Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در حالی که «سرنوشت» در زندگی وجود دارد اما باید به‌خاطر داشت که حرفه و شغل از زمان و فرصت تأثیرپذیر است. با صرف وقت، برنامه‌ریزی و سپس به دست‌آوردن فرصت‌های بزرگ پاداش‌های بزرگی را در مسیر زندگی شغلیتان به دست می‌آورید. در شرایطی که فرصت شغلی تازه‌ای به‌دست می‌آورید، غیرمعمول نیست که وضعیت کاری جدیدتان با زندگی خانوادگی تداخل داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان، پیگیری اهداف فردی‌تان دشوار می‌شود و برنامه‌ریزی برای آن از هفته‌ها پیش به طول می‌انجامد. بیشتر افراد با دیدن این دشواری‌ها، دست از جست‌وجو و تغییر شغل برمی‌دارند و ناامید می‌شوند.

اگر می‌خواهید شغلتان را تغییر دهید و فرصت شغلی بهتری را پیدا کنید، اما وقتی را برای اختصاص‌دادن به آن ندارید؛ نگران نباشید. چند مرحله ساده وجود دارد که می‌توانید با کمک آنها به هدفتان برسید.

ما در وبسایت کاربوم این موضوع را به دو بخش قبل از شروع جست‌وجوی کار و پس از آن تقسیم کرده‌ایم؛

* قسمت اول: قبل از شروع جست‌وجوی کار

۱. به‌تعویق انداختن گزینه خوبی نیست

بیایید صادق باشیم، هر زمانی که با بی‌تمرکزی صرف شود، شانس شما را برای یافتن شغلی مناسب کم‌تر می‌کند. به جای صرف وقت در شبکه‌های اجتماعی در هنگام رفت و آمد یا استراحت و ناهار، چرا این زمان را صرف تحقیق در مورد شرکت‌های ذی‌ربط یا به روز کردن اسناد کاری خود نمی‌کنید؟ هرجای دیگری غیر از میز کارتان و هر زمان دیگری غیر از ساعات کاری‌تان، مکان و زمان مناسب برای تحقیق است. بنابراین از آن استفاده کنید.

۲. از آینده‌تان باخبر باشید

هرگز در جست‌وجوی شغلی خود عجله نکنید و هرگز برنامه‌هایتان را گم نکنید. ممکن است وقتی با عجله کار کرده و اطلاعات زیادی را جمع‌آوری کنید، احساس مفید بودن و پیشرفت کنید؛ اما داشتن مقدار کم و باکیفیتی از موارد در نظر گرفته شده، شانس شما را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. بنابراین قبل از اینکه جست‌وجوی گسترده خود را شروع کنید، کمی وقت را برای تعیین جهت جاه‌طلبی‌ها و مهارت‌هایتان اختصاص دهید. برای شروع می‌توانید موارد زیر را در نظر بگیرید؛

* نقاط قوت شما چیست؟

* با این نقاط قوت از پس چه وظیفه یا شغلی برمی‌آیید؟

* وضعیت کدام صنایع و مشاغل رو به بهبودی است و کدام مشاغل بازار کار خوبی ندارند؟

* دوست دارید در چند سال آینده کجا باشید؟

همچنین بررسی هر یک از دوستان یا آشنایانتان در مورد این موارد بسیار مفید است، زیرا ما همیشه عادل‌ترین داوران خودمان نیستیم. خانواده یا دوستان خارج از محل کار احتمالاً بهترین افرادی هستند که می‌توانید نظرشان را بپرسید. قطعاً نمی‌خواهید ریسک کنید و کارفرمایتان از برنامه شغلی آینده‌تان باخبر شود.

۳. به اطلاعات اصلی خود دسترسی سریع داشته باشید

با داشتن دسترسی آسان به تمام اطلاعات شخصی‌تان در تمام دستگاه‌های خود می‌توانید وقت زیادی را صرفه‌جویی کنید. با اطمینان از اینکه رزومه‌ها و CV شما در دسترس هستند، می‌توانید به جای اینکه مجبور شوید «به کس دیگری مراجعه کنید»، آنها را با ایمیل یا ابزارهای ارتباطی دیگر در اختیار افراد مورد نظر قرار دهید.

همچنین می‌توانید با ایجاد چند CV متنوع وقت خود را صرفه‌جویی کنید.

۴. شبکه ارتباطی‌تان را توسعه دهید

داشتن شبکه ارتباطی بزرگ و مؤثر از مخاطبان به‌ویژه در لینکدین (LinkedIn) به این معنی است که شغل جدید، خودش دنبال شما می‌آید! شبکه ارتباطی‌تان را با مخاطبان مربوطه و به اشتراک گذاری بینش‌ها و همچنین شرکت در رویدادهای شغل مورد علاقه خود رشد دهید.

قطعاً نمی‌خواهید که کارفرمایتان از اهداف شما برای ترک کارتان آگاهی داشته باشد، بنابراین به طور طبیعی و معمولی با او برخورد کنید. یک راه عالی برای انجام بی‌سر و صدای این کار این است که از یکی از مخاطبانتان بخواهید که شما را به شرکت‌های دیگر معرفی کند.

