Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس دوشنبه شب در راس هیاتی وارد تهران شد.

وی در سفر دو روزه خود به تهران ضمن گفت‌وگوهای فنی و تخصصی با مقامات سازمان انرژی اتمی با محمد جواد ظریف و رئیس‌جمهور نیز دیدار می‌کند.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان اخیرا در گفت‌وگویی درباره سفر رافائل گروسی به تهران در شرایط فعلی گفته است: آمدن و رفتن‌ها و مذاکره کردن از نظر ما بسیار خوب است، می‌توان این کارها را از راه دور هم انجام داد اما در هر فرهنگی این رفت و آمدها خوب هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در ماه مارس سال جاری میلادی اولین موضوعات در ارتباط با ایران مطرح شد، در گزارش قبلی شورای حکام هم بحث دو مکان مطرح شد و ما دلایل خودمان را داشتیم که تحت چه عنوان دسترسی داد یا نداد. معمولا اینها باید با سوال شروع شود، سوال باید مبنایی داشته باشد، نمی‌تواند هر سوالی مطرح شود، باید مدرک داشته باشند، این مدارک نمی‌تواند مدارک جاسوسی باشد.

کمالوندی افزود: فکر نمیکنم در حوزه اطلاعات پادمانی کشوری به اندازه ما به زوایای مسایل پادمانی تا این اندازه آشنا باشد چرا که به دلیل مشکلات ما تمام چم و خم این مسایل پادمانی را می‌دانیم.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز در پاسخ به سوال خبرنگاران گفته است: سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران هیچ ارتباطی به مکانیسم ماشه ندارد البته مکانیسم ماشه اصطلاح نادرستی است که آمریکایی‌ها باب کرده‌اند.

پربیننده ترین حقوقی‌ها به داد بورس رسیدند +جزییات تصمیمات جدید در خصوص سهام عدالت شرایط فروش محصولات ایران خودرو اعلام شد وراث سهام عدالت بخوانند بازار طلا تعطیل شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی علی اکبر صالحی برجام محمدجواد ظریف مذاکرات توافق هسته ای مکانیسم ماشه رافائل گروسی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۴۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی گروسی از احتمال حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خبرنگاران در نیویورک گفت: «ما فردا (سه‌شنبه) کارمان را از سر خواهیم گرفت. این موضوع (حمله ایران به اسرائیل) تأثیری بر فعالیت بازرسی ما نداشته است.»

با رویارویی مستقیم ایران و اسرائیل در دو هفته اخیر تنش در خاورمیانه به اوج خود رسیده است. فرمانده ارتش اسرائیل روز دوشنبه گفت که کشورش به حمله موشکی و پهپادی اخیر ایران که به تلافی حمله هوایی اسرائیل به ساختمان کنسولگری این کشور در دمشق انجام شد، پاسخ خواهد داد.

گروسی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران گفت: «ما همیشه نگران این احتمال هستیم.»

مدیر کل آژانس همچنین خواستار «خویشتنداری» طرف‌های درگیر در این تنش شد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به طور منظم تأسیسات هسته‌ای اصلی ایران را بازرسی می‌کند. ایران می‌گوید برنامه هسته‌ای‌اش کاملاً صلح آمیز است، اما قدرت‌های غربی تهران را به تلاش برای ساخت بمب هسته‌ای متهم می‌کنند.

سفر به چندین کشور از جمله ایران در برنامه کاری چند هفته آینده رافائل گروسی قرار گرفته است.

کد خبر 844962 برچسب‌ها رافائل گروسی ایران و اسرائیل هسته‌ای - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر ویژه هسته‌ای - انرژی

دیگر خبرها

  • اسلامی: آژانس به طور منظم از تاسیسات هسته‌ای بازدید می‌کند
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: مدیرکل آژانس اتمی به‌زودی به ایران سفر می‌کند
  • از سرگیری بازرسی‌های آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران
  • نگرانی گروسی از احتمال حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران
  • اظهارات تازه گروسی درباره سفر به ایران |
  • مدیرکل آژانس اتمی راهی تهران می‌شود
  • اظهارات تازه گروسی درباره سفر به ایران
  • گروسی: به دنبال بهبود سطح همکاری آژانس با ایران هستیم/ مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران وجود ندارد
  • به دنبال بهبود سطح همکاری آژانس با ایران هستم