Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-19@08:20:37 GMT

دانشگاهها بافت های شهری را مورد تعرض قرار داده‌اند

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۴۸۴۷

دانشگاهها بافت های شهری را مورد تعرض قرار داده‌اند

به گزارش «نماینده»، زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر در تذکری به شهردار تهران در خصوص توسعه روز افزون شرکت‌های دانش بنیان در سطح شهر تهران گفت: در گذشته مال‌ها و بورس‌های تجاری بافت‌های شهری را مورد تعرض قرار می‌دادند امروز دانشگاه‌ها بافت‌های شهری را مورد تعرض قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه پیش از این نگرانی طرح توسعه دانشگاه شریف، تهران، و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. داشته‌ایم، ابراز داشت: با توجه به مصوبه اخیر شورای عالی شهرسازی، هر نوع طرح توسعه در پایتخت منوط به نظر این شورا است و با توجه به این مهم، شهرداران منطقه ۲ و ۶ باید نسبت به عقد قراردادهای خود با دانشگاه‌ها در این زمینه بازنگری جدی داشته باشند.

نژادب هرام با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها فرصت کم نظیری برای شهر تهران است اما نباید به تبدیل به عارضه شود، خاطرنشان کرد: نواحی نوآوری موجب فرسودگی و خردگی بافت‌ها شده و بافت‌های مسکونی را تبدیل به بافت‌های دانش بنیان و تجاری کرده است.

منبع: نماینده

کلیدواژه: دانشگاه شرکت دانش بنیان عضو شورای شهر نماینده بافت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۴۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری از انجام کار‌های هزینه بر و بی تاثیر خودداری کند

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران و در واکنش به گزارش معاون خدمات شهری شهرداری تهران و با اشاره به رنگ زدن جداول خیابان‌ها گفت: در اکثر کشور‌های دنیا به جز برخی کشور‌های عربی همسایه، از رنگ خود بتن برای جداول استفاده و این رنگ به عنوان رنگی سازگار با محیط زیست شناخته می‌شود، اما متاسفانه در کشور ما سالیانه صد‌ها میلیارد تومان برای رنگ آمیزی جداول کنار خیابان‌ها و معابر هزینه می‌شود. 

وی ادامه داد: تقاضای بنده از شهرداری و معاونت خدمات شهری این است که رنگ زدن جداول را از دستور خارج کنند و اگر قرار است رنگ آمیزی هم صورت گیرد، باید از رنگ‌های ترافیکی که دارای معنا، پیام و استاندارد هستند استفاده شود. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به رفیوژ‌های وسط خیابان‌ها بیان کرد: با وجود تذکر‌های قبلی متاسفانه شاهد این هستیم که هر روز رفیوژ‌های جدیدی که بسیار هزینه بر هستند وسط خیابان‌ها سبز می‌شوند علاوه بر آن در در خیابان کریم خان می‌بینیم که در نرده‌های کناری گلدان‌هایی نصب می‌شوند نه تنها زیبایی خاصی به شهر نمی‌دهند بلکه بسیار هم نا ایمن هستند و برای آب دادن به این گلدان‌ها حوادث متعددی ایجاد می‌شود.

تشکری هاشمی افزود: تقاضای بنده این است از کار‌هایی که چندان زیبایی برای شهر ندارند، اما هزینه بسیاری به بار می‌آورند جلوگیری کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • نخستین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • اولین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • اساتید و نخبان نقش موثری در توسعه خوزستان دارند
  • نگاه ویژه‌ای به دانشگاه داریم
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است
  • ورود سگ به بوستان‌های تهران ممنوع است
  • شهرداری از انجام کار‌های هزینه بر و بی تاثیر خودداری کند
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است