* قسمت دوم: پس از شروع جست‌وجوی شغلی

۱. روزتان را برنامه‌ریزی کنید

چه زمانی در روز بازدهی بیشتری دارید؟ افراد به‌طور متوسط در طی دو ساعت اول بعد از بیدارشدن از خواب، بازدهی بیشتری دارند. بنابراین شاید اگر یک ساعت زودتر از معمول از خواب بیدار شوید، بتوانید درباره یافتن شغل جدید، تحقیقات بیشتری را انجام دهید. با این همه، زمان رفت‌وآمد شما به محل کار، استراحت، ناهار و حتی زمان پخت‌وپز می‌تواند فرصتی مناسب برای این امر باشد.

۲. تنها به دنبال ایده‌آل‌ها باشید

اینترنت دوست شما در طی این فرایند است. اینترنت در شیوه جست‌وجوی کار، انقلابی عظیم به وجود آورده است و روش‌ها را آسان‌تر کرده است. وبسایت کاربوم یکی از مجموعه‌هایی است که در این زمینه می‌تواند کمک شایان توجی به شما در جستجوی کار ( https://karboom.io/jobs) انجام دهید، مثلاً شما جستجوی عبارت استخدام تهران کاربوم، می‌توانید به مجموعه‌ای از آگهی‌های استخدام در شهر تهران در بهترین و معتبرترین شرکت‌ها دسترسی پیدا کنید.

با استفاده از موقعیت‌هایی که به مهارت‌های شما مربوط باشد و به آنها علاقه واقعی دارید، در وقت خودتان و استخدام‌کننده‌تان صرفه‌جویی کنید. استخدام‌کنندگان، برنامه‌های شغلی برای زندگی را بررسی می‌کنند و در صورتی که تلاش زیادی برای این کار نکرده باشید، متوجه می‌شوند. به یاد داشته باشید که دادن چند درخواست مؤثر به چند شرکت، زودتر از ارسال تعداد زیادی درخواست به چندین شرکت مختلف، شما را به شغل دلخواه‌تان می‌رساند.

۳. سوابقتان را نگه دارید

تمام مشاغلی را که برای شما جذاب هستند، جمع کنید و سپس آنها را دوباره بر اساس علاقمندی‌تان اولویت‌بندی کنید. از تمام موقعیت‌هایی که برای آنها درخواست کرده‌اید، نحوه درخواستتان و نوع پاسخ‌هایی که دریافت کرده‌اید، مدرکی داشته باشید. این کار هم برای نظارت بر وضعیت درخواست‌ها و هم برای اصلاح استراتژی‌تان درمورد روش‌های مختلف مفید است.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5007784

منبع: مهر

کلیدواژه: دفاتر کاریابی کسب و کار محیط کسب و کار ایران گروه خودروسازی سایپا گروه صنعتی ایران خودرو صنعت خودروسازی سایپا آموزش زبان خارجی سفرهای تابستانی سرمایه گذاری قیمت دلار بانک تجارت خرید آنلاین قیمت سکه بهار آزادی بانک قرض الحسنه مهر ایران همراه اول جست وجوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۴۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۴۵۰۰ فرصت شغلی در استان سمنان

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور با اشاره به احیای واحد‌های راکد در استان سمنان گفت: با احیای این واحدها برای چهار هزار و ۵۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید امیر حسین مدنی در حاشیه جشن احیای واحد‌های راکد در سمنانف اظهار داشت: امیدواریم در سال جدید که مزین به شعار جهش تولید با مشارکت مردم است، کارنامه موفق‌تری را در راستای حمایت از تولیدی ارائه دهیم.

وی با اشاره به احیای واحد تولیدی که بیش از 12 سال راکد بود، گفت: احیای این کارخانه بزرگ که 12 سال تعطیل بوده و 201 واحد احیا شده در استان سمنان بالغ بر 4 هزار و 500 فرصت شغلی جدید را فراهم کرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور، گفت: 10 هزار و 100 میلیارد تومان سرمایه مردم در استان سمنان با آغاز به‌کار مجدد این 201 واحد راکد، مجددا احیاء شد.

مدنی از آغاز به‌کار بالغ بر 8 هزار واحد تولیدی راکد در سطح کشور خبر داد و گفت: با احیای این واحدها 195 هزار شغل ایجاد شد و 250 همت سرمایه مردم نیز احیا شد.

انتهای پیام/361/

دیگر خبرها

  • اطلاعات غلطی که دولت در باره کاهش نرخ بیکاری می دهد، فقط حلوا حلوا گفتن است؛ با آن دهان شیرین نمی شود
  • معجزه ۳ روغن طبیعی برای رشد مو
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه ۳۳ فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت
  • ◄ صدای اعتراض کارگران راه آهن در آمده است!/حقوق کفاف معاش را نمی‌دهد
  • احیای واحدهای تولیدی راکد ۱۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
  • ایجاد ۴۵۰۰ فرصت شغلی در استان سمنان
  • بررسی درخواست تعداد ۲۴۱۳ متقاضیان مشاغل سخت و زیان آور
  • تأمین مالی جمعی ابزاری مؤثر جهت تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • ایجاد ۱۲ هزار و ۵۸۵ فرصت شغلی برای مددجویان لرستان