Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@12:46:42 GMT

کشف ۷۹ محموله حاوی مواد شیمیایی پرخطر

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۳۳۳۷

کشف ۷۹ محموله حاوی مواد شیمیایی پرخطر

ارتش لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: ۷۹ کانتینر حاوی مواد شیمیایی پرخطر را در بندر بیروت کشف کرده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، ارتش لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: در بازه زمانی ۴ تا ۲۲ اوت (۱۴ مرداد تا ۱ شهریور) تعداد ۲۵ محموله حاوی اسید هیدریک و همچنین ۵۴ کانتینر حاوی مواد دیگر کشف شده  که نشت آن هر لحظه، ممکن است منجر به فاجعه ای دیگر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اقدامات پیشگیرانه و بررسی های جامع انجام شده توسط تیم های تخصصی هنگ مهندسی ارتش با همکاری تیمی از کارشناسان فرانسوی در بندر بیروت ادامه دارد.

این مواد با استفاده از روش های علمی و ایمن، پردازش شده است و این اقدامات با هماهنگی ادارات مربوطه که در داخل بندر فعالیت می کنند، پیگیری می شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۳۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر در یک ماه نخست سال صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس‌نژاد اظهار کرد: در یک‌ماه سال جاری بالغ بر ۶۰ هزار تن مواد معدنی به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰۰ درصد و نسبت به مدت ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ افزون بر ۸۲ درصد افزایش داشته است.

وی پیش‌بینی کرد؛ با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه صادرات مواد معدنی از جمله تعیین نرم تخلیه و بارگیری و افزایش سرعت عملیات بندری تا پایان سال جاری، عملکرد صادرات در این بندر چندمنظوره حداقل به یک میلیون تن می‌رسد.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ گذشته سه شرکت فعال بخش خصوصی در حوزه صادرات مواد معدنی در بندر خمیر فعال بوده که با تدابیر انجام شده از سوی بنادر استان و به منظور استفاده حداکثری از مجتمع بندری خمیر در ماه‌های آینده تعداد شرکت‌های فعال در حوزه عملیات بندری به ۱۰ شرکت افزایش می‌یابد.

عباس‌نژاد با بیان اینکه تمرکز بندر چندمنظوره خمیر بر صادرات غیرنفتی به ویژه مواد معدنی است، ابراز کرد: سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی شامل سنگ گچ، کلینگر سیمان، بنتونیت و غیره از این بندر به کشورهای امارات و عمان صادر شد.

وی افزود: توسعه بندر چندمنظوره خمیر نیز از طریق الحاق ۱۶۳ هکتار اراضی پشتیبانی در حال پیگیری بوده و مطالعات کار انجام شده است.

مدیرکل بنادر هرمزگان خاطرنشان‌کرد: طرح توسعه بندر خمیر بعد از تصویب در طرح جامع به منظور احداث انبار نگهداشت کالای ملوانی، مرکز کنترل ترافیک دریایی و سایر بخش‌های مورد نیاز، امسال وارد مرحله اجرایی می‌شود.

کد خبر 6085284

دیگر خبرها

  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • ◄ صادرات یک میلیون تن مواد معدنی به کشورهای حوزه خلیج فارس
  • ۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر در یک ماه نخست سال صادر شد
  • افزایش درآمدها وموفقیت درجذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دربندرامام خمینی
  • صادرات ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندرخمیر
  • صادرات بیش از ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندر چند منظوره خمیر
  • نمایش توانمندی ایران در تولید مواد دارویی