردادهای تسلیحاتی بزرگ برای ارتش خبر داد ۵ مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد تهران شد + عکس ۶ پیشنهاد به دولت برای موضع فعال در سفر مدیرکل آژانس اتمی/ برخی از نظارت‌های آژانس را پیش چشم گروسی تعطیل کنید ۷ حمدین صباحی: عادی سازی روابط برای تضعیف کشورهای عربی و غرق کردن آنها در جنگ‌‌ها است ۸ عراق|داعش ۴ نظامی را کشت و و ۳ غیر نظامی را ربود مهمترین اخبار بین الملل پیشنهاد به دولت برای موضع فعال در سفر مدیرکل آژانس اتمی/ برخی از نظارت‌های آژانس را پیش چشم گروسی تعطیل کنید ترامپ در تگزاس حالت فوق‌العاده اعلام کرد گزارش| «تروریسم سفید» و چالش «سفیدبرترپنداری» برای امنیت داخلی آمریکا سخنگوی وزارت خارجه: شکستی تاریخی برای آمریکا در شورای امنیت رقم خورد/ تفسیر واشنگتن از مکانیزم ماشه کودکستانی است مهمترین اخبار تسنیم گفتگو با صالح‌آبادی|چرا بعد ۴۰سال تورم حل نشد؟۴ دلیل تورم و ۳راه‌حل؛همه جا پای دلار نفتی در میان است/پول بورس از املاک شمال تهران سردرآورد زنجیره تولید بزرگترین کارخانه فرآورده‌های لبنی در گلستان با حضور وزیر جهاد کشاورزی تکمیل شد لبنان | از کشف ۷۹ کانتینر مواد خطرناک در بندر تا تلاش برای کاهش پیامدهای روانی انفجار بر مردم صادرات مستمر میوه و تره‌بار ایران به کشورهای حوزه خلیج فارس /‌ رونق صادرات کالاهای یخچالی و ‌ارز‌آوری ترامپ در تگزاس حالت فوق‌العاده اعلام کرد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار آمریکا حملات سایبری غرب علیه روسیه جنگ اطلاعاتی شورای امنیت بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۳۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه

الکسی پوشکوف، سناتور و عضو شورای فدرال روسیه در مورد حجم اعتراضات در آمریکا علیه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت که این اعتراضات یک پدیده کیفی جدید برای واشنگتن است که همیشه از صهیونیست‌ها حمایت کرده است.

براساس گزارش اسپوتنیک، پوشکوف در کانال تلگرامی خود نوشت: هرگز در آمریکا که همواره از اسرائیل حمایت و  با آن همدردی می‌کند، اعتراضات به این اندازه نسبت به سیاست‌های اسرائیل وجود نداشته است و این یک پدیده کیفی جدید برای آمریکا است.

این سناتور روسی افزود: بایدن اعتراضات دانشجویی در چندین دانشگاه علیه اقدامات اسرائیل در غزه را محکوم کرد و رسانه‌های این کشور به تبعیت از رسانه‌های لیبرال، آن را «تظاهرات یهودی ستیزانه» توصیف کردند.

در آمریکا، از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، اعتراضات منظمی علیه قتل‌عام فلسطینیان و کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی صورت گرفته است. چند روز پیش جدی‌ترین اعتراضات در دو دانشگاه کلمبیا و ییل آمریکا آغاز شد. در هر دو مؤسسه آموزشی، طبق گزارش رسانه ها، ده‌ها دانشجو در جریان تظاهرات دستگیر شدند.

در همین راستا اساتید و دانشجویان دانشگاه کلمبیا صبح امروز سه شنبه در اعتراض به ورود نیروی پلیس نیویورک به محوطه دانشگاه و دستگیری دانشجویان حامی فلسطین کلاس‌های درس خود را تعطیل کردند.

اعتراضات به جنایات رژیم صهیونیستی محدود به دانشجویان آمریکایی نبوده است و مردم این کشور نیز تظاهرات‌های ضد صهیونیستی بسیاری را  تاکنون ترتیب داده‌اند. میزان اعتراضات مردمی به حدی بوده است که کارشناسان اعلام کردند در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، بایدن به دلیل سیاست خود در قبال جنگ غزه، رای بسیاری از مردم این کشور را از دست داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • وال‌استریت‌ژورنال: حمله رگباریِ ایران به اسرائیل، آمریکا را غافل‌گیر کرد