Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-23@10:54:25 GMT

حضور ایران در سوریه برای ساخت مسکن

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۴۶۸۰

معاون وزیر دفاع ایران و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح کشور (ساتا) در دیدار با "سهیل عبداللطیف" وزیر خدمات عمومی و مسکن سوریه بر سازندگی، توسعه عمرانی و ساخت مسکن در این کشور تأکید کرد.

دو طرف در این دیدار که در دمشق انجام شد، بر حضور ایران در ساخت واحد‌های مسکونی برای "تأمین اجتماعی و منازل برای جوانان سوریه" و طرح‌های توسعه عمرانی تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ابراهیم محمود زاده و سهیل عبداللطیف همچنین در زمینه سرمایه‌گذاری روی تکنولوژی ساخت وساز سریع واحد‌های مسکونی با هزینه کم و دارای صرفه اقتصادی بیشتر گفتگو کردند.

وزیر مسکن سوریه نیز اعلام کرد در این دیدار نحوه همکاری در پروژه‌های اجتماعی و سرمایه‌گذاری در املاک بررسی شد و قرار است هیأت ایرانی مذاکرات فنی را با مسؤولان "سازمان توسعه و سرمایه‌گذاری املاک" و "سازمان کل مسکن سوریه" انجام دهد.

وی تصریح کرد، پس از این گفت‌وگوها، زمان‌بندی اجرای این طرح‌ها مطابق با تکنولوژی‌های ساخت و ساز سریع و با صرفه اقتصادی بالا تعیین می‌شود.

عبداللطیف افزود: مذاکرات در زمینه مشارکت طرف ایرانی در اجرای پروژه مسکن اجتماعی شامل ساخت هشت هزار واحد مسکونی در کنار سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات در مناطقی خواهد بود که به نام "مناطق توسعه املاک" نامیده می‌شود و زیر نظر بخش عمومی قرار دارد.

معاون وزیر دفاع ایران نیز گفت: ایران در مرحله بازسازی سوریه و با تکیه بر امکانات و تکنولوژی‌های جدید با بالاترین کیفیت، حداکثر سرعت و کمترین هزینه آماده همکاری با این کشور است.

وی بر اهمیت حمایت از دولت دمشق و همکاری با بخش دولتی و خصوصی این کشور در اجرای پروژه‌ها تأکید کرد و گفت: فعالیت ما در محدوده شهر دمشق آغاز خواهد شد و پس از آن در دیگر استان‌های سوریه گسترش خواهد یافت.

ایران و سوریه اواخر سال ۲۰۱۹ تفاهم نامه همکاری برای توسعه عمرانی میان دو کشور امضا کردند و برنامه اجرایی آن نیز تدوین شد، اما شیوع ویروس کرونا، اجرای این توافقنامه را به تعویق انداخت.

 

برچسب ها: مسکن ، سوریه ، ایران لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000JoU

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: مسکن سوریه ایران سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۴۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان مالکی صبح سه‌شنبه در نشست شورای تأمین مسکن استان بوشهر از آغاز ساخت ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور خبر داد و اظهار کرد: ایده دولت برای ساخت چهار میلیون خانه در طرح نهضت ملی مسکن کار بسیار بزرگ و امیدآفرینی است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به تصویب ۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور گفت: مراحل تصویب این شهرک‌ها در استان‌ها تمام شده و بخشی نیز در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی میزان کل ساخت مسکن در استان بوشهر را ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی اعلام و تصریح کرد: در این راستا بیش از ۲ هزار هکتار معادل ساخت بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی تأمین شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط در استان بوشهر ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: ۱۷ هزار متقاضی هم دارای ۴ شرط برای دریافت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

مالکی با اشاره به تسریع در اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت: در این راستا بیش از ۸۵ هزار هکتار زمین در استان‌های مختلف برای الحاق به شهرها شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۱ هزار هکتار اراضی استان‌ها به شهرها برای ساخت مسکن الحاق یافته است، گفت: ۱۵ هزار هکتار زمین نیز در حال طی فرآیند تصویب در شورای عالی مسکن برای الحاق به شهرها هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی از واگذاری زمین مسکونی به مردم در استان‌های مختلف خبر داد و تصریح کرد: در ۲.۵ سال گذشته ۵۰ درصد کل ۴۰ سال گذشته زمین مسکونی به مردم واگذار شده است.

کد خبر 6086432

دیگر خبرها

  • ۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور ایجاد می‌شود
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد
  • پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات
  • افزودن ۴۱ هزار هکتار زمین به شهر‌ها برای اجرای نهضت ملی مسکن
  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور توسط وزارت نفت اعلام شد
  • استمرار روند رشد اقتصادی/ وزارت نفت پرچم سرمایه‌گذاری خارجی را هم بالا برد
  • راهکار کنترل اجاره‌بها چیست؟
  • استاندار البرز: در طرح توسعه سواحل جنوبی مکران حضور می‌یابیم